Anonym (Skäms) skrev 2015-09-05 13:50:15 följande:
Stackars stackars dig som utsätts för en sådan svår prövning! Flytta till en egen isolerad ö så du slipper dessa elaka hemska flyktingar vars enda mål är att leva på dig. De flyr och sprängs i luften och förlorar sina barn bara för att jäklas, så klart.
Råkar du ut för samma sak en dag, vänta dig ingen hjälp, utan hån, förakt, våld och utfrysning.
Det är ju knappast mitt fel att det råder krig och således så bör jag inte tvingas att betalas för det. Hjälpa mina närmsta när de är i behov av någon form av hjälp är för mig en självklarhet, men jag känner ingen som helst moralisk skyldighet att hjälpa människor från t.ex. Syrien.
Nej, det skulle aldrig falla mig in att förvänta mig att människor skulle hjälpa mig i en sådan situation. Förväntar mig aldrig hjälp från någon överhuvudtaget.
Förakt och hån är väl inget som de utsätts för? Det kan knappast räknas som hån och förakt att man inte vill betala för andra människor? Det är väl heller inte hån och förakt att länder bevakar sina gränser och inte vill släppa in illegala flyktingar? Bevakar man inte sina gränser så är det ingen idé att ha några, men då måste man även slopa allt vad välfärdssystem heter.