Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Anonym (Noll sympati) skrev 2015-09-05 19:55:55 följande:
    Jag vet inte om det är något fel på mig också. Men lider inte med alla flyktingar som flyr, känner totalt noll sympati.

Dom vägrar ta emot nödhjälp från röda korset för att det anses vara "kristet" med korset.

Dom hungerstrejkar och kastar iväg mat och vatten för att dom inte får åka vidare till Tyskland
    .

Är man verkligen så nödställd så tar man emot all hjälp man kan få, om någon frågar mig.
    Jag påstår inte att du far med osanning, men jag ser gärna en länk på detta för är det ens ett uns av sanning i dessa påstående....så är det rent åt helvete !!!

Mvh //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2015-09-06 13:38:34 följande:
    Varför länkar du till högerextremistiska och rasistiska hatsajter?

Jag tittade på klippet och ingen slänger någonting.

Varför påstår du det ???

Polisen lämnar inte ens över rödakorsetpaketen, vilket jag i det läget kan förstå. Människorna bakom taggtrådsstängslet som polisen är där för att se till att de inte tar sig förbi är arga på poliserna som hindrar dem att ta sig vidare.

Det är den här typen av propaganda med felaktig eller missvisande information som man hittar på just högerextremistiska och rasistiska hatsajter och orsaken till att man ska hålla sig ifrån dem.
    Klippet nedan visar, som jag fattar det, tyvärr någonting annat !!!

">

• Anton Chigurh
    nihka skrev 2015-09-06 14:12:32 följande:
    Ja, det visar människor som inte tillåts resa vidare utan hotats att interneras i ett land de vill lämna och som inte tar emot förnödenheter av poliser som företräder den myndighet som försöker tvinga dem kvar.
    Att fakta är exakt som du, nihka, beskriver, vet du hur ???
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2015-09-06 14:16:16 följande:
    Att fakta är exakt som du, nihka, beskriver, vet du hur ???
    Var du möjligen på plats ???
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2015-09-06 14:57:47 följande:
    Fakta är att detta klipp är från Ungern 3 september 2015, alltså för 3 dagar sedan, och att det är den ungerska polisen som delar ut förnödenheterna. Det var ju ett jäkla ståhej över Ungerns agerade och hur de försökte stoppa alla flyktingarna att passera genom landet utan skulle internera dem istället.

Har du inte följt med i media?
    Jo, men jag har inte sett 100 % av allt som visas. 

Har du det ???

Du har möjligen rätt, nikha, men då kan du säkert länka till en seriös källa som bekräftar det du påstår här.
  • Anton Chigurh
    Anonym (l)) skrev 2015-09-06 15:03:35 följande:
    Men du var, tydligen.
    Visa mig inlägget där jag påstår ATT DET VAR/ÄR som jag anade/misstänkte. Där jag uttryckligen påstår detta !!!

Tack på förhand.

Mvh //Anton
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-09-12 11:43:55 följande:
    Börjar ni inte tröttna på den här diskussionen ???
    Tycker mest det verkar som att folk börjar tröttna på dig, Nerf, förutom mitt svar här....så har du inte fått mycket uppmärksamhet på sistone !!!

Såså....tryck nu på anmälningsknappen, Nerf, som du alltid gör så fort du ser ett inlägg av mig.WetKiss.gif
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:07:52 följande:
    Jasså? Det gör jag endast om någon begår personangrepp. Dig har jag inte anmält en enda gång. Du vet väl att det är fler än du och jag som läser dessa trådar? Så du kan ta av dig offerkoftan nu, herr bombastik.
    Visst. Det tror jag på så mycket som jag vill.

Jag tycker dock om att du tilltalar mig med "Herr" .....det passar liksom mig, att bli tilltalad "Herr".

Men visst känns det bra att du äntligen fått lite uppmärksamhet, Nerf !!!
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:07:52 följande:
    Jasså? Det gör jag endast om någon begår personangrepp.

Dig har jag inte anmält en enda gång

Du vet väl att det är fler än du och jag som läser dessa trådar?

Så du kan ta av dig offerkoftan nu, herr bombastik.
    Förresten brukar jag aldrig bli anmäld, jag är snäll av naturen och jag har aldrig någonsin kommit med något påhopp. Jag säger möjligen min ärliga mening emellanåt, men att kalla det för personangrepp eller påhopp !!!  Det är befängt. Det är en personlig förolämpning att påstå något sådant. Det är rent av horribelt. Jag är rak och tydlig, men det finns det en och annan mänska som kan få ont i röven av. Men det är inte mitt mitt problem.

Ha en skön lördag. Typ.

Kram //Anton spock
  • Anton Chigurh
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 12:38:10 följande:
    Why do you even?
    Så sant....biggrin0 
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:46:40 följande:
    Ursäkta, gjorde du en pudel precis?
    A va !!!

Nu får du fan skärpa till dig, Nerf 
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-09-12 13:16:09 följande:
    Ska du bestämma vem folk svarar?
    Knappast. Men jag tycker det är min demokratiska rättighet, som svensk hedersmedborgare, att bestämma vem jag själv svarar.

//Anton jumpmove
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2015-09-12 19:57:01 följande:
    Det mesta hittar du här. Säg till om något väsentligt saknas.

www.bbc.com/news/world-europe-34141716
    Det kan vara som det skrivs i artiklen, men, den är skriven av en journalist, den är skriven av EN människa (Joel Gunter) och, det kan som sagt vara sant till 100 %, men vad har vi för garantier. En journalist som "jagar" tittare/lyssnare osv är i mina ögon inte alltid det mest trovärdiga som gått i ett par skor.

Lite så, nikha.
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2015-09-13 11:50:39 följande:
    BBC sysslar med något som heter KÄLLKRITIK och de kanadensiska myndigheterna har bekräftat att ingen ansökan kommit in för pappan, frun och deras 2 barn.

Du får adressera din noja om trovärdigheten gällande bekräftade uppgifter på egen hand eller med en terapeut. Lämna mig utanför.
    Vadå noja !!!  Nu får du fan skärpa till dig, nikha, jag skriver ju tom att det mycket väl kan vara med sanningen överensstämmande. 

Källkritik my ass förresten, eller menar du att BBC aldrig skrivit en felaktigt artikel, eller visat ett felaktigt reportage, helt eller delvis ???

Nä....JUST DET !!!

Så dina patetiska påhopp på min skröpliga person, nikha, kan du stoppa upp där dom hör hemma.

Mvh //Anton
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2015-09-13 13:44:50 följande:
    För sista gången, vänligen vänd dig till någon annan med dina nojor angående sanningshalten beträffande bekräftade uppgifter från myndigheter. Jag är som sagt inte intresserad av att hjälpa dig. Hejdå Anton eller vad nu nu väljer att kalla dig.
    Du, nikha, hjälpa mig.......lolslap

Herregud, snacka om storhetsvansinne, du kommer aldrig någonsin kunna hjälpa mig, jag undrade i all enkelhet hur trovärdig en journalist är, om allt som skrivs, av diverse journalister, alltid är att betrakta som den absoluta sanningen. Inget annat.

Jösses alltså.....
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!