Inlägg från: Anonym (Vem bryr sig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vem bryr sig)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Bryr mig inte om barnet som dog. Dom hade en fristad / land = Turkiet men vill ha lyxet. Sökte sig vidare illegalt ... Här kan dom inkassera bidrag, resten av livet...

Vem fel är det att pojken dog? Mamman och pappans.

Noll empati... 

Samt Sveriga kan inte ta emot att flyktingar, dom anpassar sig inte.

Nej tack. Skicka hem dom till Syrien, dom får lösa sitt skit själva.

• Anonym (Vem bryr sig)
    Anonym (Förrvirrad) skrev 2015-09-06 15:09:05 följande:

Fy satan flr vissa människor här. Ibland önskar jag att man SD och de som sympatiserar med SD skulle kunna bli ifrån tagna allt. Och sedan lan de få böna och be för att slippa dricka smutsigt vatten. Då kanske de skulle kunna sluta sitta på sina höga stolar och tycka att de är några som är bättre än andra.

Men lilla du,

Dom var i Turkiet, där fick dom asyl, den det dög tydligen inte för där vara dom ju tvungna att jobba för sitt uppehälle..

Här kan dom ju inkassera bidrag som jag har jobbat ihop. Inte för att ett gäng lyxkurder ska få det.

Dom får jobba som alla andra, skicka hem skitenSkål
  • Anonym (Vem bryr sig)

Varför stannar dom inte i Turkiet, Serbien, Ungern eller Grekland???

För inte är det krig i alla dessa länder.. Nej... bidragen är bättre i Tyskland och Sverige...

Nej dom är inte flyktingar utan lyxsökare som jag tyvärr måste betala för.

• Anonym (Vem bryr sig)
    Anonym (jessie) skrev 2015-09-06 15:24:52 följande:

dom hindras för at reglerna är sådana att man skall söka asyl i det första eu land man kommer till. 

det är INTE tillåtet att resa in i eu och resa lite hur man vill utan papper. 

Varför ska dom till EU, dom kan ju åka till ett arabland som ligger närmare och kommer inte stöta på några kulturella skillnader...

VAD ska dom hit och göra???Skrikandes
  • Anonym (Vem bryr sig)
    Anonym (Blink) skrev 2015-09-06 15:43:02 följande:

Har inte läst alla svar i tråden, men ska försöka vara saklig.

Empati är ett av de mest invecklade system hjärnan har, och är en otroligt komplicerad process i hjärnan.

Skulle tro att du har någon personstörning som stör på det känslomässiga planet, vilket även påverkar empatin.

Varför då?

Förklara närmare är du snäll!

1) Pojkens familj hade asyl i Turkiet men tydligen dög inte landet och dom vill komma till ett rikt västerländskt land som kunde försörja dom.. Förklara detta för mig är du snäll...

2) Det är föräldrarnas fel att pojken dog, vilket är tragiskt.. Men vet du vad.. det dör barn varje dag under mer tragiska förhållanden.

3) Vi kan ju placera lite flykingfamiljer hos dig så att du kan försörja dom, för det vill inte jag... 

• Anonym (Vem bryr sig)
    Anonym (Förrvirrad) skrev 2015-09-06 16:07:20 följande:
    Men lilla du, den här pojken är bara ett exempel på människor som flyr. Och det står för något som är mycket större...
    Förklara närmaste är du snäll???!!!!

Eller så kanske du inte kan det...

Förresten glöm inte att anmäla sig så att du kan ta emot ensam kommande "flykingbarn"...
  • Anonym (Vem bryr sig)
    Anonym (Förrvirrad) skrev 2015-09-06 16:13:01 följande:
    Så du tycker folk ska svälta ihjäl i världen för att det är krig?
    Dom svälter inte i Turkiet, men det passar inte. Där får dom inte allt serverat/gratis. Där måste dom jobba för sitt uppehälle. Bevis för motsatsen???

Varför duger inte Makedonien, Serbien , eller Ungern... varför skulle dom inte få asyl där, vad vet du om det...???

Nej jag tycker inte synd om dom.

Så jävla förbannad att jag måste ge mina skattepengar till lyxsökare, ger det hellre till skolor, äldrevård osv.

Hur många flykingfamiljer har du boende hos dig??? Öppna dig hjärta och gör dom en tjänst och försörj dom. För jag vill inte det!
  • Anonym (Vem bryr sig)

Du har fortfarande inte svarat på min fråga varför du flyr från Turkiet, jodå. där får dom asyl men inget gratis

• Anonym (Vem bryr sig)
    Anonym (Förrvirrad) skrev 2015-09-06 16:54:01 följande:
    Jodå! De har jag svarat på där uppe någonstans. Men bara för dug svarar jag igen.

För varför ska 4 personer svälta ihjäl bara för de har asyl? Med hade ingen inkomst och om du har varit i Turkiet vet du kanske att det är väldigt fattigt och allt är väldigt billigt. Det finns ingen framtiden där?

Vart kommer du själv ifrån? Du kan alledelles för dåligt med svensk gramatik för att inte själv ha flyttat till Sverige nyligen.
    Dålig grammatik, läs dina egna inlägg.

Varför tar inte du emot några flyktingfamiljer hos dig? 

Öppna ditt hjärta.

PS. Turkiet är inte såå fattigt som du påstår, billigt?? Öhhh... har DU varit i Turkiet???
  • Anonym (Vem bryr sig)
    Anonym (fcts) skrev 2015-09-06 21:49:47 följande:
    Familjen är kurder. Kurder förföljs, torteras och "försvinner" i Turkiet.
    Källa???

FYI så bor det ca 20 miljoner kurder i Turkiet.

Varför tar inte du emot lite flyktingfamiljer i ditt hem. 

Anmäl dig, samt avsäg dig bidraget...
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!