Inlägg från: Anonym (Förrvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förrvirrad)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Anonym (empatistörd?) skrev 2015-09-04 15:18:22 följande:

Jag känner starkt för djur, så det måste ju betyda att jag har empati. Det är bara människor jag inte bryr mig om. Folk dör ju hela tiden och dessutom borde inte föräldrar skaffa massa barn i dåliga miljöer. Det måste väl vara bättre att drunkna än att leva i krig.

Mitt liv kanske är fattigt. Jag vet inget annat, men förundras över att människor sitter och gråter över ett främmande barn.

Jag har inte läst alla inlägg och någon har säkert nämt det här tidigare. Men det här är helt sjukt att säga. "De borde inte skaffa barn där". Och därför ska vi se på när människor dör? Har du sett en människa dö framför ögonen på dig utan att bli berörd?

Att du kan säga att det är bättre att dö än att leva i krig. Inget av det skulle jag önska någon människa i världen. Tror du majoriteten av de människor som bor i Syrien väljer att ha krig där? Tror du inte de skulle vilja bo där i fred och slippa kassta sig ut på en liten båt i Medelhavet? Kan du inte förstå hur illa det är om dom hellre väljer att åka på en liten båt i Medelhavet istället för att stanna. Det är väldigt lätt för någon i Sverige som har både mat och husrum i överflöd att människor som har det sämre får skylla sig själva. Herregud. Blir mörkrädd när någon utökar sig så.
  • Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (qwerty) skrev 2015-09-06 10:22:18 följande:

Bryr mig inte heller om honom.

Barn dör varje dag. Men nu när dom råkade fota en blir hela journalistkåren och varenda facebook-mamma proffssnyftare.

Ja barn dör varje dag. Men det BÖR inte vara varje dag barn, och oskyldiga människor dör pga krig. Barn SKA inte behöva dö för att de svälter, de dricker farligt vatten osv. Ingen kan någonsin säga att barn har gjort något ondskefullt. Barn blir bara elaka för att vuxna lär/tvingar dom att bli onda och göra onda handlingar.
  • Anonym (Förrvirrad)

Fy satan flr vissa människor här. Ibland önskar jag att man SD och de som sympatiserar med SD skulle kunna bli ifrån tagna allt. Och sedan lan de få böna och be för att slippa dricka smutsigt vatten. Då kanske de skulle kunna sluta sitta på sina höga stolar och tycka att de är några som är bättre än andra.

• Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 15:06:43 följande:

Bryr mig inte om barnet som dog. Dom hade en fristad / land = Turkiet men vill ha lyxet. Sökte sig vidare illegalt ... Här kan dom inkassera bidrag, resten av livet...

Vem fel är det att pojken dog? Mamman och pappans.

Noll empati... 

Samt Sveriga kan inte ta emot att flyktingar, dom anpassar sig inte.

Nej tack. Skicka hem dom till Syrien, dom får lösa sitt skit själva.

Vill du också åka till Syrien?
  • Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 15:14:00 följande:

Men lilla du,

Dom var i Turkiet, där fick dom asyl, den det dög tydligen inte för där vara dom ju tvungna att jobba för sitt uppehälle..

Här kan dom ju inkassera bidrag som jag har jobbat ihop. Inte för att ett gäng lyxkurder ska få det.

Dom får jobba som alla andra, skicka hem skiten

Men lilla du, den här pojken är bara ett exempel på människor som flyr. Och det står för något som är mycket större...
  • Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 15:19:39 följande:

Varför stannar dom inte i Turkiet, Serbien, Ungern eller Grekland???

För inte är det krig i alla dessa länder.. Nej... bidragen är bättre i Tyskland och Sverige...

Nej dom är inte flyktingar utan lyxsökare som jag tyvärr måste betala för.

I Ungern får dom inte stanna. I Grekland har en hel del av dina skattepengar säkerligen redan hamnat. I Turkiet är dom fast. Och du vet egentligen ingenting om varför de här människorna flyr. De kanske är förföljda. Men du dömmer utan att veta.
  • Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 15:31:55 följande:

Varför ska dom till EU, dom kan ju åka till ett arabland som ligger närmare och kommer inte stöta på några kulturella skillnader...

VAD ska dom hit och göra???

Vilket arabland är det humant att leva i??
  • Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 15:49:51 följande:

Varför då?

Förklara närmare är du snäll!

1) Pojkens familj hade asyl i Turkiet men tydligen dög inte landet och dom vill komma till ett rikt västerländskt land som kunde försörja dom.. Förklara detta för mig är du snäll...

2) Det är föräldrarnas fel att pojken dog, vilket är tragiskt.. Men vet du vad.. det dör barn varje dag under mer tragiska förhållanden.

3) Vi kan ju placera lite flykingfamiljer hos dig så att du kan försörja dom, för det vill inte jag... 

Så du tycker folk ska svälta ihjäl i världen för att det är krig?
  • Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 16:10:44 följande:

Förklara närmaste är du snäll???!!!!

Eller så kanske du inte kan det...

Förresten glöm inte att anmäla sig så att du kan ta emot ensam kommande "flykingbarn"...

Jag vet inte om du vet det. Men det är många människor som har dött på Medelhavet och de har endast blivit små artiklar. Det behövs verkligen en bild för att folk i allmänhet ska förstå att läget är väldigt problematiskt. Om du inte kan se att det här är en katastrof så vet jag inte hur jag ska förklara det för dig på något annat sätt än att Medelhavet numera borde kallas nya döda havet.
  • Anonym (Förrvirrad)

Alla ni som inte vill "betala för flyktingar". Ni kansk borde börja föda upp väldigt många egna barn. Ni kanske borde ta reda på lite mer om hur Sverige har blivit det land det blivit. Det är pga att sverige alltid i alla tider accepterat flyktingar som vi blivit så stort land vi är. De är bara vanliga människor som vill skaffa sig ett bättre liv och Sverige behöver arbetskraft! Och kommer alltid behöva så länge vi föder för lite barn.

Jag hoppas att du inte heller vill betala för alla soffliggarna som inte vill arbeta!

• Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 16:20:13 följande:

Dom svälter inte i Turkiet, men det passar inte. Där får dom inte allt serverat/gratis. Där måste dom jobba för sitt uppehälle. Bevis för motsatsen???

Varför duger inte Makedonien, Serbien , eller Ungern... varför skulle dom inte få asyl där, vad vet du om det...???

Nej jag tycker inte synd om dom.

Så jävla förbannad att jag måste ge mina skattepengar till lyxsökare, ger det hellre till skolor, äldrevård osv.

Hur många flykingfamiljer har du boende hos dig??? Öppna dig hjärta och gör dom en tjänst och försörj dom. För jag vill inte det!

Vet du om att Ungern öppet har sagt att dom inte vill ha muslimska flyktingar? Vet du om att Ungern återigen har satt upp en mur likt nazzisttyskland? Vet du om att den enda vägen de har att ta sig in till Europa från krig är över vatten. Men du tycker såklart att fler människor ska dö?
  • Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 16:29:20 följande:

Du har fortfarande inte svarat på min fråga varför du flyr från Turkiet, jodå. där får dom asyl men inget gratis

Jodå! De har jag svarat på där uppe någonstans. Men bara för dug svarar jag igen.

För varför ska 4 personer svälta ihjäl bara för de har asyl? Med hade ingen inkomst och om du har varit i Turkiet vet du kanske att det är väldigt fattigt och allt är väldigt billigt. Det finns ingen framtiden där?

Vart kommer du själv ifrån? Du kan alledelles för dåligt med svensk gramatik för att inte själv ha flyttat till Sverige nyligen.
  • Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 17:00:47 följande:

Dålig grammatik, läs dina egna inlägg.

Varför tar inte du emot några flyktingfamiljer hos dig? 

Öppna ditt hjärta.

PS. Turkiet är inte såå fattigt som du påstår, billigt?? Öhhh... har DU varit i Turkiet???

Vet du vad jg tycker. Skaffa dig en utbildningen och jobb så kan du slippa skylla dina problem på hjälplösa människor. ????

Du vet att de flesta människor som flyr vill till Tyskland för att de har lovat att hjälpa till. Men det är farligt att ta sig dit och många måste åka över vatten. Hur kan du vara så okänslig när du inte vet speciellt mycket och det största majoriteten av flyktingarna kommer inte ens tillö Sverige?
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!