Bryr mig inte om pojken som drunknade!
Alla är olika. Finns säkert någon annan som gråter för två. Någon måste hålla huvudet kallt.
Alla är olika. Finns säkert någon annan som gråter för två. Någon måste hålla huvudet kallt.
Hellre rädda en hund än 100 människor låter väldigt onormalt.
Om en person skriker "hjälp mig" på ett panikartat och desperat sätt, och det bara är du som kan hjälpa, så struntar du i den? Du känner ingenting där?
Om en person skriker "hjälp mig" på ett panikartat och desperat sätt, och det bara är du som kan hjälpa, så struntar du i den? Du känner ingenting där?
Man behöver inte ha en massa känslor för att göra rätt saker. Det är väl klart att man gör det som krävs i en sån situation.
Vad är det som får er att tro att man är en sämre människa bara för att man inte är särskilt känslosam?
Jag arbetar inom vården, jag tar hand om gamla och sjuka, har aldrig fått en avvikelse och brukarna tycker väldigt mycket om mig. Jag engagerar mig hela tiden för att förbättra arbetet och kvalitén på vården. Men tro det eller ej, man behöver inte vara känslomässigt engagerad för att göra ett bra jobb, eller för att vara en bra människa heller för den delen.
Hmm. Ni båda har rätt. Beror ju på vart i Turkiet man är.
Män sägs ju vara starkare än kvinnor. Då borde de rimligtvis orka mer.
Eh bugg, fel tråd