• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Cherryay
    hundenhubbe skrev 2016-04-01 17:15:51 följande:

Usch ja då vet du verkligen! Jag har också i slutet av maj. Känns långt dit just nu. Vi får stötta varandra här! okej men de är ditt blodtryck. Sen kan man ju ta pulsen också. Jag har ju ett bt på 125/79 senast men min vilopuls ligger på 110 och sen ska ju egentligen ligga på 60-80... Hoppas vi börjar må bättre snart och kan njuta av graviditeten! Vart bor du? Söder i landet eller norr? våren verkar vara påväg hit till oas äntligen (Norrland) så man kanske orkar sig ut någon dag!

Jaha jag läste fel :P vilopuls har inte min bm tagit faktiskt så vet inte vad den ligger på... Bor söder i landet sen två år tillbaka, flyttade från Sundsvall till Örebro då :)
  • hundenhubbe
    Cherryay skrev 2016-04-01 19:04:11 följande:

Jaha jag läste fel :P vilopuls har inte min bm tagit faktiskt så vet inte vad den ligger på... Bor söder i landet sen två år tillbaka, flyttade från Sundsvall till Örebro då :)

Nehe okej! Har du varit på koller för huvudvärken? Min är verkligen sprängande och har funderat på om man ska ringa förlossningen eller vart man ringer så dom kan kolla en ordentligt eller ska man avvakta till på måndag? Hatar att ringa... Känns som man ringer i onödan men vet inte om jag kommer stå ut med denna huvudvärk över helgen jaha! Sundsvall som är så fint! de är ioförsig Örebro också!
  • Cherryay
    hundenhubbe skrev 2016-04-01 19:32:02 följande:

Nehe okej! Har du varit på koller för huvudvärken? Min är verkligen sprängande och har funderat på om man ska ringa förlossningen eller vart man ringer så dom kan kolla en ordentligt eller ska man avvakta till på måndag? Hatar att ringa... Känns som man ringer i onödan men vet inte om jag kommer stå ut med denna huvudvärk över helgen jaha! Sundsvall som är så fint! de är ioförsig Örebro också!

Har bara varit på blodtryckskontroller, träffade läkaren på Mvc en gång i början för huvudvärken men hon sa bara att den inte kunde bero på blodtrycket då det inte var tillräckligt högt och sen inget mer, fanns ingen hjälp att få där... Jag är asdålig på att be om hjälp, så när läkaren inte trodde på hur ont jag faktiskt har gav jag bara upp...

Alltid bättre att ringa, förlossningen brukar ju dessutom vara väldigt snälla o hjälpsamma, så ring!
  • hundenhubbe
    Cherryay skrev 2016-04-01 21:44:48 följande:

Har bara varit på blodtryckskontroller, träffade läkaren på Mvc en gång i början för huvudvärken men hon sa bara att den inte kunde bero på blodtrycket då det inte var tillräckligt högt och sen inget mer, fanns ingen hjälp att få där... Jag är asdålig på att be om hjälp, så när läkaren inte trodde på hur ont jag faktiskt har gav jag bara upp...

Alltid bättre att ringa, förlossningen brukar ju dessutom vara väldigt snälla o hjälpsamma, så ring!

Jag ringde då jag inte orkade någe mer.. Är inlagd nu över natten med dropp och dom har tagit prover. Blodtrycket låg på 126/84 men lite hög vilopuls (110-119). Bebisen mår jättebra och inga tecken på havandeskapsförgiftning! Så de är skönt. Får se nu imorgon vad proverna visar. Även fått 2 st citodon tabletter. Hoppas få bukt på dehär nu!
  • Cherryay
    hundenhubbe skrev 2016-04-02 01:10:27 följande:

Jag ringde då jag inte orkade någe mer.. Är inlagd nu över natten med dropp och dom har tagit prover. Blodtrycket låg på 126/84 men lite hög vilopuls (110-119). Bebisen mår jättebra och inga tecken på havandeskapsförgiftning! Så de är skönt. Får se nu imorgon vad proverna visar. Även fått 2 st citodon tabletter. Hoppas få bukt på dehär nu!

Skönt att bebis mår bra iaf! Skönt att du ringde o hoppas du får bra hjälp nu :)
  • hundenhubbe
    Cherryay skrev 2016-04-02 09:38:18 följande:

Skönt att bebis mår bra iaf! Skönt att du ringde o hoppas du får bra hjälp nu :)

Väntar på läkaren nu så får se vad dom säger. Hoppas dom kan hjälpa till iaf!
  • Cherryay
    hundenhubbe skrev 2016-04-02 10:21:26 följande:

Väntar på läkaren nu så får se vad dom säger. Hoppas dom kan hjälpa till iaf!

Ja om inte annat får du ju citodon där iaf, hjälper förhoppningsvis mer än alvedon :P men hoppas de hittar orsaken <3
  • hundenhubbe
    Cherryay skrev 2016-04-02 10:28:01 följande:

Ja om inte annat får du ju citodon där iaf, hjälper förhoppningsvis mer än alvedon :P men hoppas de hittar orsaken <3

Proverna var fina, bebisen mådde bra så dom vet inte. Citodonen hjälper lite bättre än Alvedon men inte helt. Så får väl stå ut ???? dom har iaf kollat allt grundligt och de känns skönt! Bebisen låg med huvudet neråt vilket är en lättnad då min förra låg i säte!
  • Nini
    Liverbird91 skrev 2016-04-01 13:44:27 följande:

Har köpt en Emmaljunga Super Nitro men behöver ett bra regnskydd till den! Jollyroom har ju rea på en hel del men är osäker på om de passar. Till exempel denna; www.jollyroom.se/produkter/petite-cherie-angulus-regnskydd-barnvagn-sittdel

Någon som vet eller har något annat kul tips? :)

Vet att många har petite-cherie till sina emmaljunga men kolla så den passar till både sitt- och liggdel för det antar jag att du kommer använda jag har köpt tullsa till min donkey och de skulle passa min emmaljunga citycross också.. lite mer budget då jag behövde två till syskonvagnen ????
  • Randig
    Hade rejäla förvärkar inatt som gjorde ont och jag var helt kallsvettig. Lyckades somna till slut och nu på morgonen är det mesta borta, har mycket sammandragningar och känner mig öm typ, men nu gör de inte ont när det kommer iaf. Nu på morgonen hade jag till och med svaga blodstrimmor när jag torkade mig så jag undrar ju om tappen kanske börjar bli påverkad av förvärkarna?
    Får bara förvärkar om jag rört mig väldigt mycket under dagen eller har haft "mys" med sambon. Sjukt jobbigt.

Någon mer som har onda förvärkar?
Svar på tråden Majbebisar 2016