• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • hennaah
    HonanHöna skrev 2016-04-14 10:32:25 följande:

Någon mer än jag som har en otroligt aktiv bebis i magen fortfarande?? Det börjar änna göra ont nu när den e så stor. Är i vecka 34!

Japp! Är visserligen förstagångsföderska så vet ju inte hur det "ska" vara, men vår lill* filur är väldigt aktiv därinne, väldigt mycket. Framförallt dagtid. Nätterna märker jag bara om jag typ går upp och kissar :p
  • hennaah
    HonanHöna skrev 2016-04-14 10:32:25 följande:

Någon mer än jag som har en otroligt aktiv bebis i magen fortfarande?? Det börjar änna göra ont nu när den e så stor. Är i vecka 34!

Går in i vecka 37 nu på lördag glömde jag skriva :)
  • HonanHöna
    hennaah skrev 2016-04-14 16:24:54 följande:

Går in i vecka 37 nu på lördag glömde jag skriva :)

Ja gu haha. Att dom inte kan lugna sig lite asså, de e inte direkt skönt längre faktiskt :) min e aktiv även på natten..
  • emjh
    Randig skrev 2016-04-14 09:16:13 följande:

vecka 37+5 idag och har de senaste dagarna vart lite halvlös i magen, ursäkta faktan XD. Men har läst att kroppen utsöndrar ett visst hormon när FL börjar närma sig så kroppen kan tömma tarmen lättare.
    Och livmodertappen har mjuknat och åkt ner, nu kan jag känna den, det har jag typ inte kunnat göra innan för den vart så långt upp. Sedan har jag de vanliga med sammandragningar och ibland mer smärtsamma förvärkar, sex vågar vi inte ha tex för då får jag smärtsamma förvärkar direkt.

Så hoppas att kroppen är på G:)

Håller tummarna för dig! :) 

Jag har också blivit som du i magen sedan någon vecka tillbaka. Min tapp har också mjuknat. 

Var hos BM idag och nu har bebisen lagt sig tillrätta sa hon, men den är fortf. rörlig. Den låg i säte innan men jag kände en himla massa bök och ont i söndags så jag tror att den vände sig då. SF-måttet hade inte ökat på 10 dagar vilket jag tror beror på att magen har ramlat ned rätt rejält.

Mkt sammandragningar och förvärkar trots att jag är hemma och mest tar det lugnt. Jag tror inte att denna bebis blir kvar tiden ut, blir spännande att se. Är i v36.  
  • HepaticaNobilis

Vår bebis har rs-virus och blev så dålig att han blev lagd i respirator och fick åka ambulanshelikopter till Astrid Lindgrens barnsjukhus där han nu vårdas på biva.

Han har varit sövd i två dagar men har nu fått börja vakna upp, förhoppningsvis kan han kanske komma ur respiratorn under morgondagen.

Akta era barn från förkylda människor och undvik folksamlingar när de är små! Det här är så fruktansvärt nervslitande så ni förstår inte...!

• emjh
    HepaticaNobilis skrev 2016-04-14 21:42:08 följande:

Vår bebis har rs-virus och blev så dålig att han blev lagd i respirator och fick åka ambulanshelikopter till Astrid Lindgrens barnsjukhus där han nu vårdas på biva.

Han har varit sövd i två dagar men har nu fått börja vakna upp, förhoppningsvis kan han kanske komma ur respiratorn under morgondagen.

Akta era barn från förkylda människor och undvik folksamlingar när de är små! Det här är så fruktansvärt nervslitande så ni förstår inte...!

Åh nej vad fruktansvärt! :(  Hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra. Hjärta
  • lamiette

Usch, vad hemskt! Jag trodde att det mest härjade runt februari men där hade jag fel. Min systers minsta fick rs-virus när hon var ett par veckor gammal och hon blev jättedålig så jag kan tänka mig hur det är för er som har det ännu värre! Hoppas innerligt att det ordnar sig! Stor kram
  • Pyret13

Nej men usch då! Hoppas den lille kryar på sig snart igen.
  • lamiette

Rutinbesök hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut och det är nu tre veckor kvar till beräknad förlossning. Den här graviditeten har varit en berg- och dalbana där jag varit nära att tappa hoppet ett par gånger men nu är bebis snart fullgången och ev problem kan hanteras på ett annat sätt när den är född (njurar är fortfarande förstorade). Jag håller tummarna att de sista veckorna också går bra. Sjukt stressigt på jobbet efter att chefen sa upp sig och slutade med kort varsel. Jag har fortfarande ingen ersättare osv. Men det är inte mitt problem. Jag går hem ändå! Hoppas att allt är bra med alla andra i tråden !

• hundenhubbe

1 månad kvar igår och jag kunde inte längta mer. Känner ångest för förlossningen men samtidigt vill jag att den ska starta så snart som möjligt! Mkt blandade känslor alltså :-P tycker allt börjar göra ont, helst trycket neråt! Känns som knivar mellan bena ibland och blåmärke. Sen att man är smidig som en flodhäst gör inte saken bättre haha som sagt. Ska bli skönt då detta är över

Svar på tråden Majbebisar 2016