Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Bim oktober 2015

Hoppar in här! Bim 2/10 efter MA (missed abortion) den 6e sep. Hoppas på äl i dagarna.

• pannkakan87

Uppdaterar BIM lista

1/10 Yennie88, femte försöket, första barnet.
    2/10 pannkakan87, 1:a försöket efter MA
    3/10 ViPla88 2a försöket, 1-a barnet
    4/10 sowe81, 1a försöket efter ma (4ma/mf sen start), 2a barnet
    5/10 HaLiEn 2-a försöket 1-a barnet
    5/10 livias 
    6/10 Jempan85 2a försöket, 2a barnet
    8/10 Adoril 2-a barnet
    9/10 Natt91 4-a försöket 1-a barnet
    9/10 Mammabertil 6-e försöket
    13/10 Kolan91 7-e försöket , 1-a barnet
    21/10 Soofa

• pannkakan87
    Äppeljuicen skrev 2015-09-14 11:04:02 följande:

Missfall som startade 8 september, räknar med att ha Bim 8-10 okt. Hoppas på ett plus igen och det är vårat första barn ????. Kör inte på nått äl-test.

Mitt missfall startade den femte och nu försöker vi oxå igen. Ägglossning denna vecka ska mäta med stickor dock!

Håller tummarna för oss båda!
  • pannkakan87

Någon som använt älstickor? När på dagen ska man mäta? Har hört att det inte är bra att köra på morgonen i alla fall!

• pannkakan87
    elena-mikaela skrev 2015-09-14 15:30:04 följande:
    Det funkar olika på alla. Det sägs att man ska använda dem 10.00-20.00 men bäst att göra 14:00 förutsättning att man har inte druckit mycket innan och inte varit på toa i minst 2 timmar. Jag brukade utgå ifrån hur starka streck jag får. Om jag märker att strecket blir starkare då testar jag 2-3 ggr om dagen för att inte missa stegring. För ibland stegringen kan vara så kort att det är lätt att missa den. Så var det den här gången - jag testade 10.00 och det var negativt . sedan jag fick någon magkänsla och testade igen vid 20.00 och då var det full pott , testade igen vid 23.00 -allt var borta. Om jag skulle inte testa då ,då skulle jag inte veta att ÄL sker. Från stegring det är 24-48 timmar. Om stegring är kort då har man bara några få timmar på sig dock.
    www.beautytop.se - allt inom skönhet
    Tack så mycket för svar!
  • pannkakan87
    Yennie88 skrev 2015-09-14 19:46:40 följande:

Jag funderar på om min ÄL kommer tidigare än torsdag. Spänningar och molande har eskalerat under dagen ganska mycket. Känns som att det är i full gång redan nu, men så här tidigt har det aldrig varit över innan så vitt jag vet.

Dessutom är sambon inte hemma ikväll, så det passar sig inte!

Ni får passa på imorrn och hålla tummarna att det fortfarande är på gång då!
  • pannkakan87
    livias skrev 2015-09-14 21:42:09 följande:
    Tänkte testa äl stickor denna månaden också. Från när ska du börja testa? Jag ska ha äl i helgen enligt appen och sen har jag spolning av äggledare på onsdag. Så då kan man ju se om äl är på gång tänkte jag, så börjar nog testa från torsdag. Vilka har du?:)
    Jag ska ha äl på onsdag och började testa idag. Har köpt från testlagret!
    Efter att de spolat äggledarna blir många gravida har jag hört! Bla så kom jag och min bror till efter det:-P
  • pannkakan87
    sowe81 skrev 2015-09-15 07:27:57 följande:

Jag var till gyn igår, för genomgång av hur vi gör vid nästa graviditet (då jag haft 4ma/mf). Han gjorde en gynkoll o såg ett ägg som han trodde skulle släppa om 3-4 dagar, känns tidigt tycker jag, jag räknar tidigast om 5-6 dagar. Får se vad stickorna säger.
    Dock tyckte han min slemhinna var för tunn, vilket inte ger optimala chanser för ett ägg att fästa, det kan bero på att det är första äl efter skrapning. Så jag ska nog inte räkna med att det tar sig nu, men man vet ju aldrig.
    Ska till gyn igen på torsdag, se om de ser nåt annat då.

Ni har inte pratat något om trombyl eller progesteron?
  • pannkakan87
    sowe81 skrev 2015-09-15 15:13:46 följande:
    Jo smile1.gif
    Progesteron är inte nödvändigt för jag blir ju gravid, infästningen fungerar.
    Men däremot tror han att det kan vara nån koaguleringsproblematik även om testerna inte visar det.
    Fick innohep-sprutor förra ggn men det hjälpte inte så nu ska jag ta de i kombination med trombyl nästa gång.
    Ska till en annan gyn på torsdag, för ett andra utlåtande, se om hon säger nåt annat.
    Okej lycka till! ska sj äta albyl minor nästa grav pga MA i v9 sist. Får inte trombyl eftersom jag bara haft 1 missfall men albyl är exakt samma.
  • pannkakan87
    Äppeljuicen skrev 2015-09-15 21:58:44 följande:

Blir lite nyfiken; vad är trombyl bra för under graviditet? Vet att många av mina vårdtagare tar det då det är blodförtunnande (jobbar på ä-boende). :)

Motverkar blodproppar i moderkakan som kan stoppa blodtillförseln till fostret som orsaker missfall.
Svar på tråden Bim oktober 2015