• Svar på tråden Bim oktober 2015
  • Kissekatten2014
    E som i Elin skrev 2015-09-21 11:50:03 följande:

Puffar lite för min fråga tidigare om älflytningar i förhållande till positiva äl-test. Någon som vet?

om jag inte helt ute och seglar så har man inte trådiga äggvite flytningar vid äl
  • sowe81
    ostpaj skrev 2015-09-21 07:37:33 följande:
    Åh, nej, va tråkigt! :( har det hunnit gå långt?

Mycket man tar för givet i livet. Jag har bara vart gravid en gång och det var med min dotter som idag är 2,5. Vi ska precis börja med tvåan.

Jag hoppas att det går bra för er och att det vill fastna snart! Duktiga ni är som inte ger upp.

Stor eloge till alla som gått igenom det och fortsätter och låter sig inte brytas ned av ett MF!
    Jo 3 av gångerna har stannat i v9/10, så man har ju hunnit närma sig den där 12v gränsen. 1 gång bara till v7/8.
    Nä ge upp går ju inte. Vi vill ju ha syskon till vår dotter som är 3 nu. Blev gravid första ggn när hon var 1, så det blev ju inte som vi tänkt oss med två inom 2 år... Men men det blir nog bra ändå. Hon kommer bli en fantastisk storasyster när det är dags

Tack, vi hoppas på sommarbarn 16, vår dotter är född 29/8 så hoppas på en liten innan hon blir 4...
  • sowe81
    pannkakan87 skrev 2015-09-21 08:46:17 följande:
    Ja vet du att nu slutar jag med stickorna eftersom de ändå inte visar nåt! Har beställt nya men tänker köra med dom nästa gång om det inte blir nåt denna gång. Vi har haft sex 8 dagar i rad nu haha. Så jag håller tummarna att vi har prickat in ev ägglossning. :P Annars har vi gjort det vi kunnat helt enkelt :)

Håller tummarna för oss alla! :D
    Låter sunt. Vilken dag i cykeln är du på?

Mitt bim ändrad nu till 2/10, jag brukar bara ha 12 dagar lutealfas, om den nu inte ändrats efter senaste ma. Men äl kom som vanligt så det tror jag inte.

8 dagar, då är ni duktiga. Det skulle vi inte palla, jag var inte ett dugg sugen igår, o då hade vi haft 3 dagar irad. Blev inget igår.
    Hoppas det räcker för oss båda. Har du blivit gravid fort förr? För du hade också precis haft ma eller hur?
  • sowe81
    E som i Elin skrev 2015-09-21 11:50:03 följande:

Puffar lite för min fråga tidigare om älflytningar i förhållande till positiva äl-test. Någon som vet?

Jag är had inte full koll men jag hade som du beskriver mkt som kom vid ett tillfälle o det var i torsdags, hade även i fredags mer än annars, såna som går att göra trådar av och jag hade äl igår. Jag brukar alltid ha mer flytningar precis dagen innan positivt test o då är deg ju nån dag till innan ägget släpper, det är ju bra o ligga när man har de trådiga, spermierna sommar bra i dom
  • pannkakan87
    sowe81 skrev 2015-09-21 13:16:11 följande:
    Låter sunt. Vilken dag i cykeln är du på?

Mitt bim ändrad nu till 2/10, jag brukar bara ha 12 dagar lutealfas, om den nu inte ändrats efter senaste ma. Men äl kom som vanligt så det tror jag inte.

8 dagar, då är ni duktiga. Det skulle vi inte palla, jag var inte ett dugg sugen igår, o då hade vi haft 3 dagar irad. Blev inget igår.
    Hoppas det räcker för oss båda. Har du blivit gravid fort förr? För du hade också precis haft ma eller hur?
    Idag är jag på cykeldag 18. Så jag tror att äl har varit i helgen och det jag känner av nu är efterdyningar/öm/molvärk efter ägglossningen. Igår hade jag som mest känningar i magen och vi hade ju sex då med. Så nu håller jag tummarna.
    Haha jag vet. Vi har jobbat på bra men nästa gång om det inte tar sig denna gång så blir det nog lugnare. :P
    Jag brukar ha 15 dagar lutealfas men har ingen aning om hur det kommer att vara nu efter mitt ma. Förra gången blev jag gravid på direkten. Vi slarvade med kondomen första gången på 4 år och då blev jag smällgravid. Så en gång räckte. Men nu har vi som sagt garderat oss (he he)

Jag har ju också bim 2/10 men jag kommer nog hålla mig till 3e på lördagen där. Sist så lät jag bli att testa mig förrän mensen var sen två dagar. Känns alltid bättre att få mens än ett minus. :-/
  • sommarblomma1
    E som i Elin skrev 2015-09-20 21:20:21 följande:

Vad jobbigt med missfall ni som råkat ut för detta. Hoppas att det tar sig snabbt igen!

Och vilken otur med magsjuka!

En liten fråga nu när det finns gott om experter på äl hör inne.

Jag känner tydligt av tiden för äl. Får flytningar som är som rå äggvita och ganska mycket värk. Jag är dock osäker på när äl är. Jag har oftast en cykel på 29-30 dagar och enligt kalendern skulle på äl vara på tisdag. I fredags hade jag först inga flytningar men sedan kom jättemycket "rå äggvita" på en gång, sedan inget igen. Idag mycket molvärk och en liten liten antydan till lite trådig äl. När skulle ni tro att äl är?

Förra månaden var likadant. Hade värk och tydliga flytningar redan den 18e (dag 9 efter mens) sedan inget på tre dagar och sen den 22e igen tydlig värk och flytningar. Äl den 24 enligt kalendern.

Någon som testat med stickor och vet?

Svårt att säga exakt när men de flytningar du beskriver är ju "fertila flytningar" så några dagar efter att de dykt upp skulle jag gissa på. På mig avtar de flytningarna bara någon dag efter att äl varit men kan ha dem i ca 5 dagar innan själva äl inträffar
  • Linda_
    E som i Elin skrev 2015-09-20 21:20:21 följande:

Vad jobbigt med missfall ni som råkat ut för detta. Hoppas att det tar sig snabbt igen!

Och vilken otur med magsjuka!

En liten fråga nu när det finns gott om experter på äl hör inne.

Jag känner tydligt av tiden för äl. Får flytningar som är som rå äggvita och ganska mycket värk. Jag är dock osäker på när äl är. Jag har oftast en cykel på 29-30 dagar och enligt kalendern skulle på äl vara på tisdag. I fredags hade jag först inga flytningar men sedan kom jättemycket "rå äggvita" på en gång, sedan inget igen. Idag mycket molvärk och en liten liten antydan till lite trådig äl. När skulle ni tro att äl är?

Förra månaden var likadant. Hade värk och tydliga flytningar redan den 18e (dag 9 efter mens) sedan inget på tre dagar och sen den 22e igen tydlig värk och flytningar. Äl den 24 enligt kalendern.

Någon som testat med stickor och vet?

Hej Elin! Två veckor efter mensens första dag så får jag glad gubbe på äl-testet (då har jag haft äl-sekret i tre dagar i rad). Då släpper ägget inom ca 24-36 h. Det finns en jättebra sida där det står om ägglossning, bifogar länken :)

www.familjeplanering.se/vetmedfakta.php
  • Kissekatten2014
    Linda_ skrev 2015-09-21 19:19:30 följande:

Hej Elin! Två veckor efter mensens första dag så får jag glad gubbe på äl-testet (då har jag haft äl-sekret i tre dagar i rad). Då släpper ägget inom ca 24-36 h. Det finns en jättebra sida där det står om ägglossning, bifogar länken :)

www.familjeplanering.se/vetmedfakta.php

Hej.. Läste din länk och blev helt fascinerad kände till en del men en del va nytt.. Dags och börja undersöka sina flytningar nu
  • sowe81
    pannkakan87 skrev 2015-09-21 14:32:28 följande:
    Idag är jag på cykeldag 18. Så jag tror att äl har varit i helgen och det jag känner av nu är efterdyningar/öm/molvärk efter ägglossningen. Igår hade jag som mest känningar i magen och vi hade ju sex då med. Så nu håller jag tummarna.
    Haha jag vet. Vi har jobbat på bra men nästa gång om det inte tar sig denna gång så blir det nog lugnare. :P
    Jag brukar ha 15 dagar lutealfas men har ingen aning om hur det kommer att vara nu efter mitt ma. Förra gången blev jag gravid på direkten. Vi slarvade med kondomen första gången på 4 år och då blev jag smällgravid. Så en gång räckte. Men nu har vi som sagt garderat oss (he he)

Jag har ju också bim 2/10 men jag kommer nog hålla mig till 3e på lördagen där. Sist så lät jag bli att testa mig förrän mensen var sen två dagar. Känns alltid bättre att få mens än ett minus. :-/
    Hoppas det tar sig lika fort nu då.
    Jag blev också gravid första månaden utan min spiral, o då kom vår dotter 9 månader senare. Vid syskonförsöken har det tagit längre inlägget efter varje mf, 1, 3, 5 o nu senast 7 månader. Hoppas verkligen inte den trenden håller i sig.

Jag har en hel hög med tester hemma, köpte 10 för att testa efter skrapningen med, och fick hem 20. Så jag kommer nog testa innan. Även om det vore roligt att vänta in en sen mens, men det har jag inte tålamod till, jag vill veta och ska ju få mediciner också så bra att veta så tidigt som möjligt.

Åh vad roligt, då följer vi verkligen varandra. Hoppas vi får fortsätta följas
  • pannkakan87
    sowe81 skrev 2015-09-21 20:18:51 följande:
    Hoppas det tar sig lika fort nu då.
    Jag blev också gravid första månaden utan min spiral, o då kom vår dotter 9 månader senare. Vid syskonförsöken har det tagit längre inlägget efter varje mf, 1, 3, 5 o nu senast 7 månader. Hoppas verkligen inte den trenden håller i sig.

Jag har en hel hög med tester hemma, köpte 10 för att testa efter skrapningen med, och fick hem 20. Så jag kommer nog testa innan. Även om det vore roligt att vänta in en sen mens, men det har jag inte tålamod till, jag vill veta och ska ju få mediciner också så bra att veta så tidigt som möjligt.

Åh vad roligt, då följer vi verkligen varandra. Hoppas vi får fortsätta följas
    Just ja! Skulle du ta trombyl? Jag kommer ju börja med albyl minor, så egentligen kanske jag också skulle testa tidigt. Jag har typ 7 gravidtester jag med.. Beställde efter ma:t. Tog faktiskt ett imorse bara för att försäkra mig om att det är helt blankt även om jag redan testat blankt två ggr tidigare. Vill vara helt hundra på att nästa plus är ett riktigt plus. Solig När kommer du börja testa tror du? Jag kör nog från och med 2e eller 3e så att det är helg. Vi får se.

Nej nu hoppas vi på snabba plus för oss bägge och inga fler missfall för nån!
    Ja vad kul att ha samma bim! Vore så roligt om vi båda fick ett plus nu också {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Bim oktober 2015