Lyckande frekvens på Immunbehandling?!
Hej. I sverige så tror inte läkarna på problem med immunförsvaret pga det läkare I sverige ska tro på är studier och underlag. Hela sjukvården I sverige bygger på att alla arbetat lika dant och att studier måste vara som underlag.
Vi tog upp immunproblem med vår läkare redan 2010 och då jag beskrev mina symptom gav han mig kortison. Vi blev gravida! Redan 2013 försökte vi med syskon då vi visste det skulle ta tid. Men det går inte. Och när vi sökte hjälp I Athen så sa proverna = Immunologa problem. Allt som jag hela tiden misstänkt. Jag har högt antal NK killer cells (motarbetar en implantation) och så var det 2 tester till jag missat. De har också tester för gömda bakterier och sjukdommar som de tar via mensblod.
Även om jag inte haft immunproblem så vet jag att klinikerna utomlands är strået vassare på fertilitetsutredningar. Så tveka inte att ta kontakt med dem!
Den gravidiet som jag ändå fick 2011 förklarade läkaren I athen med att jag använde ett fryst ägg och att det hann gå nästan 5 månader emellan äggplocksförsöket (minus) och ett FET försök. Läkaren menar på att immunförsvaret är en pendel och just då var mitt immunförsvar som mest gynsamt och en graviditet hände. Jag hade fått 1. livmodern opererad för polyp 2. åt agnus castus 3. mådde allmänt bra och var avslappnad då vi bestämt att vi var öppna för adoption
Så nu jobbar vi på syskon som sagt och jag börjar immunsupport inom några dagar och hopaps på att äggen jag plockade I måndags kommer överleva och dela sig normalt för att frysas.
Vi övervägde gå over till äggdonation MEN är glada att vi först tog immunologspåret då även donerade ägg kommer stötas bort av min kropp.