• RK man

Singel & vill hitta en man men vart?!??

MeandHim skrev 2015-09-07 11:40:52 följande:

Skriver sällan trådar så denna kan vara missplacerad...

Hursomhelst! Har varit singel o två år efter ett 14 år lång förhållande. Visst det var ju lite spännande till en början. Men jag insåg snabbt att vara singel är inte min grej! Jag vill ha en man! Någon att sakna, som frågar hur dagen har varit, någon att resa bort med. Vill krypa ner i soffan med, vakna ihop med. Massa sex... Jag saknar närheten! Det är nog det värsta.

Men VART hittar man en vettig kille?!?

Någon som är klar med sina ex och singellivet.

Krogen känns inte aktuellt, har testat dejtingsidor och faktiskt träffat

Några. Men det blir aldrig mer än så.

Så vart hittar man dom där bra killarna som gärna får ha utseendet med sig?!

För visst är det så; utseendet fånge intresset, det inre får det att stanna!

Må låta ytligt men kom igen, man vill ju faktiskt känna sig attraherad av personen ;)

Först och främst känns det som att många kvinnor behöver förändra sitt eget tankesätt. Att öppna upp både sinnet och att glänta på andra dörrar än de man själv valt instinktivt. 

Det kan ju vara så att en hard core ornitolog verkar vara urtrist och inte passa i mallen. Men har man då vågat närma sig just fågelskådning? Det kanske är väldigt mysigt att gå ut i naturen, ligga under några grenar med en termos och en kikare och spana på Grönsnäppor (eller vad nu fåglar heter?)

Många tjejer verkar vara så insnöade på att få in killar i sin mall, med våld och tårar som hjälp ibland. I stället för att kanske våga forma om sin mall.

Öppna upp. Omfamna fler saker. Undersök nyfiket och med kärlek.

Så skulle jag hantera det om det vore aktuellt.
  • RK man
    MeandHim skrev 2015-09-07 16:14:32 följande:

Jag skulle nog påstå att jag är öppen för förslag. Men jag skulle aldrig göra något som jag verkligen avskyr! Men man kanske inser att någon annans hobby faktiskt kan var rätt så intressant.
    Jag tillhör nog de som försöker tänka "outside The Box och att vidga sin comfort zone"

Mitt inlägg var mer allmänt skrivet och inte riktat till dig. Ett konkret råd om du vill träffa attraktiva singelmän, som har finess och karaktär är ju självklart att flytta från Värmland till Stockholm.
  • RK man
    j a d e skrev 2015-09-07 16:35:33 följande:
    Jaha för här kryllar det av attraktiva singelmän med finess och karaktär?
    Rent statistiskt borde det väl vara så? Då en femtedel av landets män bor här. ;)
Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??