• Johan70

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Anonym (Hmm) skrev 2015-09-08 12:52:39 följande:
    Hur ska man göra för att begära mer på ett snyggt sätt?! Störig situation.
    Det borde bara vara att säga till när ni skall ses. Inte hålla på och vänta, utan boka tid själv.
  • Johan70
    MeandHim skrev 2015-09-07 11:40:52 följande:

Skriver sällan trådar så denna kan vara missplacerad...

Hursomhelst! Har varit singel o två år efter ett 14 år lång förhållande. Visst det var ju lite spännande till en början. Men jag insåg snabbt att vara singel är inte min grej! Jag vill ha en man! Någon att sakna, som frågar hur dagen har varit, någon att resa bort med. Vill krypa ner i soffan med, vakna ihop med. Massa sex... Jag saknar närheten! Det är nog det värsta.

Men VART hittar man en vettig kille?!?

Någon som är klar med sina ex och singellivet.

Krogen känns inte aktuellt, har testat dejtingsidor och faktiskt träffat

Några. Men det blir aldrig mer än så.

Så vart hittar man dom där bra killarna som gärna får ha utseendet med sig?!

För visst är det så; utseendet fånge intresset, det inre får det att stanna!

Må låta ytligt men kom igen, man vill ju faktiskt känna sig attraherad av personen ;)

Man kan skriva i "Singel", men det går väl bra här också.

Jag tror på dejting eller att träffa folk genom kompisar. Man skall inte ge upp så lätt och man skall svara till dem som hör av sig (även om man svarar nej). Man skall inte vänta för länge med att träffas IRL.
  • Johan70
    Ailiane skrev 2015-09-08 23:01:36 följande:

Jag förstår dig ts, jag är också singel tjej och vet inte hur jag ska göra. Känns som man måste vara skitsnygg och medveten om utseende, träning etc för att kunna hitta någon. Om man nu inte är jätte intresserad av det utan bara lite, då måste man bli nån djäkla super women, man får rådet att ändra sig, gå ner i vikt, sminka sig mer, bry sig jätte mycket om kläder etc. Men om jag nu inte är en sån person, vad gör jag då? Förändrar mig själv till max för att passa in i någon annans mall.

Nej. Det du beskriver är bara slätstruket bimbostuk. Män kan tycka att det är sexigt, men det är inte en sådan kvinna de egentligen vill dela sitt liv med.

Du skall vara dig själv. Slå vakt om dina särskilda intressen, särskilt om de är nördiga, och hitta någon med liknande intressen.
  • Johan70
    MeandHim skrev 2015-09-10 10:38:47 följande:

Må låta konstigt men kommer man upp i åldern 30 + ja då är dom flesta killarna redan upptagna. Gifta med X-antal barn :)
    Rent logiskt borde det gälla även tjejer?!? Haha!

En vettig kille... Hm bra fråga där!
    En kille som inte sitter o spelar tv-spel till 5 på morgonen, som inte hänger på krogen varje helg. Som har egna åsikter och som vågar stå upp för det och inte blir konflikträdd och säger "vi gör som du tycker hjärtat" som tycker att jobb, utbildning ovh välmående är viktigt och som inte tycker att man kan slippa jobba för man kan få pengar genom soc.
    Inte allt för högs krav kan jag tycka :)

Rik/fattig spelar ingen större roll. Där tror jag det "vettiga" kommer in i bilden. Han kan få komma i svettiga träningskläder. Jag tror att skönheten lyser igenom...

Detsamma kan sägas om kvinnor. Jag är 40 år. När jag började söka en ny kvinna för något år sedan, tyckte jag mig märka att det var just i åldersspannet 30-35 som det fanns minst antal lediga kvinnor.

Det som du beskriver som en "vettig kille" stämmer in på mig (och nog på flera i min bekantskapskrets). Det borde ju vara grundkrav för vem som helst i samhället, eller hur?
  • Johan70
    MeandHim skrev 2015-09-10 22:34:55 följande:

Yologirl Äh skit i honom! Du behöver väl inte dejta direkt?!? Se till att du själv mår bra först o tänk bara på dig innan du tänker på andra. Umgås med dina vänner, gör en ansiktsmask, gå o klipp dig o bara gör "måbra saker" :)

Ja, att ägna sig åt hobbyer kan vara en bra grej, det gör att man slappnar av och mår bra. Jag har aldrig tänkt på förut att man kan ha som hobby att måla teatermasker, men det är klart, det kan nog vara rätt roligt.

• Johan70
    Yologirl skrev 2015-09-11 07:18:54 följande:

Hur skaffar man sig en hobby när man är 30 då? Haha

Eh, oj... Fundera över vad du tycker är roligt.
Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??