• Ailiane

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Ja, men även om man är en positiv person så kan många nitar gjort en mer negativ. Klart det inte blir lättare att hitta nån när man är negativ men det är svårt ibland...

Svårt att hitta någon alls

Svårt att orka, ha tid, hitta någon att ens dejta

Svårt att hitta någon att verkligen älska

• Ailiane

Jag förstår dig ts, jag är också singel tjej och vet inte hur jag ska göra. Känns som man måste vara skitsnygg och medveten om utseende, träning etc för att kunna hitta någon. Om man nu inte är jätte intresserad av det utan bara lite, då måste man bli nån djäkla super women, man får rådet att ändra sig, gå ner i vikt, sminka sig mer, bry sig jätte mycket om kläder etc. Men om jag nu inte är en sån person, vad gör jag då? Förändrar mig själv till max för att passa in i någon annans mall.

• Ailiane

Sen är det faktorn med livsstil. Vad gör man om man upptäckt lite för sent att man är en introvert person med ett väldigt extrovert jobb? Det innebär att all extrovertet går till jobbet och att man därefter har behov av egentid och vila i viss mån dvs inte uppskattar eller orkar träffa nya dejter varje vecka,festa,gå ut så mycket etc. Så är det för mig och då har jag ändå gått ner till 80% dvs så mycket som jag klarar av ekonomiskt.

• Ailiane

Sen kan det ju också vara så att man har mycket svårt att faktiskt bli intresserad av någon. Om man nu har en lång startsträcka och avslutningssträcka, tar lång tid att bli intresserad och lång tid att sluta tänka på en person. Jag har ex bara varit intresserad av en person och jag är över 30. Är fortfarande det fast det är kört, intresserad i många år utan möjlighet att göra något åt det.

• Ailiane

Ok,ja,tack för ett vettigt svar där.

Men det jag tröttnar på är att om en tjej är singel (kanske samma för killarna) är att det alltid kommer råd om att man ska se inåt och förändra sig, analysera vad man ska göra bättre etc. Som att man inte duger som man är.

Samt att alla omkring en ifrågasätter en, ungefär som att det är nåt fel på en för att man är singel och försöker hitta felet, typ finn fem fel. De drar upp alltifrån anknytningsteorier, diagnoser, utseende, klädval etc för att hitta felet.

Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??