Inlägg från: Gammal_jazz |Visa alla inlägg
  • Gammal_jazz

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Zarch skrev 2015-09-08 12:01:08 följande:

Äh skit i karlar ett tag, ibland räcker det med att ett guldkorn kommer i ens väg...visar man framfötterna då så brukar det besvaras.

Men ja du, dejtingdjungeln är inget vidare. Själv är jag väldigt skeptisk till män som är "översociala fjärilar", flyger lite överallt om man säger så.

Ber om ursäkt om jag låter fladdrig idag, men kommer lösa sig det där i slutändan. Huvudsaken att man inte bara tänker med puppan.

Puppan?
  • Gammal_jazz
    Zarch skrev 2015-09-08 12:10:58 följande:

Få mig inte att skriva ut det där ordet, men okej då....f***an.

Jo jag kunde ju ana detta.

Blev dock lite förvirrat i min skalle, när ordet "pupper" betyder tuttar på norska.
  • Gammal_jazz
    Anonym (svårt!) skrev 2015-09-08 13:52:41 följande:

Jag undrar också vart man hittar en kille! Ett mysterium. Internet och krogen är inte min grej.. :/

Du är ju på internet nu;))
  • Gammal_jazz
    Anonym (Hmm) skrev 2015-09-08 16:09:51 följande:

Vad kul det hade varit om fler raggade upp varandra, lite här och där och inte på krogen. Gymmet borde ju funka som ett alternativ till simning.

Jag tror det är samma folk på gymmet som på krogen, vill synas och kunna träna bort det som de drack för mycket förra helgen!
  • Gammal_jazz
    MeandHim skrev 2015-09-09 20:26:31 följande:

Det är ju faktiskt sant, min kollega sa att han alltid varit väldigt pratglad och trevlig

Men de senaste gångerna varit mer dämpad... Behöver inte betyda något alls.

Dom kanske har det dåligt, eller helt fantastiskt! Hursom så skulle jag aldrig inleda något med en gift man och absolut inte när barn är inblandade.

Nej det gör du bäst i!

Är det så att de bästa redan är tagna? (konstigt det låter på svenska)

Och en annan grej jag tänkt på, vad är det där "vettig kille" för något?

Vad menar du eg? Det måste väl oxå betyda att du anser dig själv vara vettig, å visst jag med, och det gör väl de flesta antar jag.

Är en vettig person rik, eller skulle den kunna vara fattig? Snygg, tja, det är väl från dag till dag om jag går till mig själv och så även för hur mottaglig betraktaren är just när de möts.

Det är intressant detta...
  • Gammal_jazz
    Johan70 skrev 2015-09-10 11:11:38 följande:

Detsamma kan sägas om kvinnor. Jag är 40 år. När jag började söka en ny kvinna för något år sedan, tyckte jag mig märka att det var just i åldersspannet 30-35 som det fanns minst antal lediga kvinnor.

Det som du beskriver som en "vettig kille" stämmer in på mig (och nog på flera i min bekantskapskrets). Det borde ju vara grundkrav för vem som helst i samhället, eller hur?

Det är väl då det där med pirret kommer in;)

Så TS får göra ett tillägg till att hitta en kille / tjej som är vettig och som får mig att känna pirr;)
  • Gammal_jazz
    MeandHim skrev 2015-09-10 13:55:41 följande:

Papito jag hade blivit jätteglad om en kulle kom fram till mig på Ica och lite diskret lämnat sitt nr, då är det ju upp till mig att höra av mig el inte :)

En kollega till mig "raggade upp" sin mans kollega åt mig utan att jag visste om det, hon tyckte att han skulle ha mitt nr o vipps kom det ett sms. Vi dejtade en kort stund innan jag insåg att han inte var redo för nåt nytt.... Synd för det var en bra kille.

Johan70 eller hur och sen säger dom att jag är kräsen?!?! Jag tycker inte alls det är särskilt orimliga krav.

Bowla. Finns kanske kvinnor som gillar tv-spelande män. Jag är dock inte en av dom ;)

Gammal jazz ÅÅÅHH vad jag skulle vilja känna det där pirret!!! :)

Jo då, men att hitta någon med kombinationen "vettig med pirr" känns rätt hopplös just nu, oavsett om man är Kvinna eller man. Men det har ju skett tidigare, så det är ingen omöjlighet, jag lever på hoppet;)
  • Gammal_jazz
    MeandHim skrev 2015-09-11 19:13:37 följande:

Gå på hockey borde ju vara världens bästa ställe!!?!? :)

Ja, om du vill vara bihang varandra vecks och mer därtill resten av livet....
  • Gammal_jazz
    MeandHim skrev 2015-09-11 19:13:37 följande:

Gå på hockey borde ju vara världens bästa ställe!!?!? :)

Visst, men varför eller vad tror du dessa hockey killar kan ge dej?
  • Gammal_jazz
    Anonym (.) skrev 2015-09-11 23:40:05 följande:

Du låter avundsjuk. Och bitter.

Inte det minsta!!

Du får gärna kommentera det jag skrivit, men kom då med ett argunet till att jag skulle ha fel!

Inte låga påhopp!
  • Gammal_jazz
    Puppetmaster skrev 2015-09-13 14:58:00 följande:

Jag är nygammal som singel. Efter en ganska bitter skilsmässa för drygt två år sedan så fick jag till det i våras. Hamnade i säng med en väninna och vi började dejta eller hade ett KK-förhållande under våren och sommaren. Sen rann det ut i sanden. Vänskapen har blivit något lidande och vi ses inte lika ofta som förr (innan vi började strula). 

Men i alla fall. 

Efter en separation ifrån ett längre förhållande är det jäkligt knepigt att flirta, förstå en flirt, ta för sig m.m. Man är inte bara ovan vid dejtingscenen utan man är också ofta deppig och med mer eller mindre knäckt självförtroende. 

Såååatte... Det är fan ingen dans på rosor att bli singel efter ett långt förhållande. JAg tror man får försöka finna sig i situationen.. rannsaka sig själv och verkligen känna efter vad man vill ha.. och framförallt - vad man INTE vill ha. 

Jag håller helt med i den senare delen av detta inlägg!!

Det känns skönt att man inte är ensam om den berg å dal bana man lever i.

I mitt fall har det "bara" gått ett drygt år sedan separation och saker är inte färdiga än, har inte heller testat vingarna med någon ny förmåga, men det kommer väl;)

Kommer man ur ett längre förhållande är man förmodligen mer kritisk och granskar urvalet av potentiella partners mer än om man aldrig haft ett längre förhållande innan. Det kan vara bra att veta när man får råd från andra, unga singlar som kanske aldrig haft ett längre förhållande, eller om man får då råd av någon äldre med mer erfarenhet.
  • Gammal_jazz
    Puppetmaster skrev 2015-09-13 19:50:17 följande:

Ja så är det.. att med åldern kommer visheten. 

Jag är inte desperat efter en ny flickvän/kvinna i mitt liv. Jag vet att jag har massor att erbjuda men jag är försiktig med vem jag vill ge det till. 

Precis!!
Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??