Inlägg från: Puppetmaster |Visa alla inlägg
  • Puppetmaster

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Jag är nygammal som singel. Efter en ganska bitter skilsmässa för drygt två år sedan så fick jag till det i våras. Hamnade i säng med en väninna och vi började dejta eller hade ett KK-förhållande under våren och sommaren. Sen rann det ut i sanden. Vänskapen har blivit något lidande och vi ses inte lika ofta som förr (innan vi började strula). 

Men i alla fall. 

Efter en separation ifrån ett längre förhållande är det jäkligt knepigt att flirta, förstå en flirt, ta för sig m.m. Man är inte bara ovan vid dejtingscenen utan man är också ofta deppig och med mer eller mindre knäckt självförtroende. 

Såååatte... Det är fan ingen dans på rosor att bli singel efter ett långt förhållande. JAg tror man får försöka finna sig i situationen.. rannsaka sig själv och verkligen känna efter vad man vill ha.. och framförallt - vad man INTE vill ha. 

• Puppetmaster
    j a d e skrev 2015-09-13 16:04:50 följande:
    Och denna femtedel är av fin karaktär och har finess? Tillåt mig.. tvivla
    Tomte 
  • Puppetmaster
    Gammal_jazz skrev 2015-09-13 18:03:42 följande:
    Jag håller helt med i den senare delen av detta inlägg!!

Det känns skönt att man inte är ensam om den berg å dal bana man lever i.

I mitt fall har det "bara" gått ett drygt år sedan separation och saker är inte färdiga än, har inte heller testat vingarna med någon ny förmåga, men det kommer väl;)

Kommer man ur ett längre förhållande är man förmodligen mer kritisk och granskar urvalet av potentiella partners mer än om man aldrig haft ett längre förhållande innan. Det kan vara bra att veta när man får råd från andra, unga singlar som kanske aldrig haft ett längre förhållande, eller om man får då råd av någon äldre med mer erfarenhet.

Ja så är det.. att med åldern kommer visheten. 

Jag är inte desperat efter en ny flickvän/kvinna i mitt liv. Jag vet att jag har massor att erbjuda men jag är försiktig med vem jag vill ge det till. 

• Puppetmaster
    j a d e skrev 2015-09-13 19:53:35 följande:
    Synd att det inte är en allmängiltig sanning.

mmm. Tänkte lägga till något i den stilen men avstod :) 

Känner ett antal män och kvinnor som blir mer eller mindre personlighetsförändrade efter en separation. Oftast till det sämre men också ofta komiska då de försöker efterlikna en sorts person de var i tonåren. 

• Puppetmaster
    j a d e skrev 2015-09-13 20:09:05 följande:
    Så tragiskt. Men undrar om inte det ändå är en.. Eh, medelålders-grej. Den reaktionen. Eller konsekvensen. Ologiskt dock om nu visheten kommer med åren. Någon kanske kan reda ut det där.
    Att "gå i barndom" är ju ett annat gammalt talesätt fast det avser förvisso en beskrivning av senil dementa personer. Så ja.. Någon borde forska i ämnet Obestämd
    Jag var singel mer eller mindre hela 20-talet och fick leka av mig ordentligt. Kanske är det missade möjligheter som kräver sin tribut? 
  • Puppetmaster
    j a d e skrev 2015-09-13 20:24:03 följande:
    20-talet? Ja då lär ju du iaf vara rejält gammal och vis nu.
    Ja du :) Nog är jag gammal och vis alltid. 20-talet var för 20 år sedan för mig. 
  • Puppetmaster
    j a d e skrev 2015-09-13 23:28:56 följande:
    Jag fastnade också där. Vad i helvete är detta.
    oOOo oOOo skrev 2015-09-13 22:57:27 följande:
    Jag med. Uteslöt tidsmaskin relativt snabbt, sedan kom jag inte längre

Ni är för söta :) 

Ingen åldersrasism så långt ögat kan nå. Jag tror jag är kär.

• Puppetmaster
    Aikido skrev 2015-09-14 08:21:26 följande:
    Vill du ha en ledtråd?
    Hur ska du kunna ge ledtrådar om mig? Är det du mamma? 
  • Puppetmaster
    MeandHim skrev 2015-09-14 12:11:36 följande:

Har man barn blir man nog mer kräsen. Skulle aldrig presentera mina barn för en kille om jag inte Visste att det var seriöst.
    Men kräsen ska man vara, däremot inte ha orimliga krav.

Intressant det där ändå... En rik snygg kändis. Vill folk verkligen ha det?
    Skulle jag släpa hem en kille från tex paradise Hotel skulle jag bli rädd för mig själv.

Det jag blir så jävla trött på det här "spelet" som alla kör med...
    Det driver mig till vansinne!

Paradise hotell = intelligensreserven Guld i mun
    Men du... Inte alla spelar "spelet". Inte jag till exempel.
  • Puppetmaster
    MeandHim skrev 2015-09-14 12:49:25 följande:

Jag fixar inte att kolla på det, ryker hjärnceller varje gång haha!
    Jasså... Kanske inte men många killar kör tyvärr det där spelet...
    Vad hände med ärlighet?! "Tyvärr jag är inte intresserad" "jag vill inte ha nåt seriöst"
    "Jag är bara ute efter sex..."
    Så slipper man lägga tid och energi på nån som inte är intresserad :)

Många fegisar där ute.. De vill väl innerst inne ha någonting seriöst men vill inte göra jobbet som krävs. 
  • Puppetmaster
    Aikido skrev 2015-09-14 15:50:34 följande:
    Mamma tror att 20-talet för 20 år sedan innebär att Puppy är runt 40 nu.
    Bingo! Din mamma kanske kan fiska fram veckans lottorad åt mig? Skrattande
  • Puppetmaster
    j a d e skrev 2015-09-14 16:16:48 följande:
    Hörs att du inte är kvinna. Men för skojs skull, utveckla gärna den teorin. Jag tror knappast det hjälper ts att man daddar runt sådär.
    Ja det krävs mod att hänge sig åt en annan människa.. Att våga ta del av hela kitet så att säga och att stödja, uppmuntra, finnas där och att lyssna. 
    Jag tänker inte generalisera och dra alla över en kam men många är oerhört självcentrerade och inte mycket går in genom öronen där (som inte handlar om dem). 
    Att hitta någon som det klickar med och som förstår vad som sägs och vad som är underförstått.. Det är det svåra. 
    Jag är (som jag nog hintat om ett antal gånger på kort tid) singel. Jag är faktiskt en jäkel på att lyssna osv typ bäst på allt Foten i munnen Ett undantag från regeln men ja.. singel. Jag hittar heller ingen som är värd min tid och energi. Orsak 1 är nog min egen kräsenhet och som 2 skyller jag på feghet och kanske ett uns av lathet/bekväm. Orkar inte ge mig ut på jakt och eftersom det är kotym att mannen jagar så är det som det är. 
    Spårade visst ur lite där. Skyller på mammas närvaro i den här tråden. Sorry. 
  • Puppetmaster
    MeandHim skrev 2015-09-14 19:16:36 följande:

De jag har hittat har antingen bort för långt bort, oftast med barn och ingen av oss är flyttbar. Så visst finns det många bra killar, men tyvärr inte i närheten där jag bor.

I vilken del av landet bor du? 
  • Puppetmaster
    MeandHim skrev 2015-09-14 23:09:07 följande:

Möjligt att jag yrar, har för 17 inte sovit på en vecka :p
    Måndag, onsdag, söndag.., whatever... Känns som måndag hela veckan.

Förstår dig och så fullständigt bombaderad här dessutom :) 
    Jag tycker dock att Utropstecknet kom med goda råd. 
    Utropstecknet skrev 2015-09-14 22:52:59 följande:

Gå mef i en studiecirkel (ex. ABF), eller anmäl dig till en kvällskurs (ex. akvarellmålning eller dans) eller gå med i en förening (ex. en intresseförening). Annars kan du ju pröva att åka på en singelkryssning eller gå på speedating.

Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??