MeandHim skrev 2016-04-13 21:55:41 följande:
MrFlex fast så är det ju, finns det någon människa som skulle träffa en partner som inte tilltalar dom utseendemässigt?!?
Har svårt att tänka mig det. Utseendet är inte allt och utseendet kan såklart växa ikapp en människas inre. Men trots allt så är ju utseendet det första som tilltalar oss så jag håller helt med dig. Utseendet spelar roll, jag är inte rädd för att säga det :)
Sen finns det ju grader i helvetet..
Jättesnygg, snygg, ser bra ut...etc
Träffade min nuvarande fru via jobbet (men vi jobbade inte på samma) och vi började prata över FB efter ett par veckor. Vi började med de 'tunga' bitarna hur vi såg på familj (vi hade båda ett barn), livet och framtiden innan vi ens började flirta. Delad syn på livet ledde fram till att vi gradvis (ganska snabbt) blev attraherade av varandra och senare kära (Jag var inte singel så det tog ngr månader av vänskap)...sedan gifte vi oss två år senare (halvår sedan).
Hur lyckades vi 'hooka upp'? Vi var båda öppna med vad vi ville i livet från början, innan vi ens dejtade, vi kunde senare vara trygga i att vi ville samma sak..
Vi hittade varandra via jobbet genom att vi båda ville förändra våra liv, även om hon var den enda som 'letade' partner aktivt. Så vid ett möte där vi pratade länge fångade vi nog upp de här signalerna.