Ruvar - symtom
Hej. Är i precis samma situation som du Joha80.
Satte in en blastocyst i fredags, den 4e september. Redan samma kväll började molvärk och stick mm. Då tog jag/vi det som positivt men sedan dess har jag varit såå ambivalent. Hoppet finns där men rädslan tar över mer och mer. Känner också av lite smärta i ryggen.
Jag har kämpat på hela veckan och bitit ihop och inte visat nåt på jobbet. Men idag klarade jag det inte mer. Min mage är svullen och stor och har haft starka känningar hela dagen. Har BIM typ idag/helgen så det blev för mkt. Va helt slut. Så gick hem tidigare. Nu spekuleras det hejvilt kan jag tro på jobbet. Men behövde komma hem för är så himla nojig just nu.
När jag kissat bävar jag för att det ska va blod på pappret.
Detta är vårt första ostimulerade fet. Vi har en dotter med hjälp av IVF och kämpar nu för syskon.
Jämför med den gången då jag minns att jag på dag 9 plötsligt reagerade med avsmak på cigarettlukt. Då var det ett färskförsök och hade massa hormoner men tror inte jag alls kände som nu.
Jag har inga andra känningar som svullna bröst, illamående osv utan "bara" magen/livmodern. Försöker ställa in mig på att få mens men det är svårt.
Mytime: Har inte heller erfarenhet av att ha mens/blödning under graviditet. Eller har haft ett utomkveds (av naturlig befruktning) då hade jag mens. Men vill inte skrämma dig. Det tror jag är ovanligare med IVF då man sätter in embryot direkt i livmodern. Detta ägg fastnade på vägen dit. Håller tummarna för dig!!! Har ju läst/hört att man kan blöda trots att man är gravid men förstår din osäkerhet.