• Zchimla

Ruvar - symtom

Hej. Läst lite i tråden och lider med dig. Jag är själv gravid med andra barnet (första var oxå med IVF) efter FET i naturlig cykel och har alltså ett misslyckande och förstår verkligen den förtvivlade känslan när det inte går.

Vi valde att köpa ett 3-pack och då fick jag veta att FET räknas som ett halvt försök - det kanske du redan vet, men jag visste det inte och blev så himla glad - dvs skulle du efter stimulering få ut 3 där ett kan återinföras och 2 som klarar sig till frysen, så är det ju i praktiken 3 återinförande som skulle bli 2 försök tillsammans. Lite snurrigt kanske men jag hoppas så det ska lyckas för dig och er andra som försöker.

• Zchimla
    JOHA80 skrev 2015-09-17 17:09:14 följande:

Tack! Och grattis till graviditet! :)

Det verkar som att de olika klinikerna har lite olika regler när det gäller trepacken.. Var går du?

Jag gick på Nordic ivf i Göteborg ????
  • Zchimla

Det ska vara en smilet där och inte en massa frågetecken. För jag är rätt säker på vart vi gick

• Zchimla
    JOHA80 skrev 2015-09-18 09:09:19 följande:

Har ni trivts med Nordic IVF? Hur är de med bemötande? Och hur öppna är de för att pröva olika behandlingsalternativ?

Vi har trivts bra Särskilt efter att de flyttade till Odinsgatan. Vårt första försök skedde i deras gamla lokaler och vi fick då ett ok bemötande men lokalerna var slitna och de pratade mycket om det nya. På nya stället så var bemötandet jättebra och fräscha lokaler.

Vad gäller behandlingsmetoderna så tror jag det bästa är att ta en kontakt för att få veta mer.
  • Zchimla
    JOHA80 skrev 2015-09-18 10:31:27 följande:

Tack för svar :)

Håller på att försöka samla info om olika kliniker eftersom vi ska försöka köpa ett trepack snart..

Ja det är ju inte billigt så smart att kolla upp lite olika. Kolla ifall ni kan få bruttolöneavdrag så kan det ju bli lite billigare. Jag kan rekommendera dig deras hemsida som jag tycker är utförlig och lättnavigerad.

Jag har själv problem med en lågt sittande moderkaka i framvägg som orsakat ett par lättare blödningar som gjort att jag fått åka in och kolla att allt är bra.
Svar på tråden Ruvar - symtom