• Madelen21

Vi med BF i februari 2016

Hej Hej

Tänkte att jag startar upp en tråd eftersom jag inte hittar nån för oss som har BF i februari 2016 :)
    Jag väntar mitt 4e barn BF 28/2 ( kan ju bli ett skottårsbarn :) )
    Just nu är jag i v 16 å ska på ultraljud den 1a oktober. Känt massa sprattel i magen å det är ju så häftigt, å självklart börjar man känna av en del krämpor. Men det är det ju värt :)

Fler som vill följas åt? Oavsett om det är första barnet eller inte så välkommen hit så kan vi följas åt. :)

• Svar på tråden Vi med BF i februari 2016
  • En PantherTant

Finns nog åtminstone en annan februaritråd, men den mesta aktiviteten har flyttats därifrån till trådens fb-grupp.

Så hänger gärna här också! Bf 4.2 och fjärde barnet här också

Varit på ultraljud i vecka 7 och 12, rul nästa veckas fredag.

• Madelen21

välkommen hit :)
    Spännande är det med en liten 4a :)
    Jag har en flicka 8 år en pojke 5 och en pojke 2 år.
    Min dotter hoppas på en lillasyster nu. Vi kommer kolla det på ultraljudet.
    Vill veta av flera anledningar, mest nyfiken men även om det skulle vara en flicka behövs det inhandlas en del då jag gett bort mycket till min syster som fick barn i våras. :) Gick med i nån grupp på fb oxå :)

• emma86

Hoppar in här jag också.

Har bf 20 feb och är i v 17 nu. Är första barnet för både mig och sambon . Ska på andra ultraljudet 1 okt. Var på första i v 13, var så overkligt och underbart på en och

samma gång. Även om jag haft en del symptom (konstant illamående, avsky mot vissa livsmedel och superluktsinne) har jag ändå haft en relativt lätt graviditet so far. Nästan så att jag tvivlat på att det är någon där inne. Men börjar få en liten mage så något händer där

• Madelen21

välkommen emma86 :)
    Varje graviditet är lika spännande, för mig är det ju fjärde gången å denna gång var det inte planerat men vi är jätteglada endå. Jag har inte kunnat äta grillat under tiden jag mådde illa... å även flera saker...
    Har du nått måste ha begär??

Jag har inget speciellt än så länge..
    Med första barnet var det jordgubbar
    andra inget speciellt
    3an OLW jordnötter typ 3 påsar i veckan.. åt så jag fick sår på tungan... ush å fy... var nog saltet jag ville åt :)

• Jennsan84

Hej! Hoppar in här :)

Väntar min och sambons första. Bf 10/2 RUL nästa fredag den 18/9. Tiden går såå långsamt dit. Har haft en väldigt lätt graviditet så som någon sa innan så är jag osäker på om nått finns där :/ men gjorde kub i v 13 och då va allt fint. Ni som har gjort detta flera gånger innan; mina bröst är inte ömma längre. Ska dom vara det hela graviditeten eller har bara mina slutat ömma?

• Tassen

Hej! Jag har Bf 26/2 och väntar mitt första barn. Sambon har två sen innan.

Har mått fruktansvärt bra och känner knappt av graviditeten alls. Dock så gör det så att man blir orolig istället. Var på vul i v 8 och 11 (v 11 pga blödningar) och sen på kub i v 13 och nu är det lång väntan till den 7/10 då det är rul.

• Madelen21

välkomna alla nya :)
    Det där med ömma bröst, jag har inga ömma bröst längre men en mage som växer som en fotboll å en liten krabat som sprattlar där inne. Jag har känt av den flera ggr. Så ömma bröst de har man inte hela tiden, men såklart att det är olika från person till person.

Ska vi göra en lista med bf datum ?

Madelen21 - 31 år väntar 4e barnet bf 28/2

• Jennsan84

Ok, va skönt att höra. När man väntar första så går man ju och tänker och nojar för allt Bra då att ha denna tråden där ni som har flera barn finns :)
    Va bra med en BF lista.

Jennsan84- 31 år bf 10/2

• Madelen21

Ja det är alltid bra att ha nån att fråga när det är första barnet.
    Jag känner mig väldigt lugn å inte alls orolig inför denna förlossning. 
    Första var värst men jag ska absolut inte skrämma upp er som väntar första.. för det är inte alla det är så för.. Andra något lättare å trean superbra.. Så denna kanske säger plupp så är den ute :)
    Men... Jag har haft övertid me alla tre mina troll.. Å dom är födda på sommaren när det varit skitvarmt... Så det var drygt... Å nu blir det en vinterbäbis.. Helt annat :)
    Men det blir mysigt iaf :)

• imjessicat

Är beräknad 4/2 med mitt första barn. Får veta mer säkert efter RUL 16 september. Bebis sprattlar på och kan klämma ut mjölk ur brösten.

Första tiden var ett HELVETE. Mådde så sjukt illa hela tiden att jag övervägde abort bara för att slippa lida. Nu har jag varit kräkfri i 4 veckor och inget illamående så håller tummarna för att det fortsätter så. Vecka 20 på torsdag så nu är vi snart halvvägs!

Svar på tråden Vi med BF i februari 2016