Anonym (Idioter) skrev 2015-09-08 03:51:50 följande:
Dom som cyklar som färdmedel är idioter! Kan inga trafikregler, har ingen självbevarelsedrift, och förstör allmänt i trafiken!
Jag ser dagligen cyklister bli påkörda, och det är alltid bilföraren som folk skäller ut och kollar snett på. Inte idioten på cykel som inte väjer vid väjningsplikt, cyklar mot rött, cyklar på övergångsställe, cyklar på vägen när det finns cykelbana.
Och det värsta av allt är att cyklisterna blir arga när man nästan kör på dem, när dem själva gjort fel! Ingen av dem fattar högerregeln tex, som ger böter på 2000kr om man inte väjer.
Jag ska sluta samspela med cyklister helt och hållet så får vi se vem som vinner!
Cykel som färdmedel är jävligt smart, större framkomlighet, man slipper bilköer, man slipper leta parkering, man sparar tid, pengar och miljön, listan kan göras lång.
Sedan håller jag med om att många cyklister är fullständigt skogstokiga dock, jag är mer vaksam på cyklister än bilar här i Stockholm. Bilister brukar respektera fotgängare(jag promenerar mycket, varje dag till jobbet till exempel).
Jag tycker dock att det fortfarande saknas bra infrastruktur på många ställen dock, vilket skapar konflikter och irritation bland vissa. Sverige borde studera utpräglade cykelstäder som Köpenhamn och Amsterdam.