Inlägg från: Anonym (Vänster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänster)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (TS) skrev 2015-09-09 09:16:05 följande:

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 

Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 

Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 

Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 

Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

Hmm fast oavsett hur kan man tycka att det är okej att det till exempel kostar 5000-6000 kr PER DYGN!! för ett ensamkommande flyktingbarn hit till Sverige? Jag menar hur kan det på något sätt vara bra? Det är över 100.000 per månad, för ETT!! flyktingbarn. Som skattepengar går till. Oavsett vad man röstar på kan jag bara inte förstå hur man kan stötta den sinnessjuka "lösningen". Man behöver inte vara något mattegeni för att förstå hur mååånga miljarder som går åt.

Det enda jag kan tänka på är att Sverige skulle passa att vara med i lyxfällan.

Jag är för ett samhälle med en välfärd där man hjälper folk som har det svårt, sjuka, arbetslösa. Att skattepengar går till skola, sjukvård som alla ska kunna få.

Det enda jag kan se här är att de som gynnas är de privatägda bolagen som får alla skattepengar i sina fickor. Samtidigt som samhället förstörs, för alla, oavsett om du är flykting, född i Sverige osv. Det här KAN inte vara bra för någon!!!?!?

Man förstår varför Reinfeldt sa "öppna våra hjärtan" när allt det här i slutändan kommer göra så hela välfärdssystemet kollapsar.

Kan inte folk tänka efter lite?? Nu skiter jag i rött blått Sd osv. Vad är på sikt bra för Sverige? Vad hjälper först människor? Vilket land vill vi vara om 10-20-30 år? Kan ett land som har bostadsbrist, stor arbetslöshet och liknande ta in så stora mängder flyktingar utan att driva sig själva i fördärvet?

Jag skulle så gärna vilja att det går och man vill såååå gärna hjälpa Alla. Citatet "en kan inte göra allt, men alla kan göra något" passar bra här. Sverige som Ett land kan inte göra allt - hur gärna jag du eller någon annan vill det. Man måste tänka förnuftigt. Hur gärna man en vill så finns det ett stopp. När barn far illa i sina flyktinghem för att det inte finns tid att utreda familjerna pga ökade trycket!!!? Asylsökande som strejkar för förhållanden på flyktingboenden är hemsk. Människor som kommer från krig med hemska minnen - får ingen hjälp utan blir satta ensamma i en tom lägenhet. Är vår uppgift att hjälpa eller vad är det som händer???

Är det verkligen förnuftigt att ett land som går på knäna när det gäller integrationen ska ta in och ha ansvar för så mycket fler människor?

En stor del som kommer har dessutom tagit sig hit med stora summor pengar. De fattiga - sjuka- vilka hjälper dem? De som är mest behov av hjälp??

Trodde som sagt pengar var till för att hjälpa de utsatta i samhället - och i andra länder. Allt som händer nu är inte rätt på något sätt.
  • Anonym (Vänster)
    Nerfherder skrev 2015-09-10 21:05:22 följande:

Så du anser inte att flyktingar, och ensamkommande barn är "utsatta i samhället"?

Om det var det enda du hade att säga angående mitt inlägg så hade du inte behövt säga något alls... Kom med en kommentar med lite tanke bakom och efter du faktiskt läst de jag skrev. Annars behöver du inte ens kommentera.. Suck...
  • Anonym (Vänster)
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-10 21:13:33 följande:

Överallt hör jag "10'000 kr i bidrag till flyktingar" men jag lyckas aldrig hitta några källor. Var får du den informationen från? Och handlar det om asylsökande, asylflyktingar som fått PUT, alla invandrare eller vad?

Det är inte så svårt, gå in på migrationsverkets hemsida eller ännu böttre ring eller maila dem så får du svart på vitt. Går att läsa på deras hemsida också vad som gäller. Det är svårt att hitta några källor om man inte ens till en början letat....
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-10 23:15:30 följande:

Vilket kvalificerat skitsnack.

Det finns gott om kristna kyrkor i muslimska länder, bara det att du inte hör muslimer beklaga sig över det. Jag antar att de är mer för religionsfrihet än inskränkta svenskar likt dig.

Och vet du vad?

Muslimerna har inte blivit kristna för det.. japp helt sant! Så moskéernas utrop behöver du inte vara orolig för tror jag, köp bra öronproppar om du störs av ljudet.

Dessutom finns det inga skolor som tvingar på barn halalkött.

I Pakistan får inte kristna ta del av biståndet - utan de måste konvertera till islam... LÄS

www.varldenidag.se/nyhet/2015/09/04/Kraver-att-kristna-konverterar-for-att-fa-hjalp/

Undra vem som är inskränkt i sin PK-predikan...
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-11 00:02:52 följande:

Du delar en artikel som handlar om några fruktansvärda människor på landsbygden i Pakistan (som tyvärr råkar vara muslimer), som begår en handling (tvångskonvertering) som är olaglig i Pakistan.

Varför?

www.dagen.se/tre-greps-i-pakistan-för-tvångskonvertering-1.102317

Det är väl rätt tydligt varför jag la in artikeln. Prova att hålla reda på vem som skrivit vad och vad som citeras så går det nog lättare att få ihop det. Så kan du nog själv lista ut varför det skrevs.. Suck är familjelivs-nivå ett uttryck? I annat fall borde det bli det för den låga diskussionsnivå som vissa har här för att kunna sprida vidare sina PK-floskler..
    Analysera mera skrev 2015-09-11 00:13:20 följande:

Usch, vad du gnäller. Klipp dig och skaffa ett arbete.

Typ detta....
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-11 00:27:17 följande:

Jag har dessutom flertal muslimska vänner och bekanta, ingen av dem har en försökt islamisera mig.. Bra va?

Hur detta på något sätt är relevant för någon av diskussionerna är ju däremot en bra fråga... Berätta mer om dig själv!!?...

Du kan väl inte förneka att det sker en islamering i vissa förorter i Sverige (och utanför Sverige). Isåfall kan det ju inte bero på annat än dålig efterforskning från din sida. Men bara för att du må vara extremt dåligt på att leta fram info - så går det inte att för den skull döma världen utifrån dina erfarenheter och några muslimska vänner du har? Det kan du väl inte på allvar mena det eller var det är skämt? Iallafall så var det om något totalt orelevant för diskussionen... Kom med något bättre.

Jag som feminist undrar hur vi ska lösa dessa problem som ökar i takt med att vi får fler muslimer. Problem med kvinnomisshandel har vi haft länge, och de som misshandlar vet ofta att det är fel. Men när det kommer personer som hänvisar till deras religion och att det ger dem rätt att misshandla? Som tycker att kvinnan är underordnad mannen och i de förorter där kvinnor får påpekat om hur de ska klä sig ute på gatorna. När tjejer inte får vara med på gymnastiken, simundervisningen, sexualuservisning. Jag kan inte se det på något annat sätt än att kvinnan blir förtryckt. Detta ÄR ett problem som ökar.

Om vi ska ta in så många är det viktigt att folk blir medvetna och lär sig vilka lagar och regler som gäller i Sverige. Att här är människor lika värda! Se på flyktingboenden där asylsökande slåss pga vilken religion de har eller vilket land der ifrån. Vi i Sverige vill inte ha någon rasism hit. Tyyvärr handlar politiken nu om att ta in fler och fler - är det okej att du som gay eller jude inte ska kunna gå igenom vissa förorter utan att vara rädd att de har livet i behåll när de är klara.

Det går inte att förneka alla problem som uppkommit och DIT RESURSER BEHÖVS!! Frågan är hur man då ens kan tänka tanken att föra in mängder av flyktingar - som lämnas åt samma öde. Detta drabbar Sverige, svenskar - vare sig du är född här eller kom hit igår.

Detta funkar inte!!! Så snälla säg mig hur det ska gå att lösa den här problematiken? Nör resurser saknas och kommuner går på knäna - är lösningen att fylla på med fler och urholka den svenska ekonomin. Och kom inte med något dumt argument om att det här inte existerar. Eller gör det - så målar du/ni upp er som helt verklighetsfrånvända.
  • Anonym (Vänster)
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-10 21:23:52 följande:

Han behövde nya tänder för att de gamla dragit ut under Tortyr av IS. Det enligt hans syster i intervju med BBC. Men du låter exakt som någon som får alla sin information från propagandasidor...

Ops... Var visst kanske ännu värre?!

m.dailytelegraph.com.au/news/aylan-kurdi-drowned-boys-father-accused-of-being-people-smuggler-in-charge-of-boat-that-crashed-denies-claims/story-fni0cx4q-1227523270638
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-11 14:06:17 följande:

Nej, det är inte tydligt det minsta varför du väljer att länka till en artikel om några muslimska individer som begått en brottslig handling i Pakistan, i samma inlägg där du citerar en text jag skrev till en person som påstår att muslimer vill tvångskonvertera människor i Europa.

Jag fattar att du vill försöka överföra det dessa enstakingar gjorde på resten av alla miljontals muslimer i världen, vilket ju är helt absurt, förutfattat, och felaktigt av dig.

Och sluta tjata om "PK" i varje inlägg du gör din lipsill. Diskutera kan vi, men gnäll är jag alergisk mot!

Okej då ska jag förklara till dig då du hade svårt att dra paralleller.

Du hånade personen du skrev med och poängterade att muslimer absoluuuut inte tvingar folk på sin religion. Att i dessa länder finns det minsann kyrkor för att muslimer är aldrig nånsin främlingsfientliga till skillnad från personen du valde att håna.

Artikeln jag hänvisade till visade på en färsk nyhet där muslimer inte tillät kristna ta del av bistånd - av enda anledningen att de inte var muslimer. Så för att få ta del av det behövde de kristna konvertera till islam bland annat. Du hävdade en sak - dvs att muslimer alltid är fredliga och väldigt öppensinnade till andras religioner. Jag visade att så inte alltid är fallet. Men det såklart - har man några vänner som är muslimer och som inte omvända en så talar det ju såklart för att inget annat eller existerar....!!!?

Och du.. Spara dina förutfattade meningar för dig själv. Jag kan säga själv vad jag tycker och tänker utan att du gör det åt mig. Syftet med en diskussion är att folk pratar för sig själva och inte att du har uppgiften att sätta ord i munnen på andra.

Lär dig att lyssna istället - du skulle säkert ha nytta av det också.
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-11 14:11:35 följande:

Men kära lilla någon... Är du på riktigt?

Du borde söka hjälp, och det menar jag helt ärlig. Du lider av vanföreställningar människa.

Jag kommer bemöta konkreta saker från dig i diskussionen, men jag tänker inte ens bemöda mig att förklara varför jag tänker ignorera din personliga förutfattade grundlösa och otroligt snedvridna bild av muslimer.

Svårt att bemöta när det riskera att få hela din verklighetsuppfattning att rämna?

Du har verkligen en vidrig människosyn. Hemskt hur du över internet kan sitta och vräka ut dig sådana saker till okända människor. Vad är det med dig egentligen? Hur mår du?

Innan du anser dig vara hela världens hjälte genom att vara totalt förblindad av dina PK-övertygelser - kanske du skulle ta en funderare på hur du bemöter dina medmänniskor..

Usch. Detta är pinsamt men jag kan inte annat än tycka synd om dig.
  • Anonym (Vänster)
    Analysera mera skrev 2015-09-11 08:57:11 följande:

Ja, har man inga argument så kan man ju alltid skylla på politisk korrekthet...

Nerfherder skrev 2015-09-11 09:02:56 följande:

Du vet väl att PK är vuxensvenska för "Dubär dum"?

Analysera mera skrev 2015-09-11 09:10:10 följande:

Om du reagerar så starkt på kvinnohat och homofobi så borde du ju i rimlighetens namn ta avstånd från SD:s politik också, som ju är väldigt HBT- och kvinnofientlig.

Analysera mera skrev 2015-09-11 09:12:13 följande:

Jo, precis. Känsloargument som SD-sekten tar till när de tröttnat på "vänsterextremist!!!" och "din jädra kommunist"...

Anonym (jösses) skrev 2015-09-11 08:48:17 följande:

Kul att en tråd som handlade om SD nu handlar om muslimer ist. Typiskt SD:are, kan aldrig hålla sig till ämnet :D

Att två vänsterpartister blev ifrågasatta och totalt utmobbade när de påpeka hur det ser ut i vissa förorter - där muslimska män i huvudsak har tagit på sig att vara poliser. Det är helt otroligt och förjäv-igt att det ens tillåts i Sverige det som händer i vissa förorter och att det inte görs något åt det! Det är ren och skär rasism. Det är kvinnoförtryckande. Att göra det till en icke-relevant fråga för att det handlar om religion - det är ett svek till alla som valt att leva i Sverige.

Det är inte meningen att folk som flytt från just detta ska behöva uppleva samma här i Sverige. Alltså hur kan det ens vara okej? Hur kan det ens uppstå en diskussion i frågan? Är det inte självklart?

När det kommer till islam och religion så verkar det som att om man ifrågasätter nånting på nått sätt - då är man islamofob och rasist och allt därtill. Det är helt förjäv-igt att folk ska behöva leva under dessa förtryck för att vissa är så extremt rasistiska och främlingsfientliga samt pk-hjärntvättade att de gör undantag så fort det handlar om religion. Sen när stod religion över lagar och värderingar som vi har här i Sverige?? Värderingar om människors lika värde.

Det är hemskt att vissa utnämnt sig själva till några slags åsiktspoliser där de dömer ut alla som islamofober och främlingsfientliga - så fort de belyser problem i Sverige som kan ha någon koppling till religion. Helt plötsligt blir problemet att folk kritiserar något som kan ha koppling till religion och hela sakfrågan glöms bort - de utsatta människorna glöms bort. Istället för att försöka lösa problemet.

Vidrigt hur detta kan fortgå i moderna Sverige som ska vara en slags metropol för alla oavsett religion, kön, sexuell läggning. Ett samhälle jag står för.

Och dessutom går de inte att ta upp ämnet i någon diskussion framöver eftersom att då är du också någon som målar ut islam som världens ondska.

Men sanningen är att de som målar ut islam som en hemsk religion är de pk-ister/rasister som inte vågar se problemen. NI målar indirekt ut relgioner som något dåligt när ni - precis som i den här tråden - inte vågar diskutera ämnen utan att reagera som de citerade här ovan.. Och det gäller inte bara islam och religioner utan det gäller även flyktingfrågan och invandrare eller personer med annat ursprung än Sverige.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!