Inlägg från: Anonym (Vänster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänster)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (b) skrev 2015-09-13 17:46:47 följande:

Det kan man ju verkligen diskutera, starta en tråd om det vetja.

Jag skulle snarare säga att det är en plantskola för rasister som bedriver hård propaganda för att hetsa mot bl a invandrare.

Men oavsett så är det förbjudet att länka till dom sajterna, det står i reglerna som man förbundit sig att följa när man blir medlem här.

Säg mig vad som inte är hets mot invandrare idag?
    absoluteawesome skrev 2015-09-13 17:49:38 följande:

Det var ett svar om att Sverige ska lånar pengar.

Något rasistiskt innehåll var det inte.

Och det är inte något rasistiskt med sajten heller.

Jo den var rasistisk eftersom att det belyste flyktingpolitiken i negativ bemärkelse. Det vet du väl att det är jätterasistiskt och det får man inte göra.

Här är ursprungliga källan: (OBS! Jätterasistisk artikel för den känslige!)

www.avanza.se/placera/telegram/2015/09/11/ekofin-sverige-overvager-eib-lan-for-flyktingar-andersson.html
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-13 18:42:08 följande:

Du undviker att bemöta det jag skriver eftersom det blev lite pinsamt för dig där. Härligt försök till att komma tillbaka i sadeln genom översittartekniken dock.

todo nada skrev 2015-09-13 18:30:27 följande:

Stackars Gert.. Du får inte vädra dina åsikter utan att enbart få medhåll. Fy vad orättvist.

Börja blogga eller något istället, där kan du isf köra enväldig diktatur utan att behöva bli emotsagd.

Inläggen ovan styrker ju bara att det du försöker säga om andra stämmer bra in på dig själv.
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-13 19:05:09 följande:

Men söte Göte, har jag missat att bemöta något menar du? Eller vad är sambandet du tror dig se?

Det är Gert som klagar över att han får bemötanden, inte jag.

Vad grinar du nu om?

Jag utgick från de inlägg jag citerade som du skrivit, inget annat. Är det svårt att bara utgå från det folk säger utan du bara måste få det till något annat? Totalt meningslöst hålla en diskussion med sådana personer. Du kanske skulle följa ditt eget råd och skapa en blogg för att på så sätt få utlopp för dina multipla personligheter och åsikter som du så gärna tvingar på andra här....
  • Anonym (Vänster)
    nihka skrev 2015-09-13 19:25:33 följande:

En artikel behöver inte vara rasistisk för att den är publicerad på en rasistisk hatsajt, men man håller sig från rasistiska hatsajter likväl. Också tveksamt om Avanza vill sammankopplas med sådant.

Ja du behöver inte säga till mig att man ska hålla sig undan rasistiska och främlingsfientliga hatsajter som ger en ensidig bild samt mörkar info för att ge folket den bild som stämmer överens med deras politiska agenda. Därav undviker jag bland annat Aftonbladet, Expressen, DN med mera....
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-13 19:43:41 följande:

vågar man bemöta det du skriver utan att du får skriftliga känsloutbrott likt de tidigare i tråden..?

Jag vet inte risken finns ju att jag börjar skrika rasist och muslimhatare om du länkar till en artikel som säger något negativt om muslimer.... Nej vänta, det var ju du....

Nu ska vi se hur du bemöter det här nästa gång. Oavsett vet vi att vi kommer få höra saker OM dig själv, maskerade i dina åsikter om andra...

Detta ska bli intressant. Väntar ihärdigt!
  • Anonym (Vänster)
    cattus skrev 2015-09-13 20:52:49 följande:

Skulle aldrig rösta på SD av den anledning att jag skulle vara livrädd den dagen de skulle försöka leda ett helt land. 

De har EN fråga i fokus hela tiden, -Stoppa invandringen, då har vi i ett enda slag löst alla andra problem vi har; jobben, arbetslösheten, vården, skolan, försvaret banne mig om det inte skulle lösa Palmemordet också i ett enda slag.

De har ingen som helst agenda hur saker skall lösas eftersom de har inte varit med och bestämt något tidigare???? så ingenting som måste lösas är deras problem, de tycker inte de kan hållas ansvariga??? för problem vi har.

Skall man leda ett helt land då får man nog faktiskt ha en plan på hur det skall göras också, allt är inte en invadringsfråga... jag är orolig... allvarligt.....  

Jag är mer orolig för politiken som drivs idag.. För där saknas ju plan vad gäller allt det du beskrev ovan samtidigt som man ser hur allt fler blir arbetslösa, bostadslöshet ökar, skolan blir sämre... Försvaret är väl i närmast nedmonterat idag?? Det är ju mer skrämmande enligt mig när erfarna politiker kan bedriva den här politiken. Fast idag handlar det inte om att allt görs till invandringsfrågor utan problemet är väl att inget görs till det.
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-13 21:05:13 följande:

Nädå, men något i stil med det du redan tryckt ur dig här i tråden. (pk-floskler, pk-predikan, något befängt om islamisering, världshjälte med PK övertygelser, PK-bubbla, samt att du spyr på såna som mig)

Min åsikt om människor som dig lämnar vi osagt, eftersom min ärlighet säkert skulle resultera i en avstängning eller så något dygn.

Jag är inte förutfattad i mitt tänkande utan dömer individuellt. Och jag måste säga att du är riktigt underhållande faktiskt. Särskilt känsloutbrotten tidigare i tråden, och hur du använder "PK" som skällsord för att betona din ilska i vart och varannat inlägg. Och hur du anser att vi "PK-predikare" är rasister i något känslomässigt sammanhang när du snurrade iväg längre bak i tråden.

Vad du tycker om mig var väl rätt klart från första början? Jag fick ju rätt snabbt veta vilka åsikter jag har genom att du satte dem i munnen på mig genom din egen sjuka syn du har på muslimer bland annat.

Och vet du - jag bjuder gärna på känsloutbrott om det är det du kallar det när det kommer till den avsky jag känner för personer som du som sprider sina rasistiska generaliseringar helt ohejdat på forum som dessa.

Det är intressant med en person som ska försöka vara någon slags beskyddare till utsatta grupper och ha sån fin människosyn - sedan sitter här på ett forum och bara vräker ut sig all den skit den kan komma på. Skulle bli avstängd om du sa de saker du tänkte om mig? En okänd människa på internet? Och vänta nu... Det var ändå jag som var den ilskne?

Åter igen beviset för att när du pratar om andra så är det egentligen dig själv du pratar om....
  • Anonym (Vänster)
    nihka skrev 2015-09-13 22:20:57 följande:

Kan du inte ens stå för dina egna åsikter nu utan försöker få det att se ut som det är jag som har skrivit. Ge fan i att besudla mina inlägg med ditt kludd!

Här var det liv i luckan...

Till skillnad från andra så kan jag ju det... Men såklart det måste ha handlat om det ändå! Tyckte inte alls det var roligt att byta ut lite ord i ditt menlösa trams....
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-13 22:44:34 följande:

Dina åsikter har du framfört klart och tydligt på egen hand. Är det någon som har sjuk syn på muslimer är det du som befattar dig med begrepp som islamisering tex.

Jag tycker ingenting om dig, jag tycker däremot mycket om de saker du framfört här i tråden. Vilket gör att ditt påstående om att jag slänger ur mig all skit jag kan falsk dessutom.

Jag är dock imponerad att du lyckades framföra ett inlägg utan att skriva PK i någon nedsättande form.

Charmigt att du uttrycker din avsky och att du spyr på såna som mig. Tror du verkligen, på fullaste allvar att det ens är lite intressant för mig? Att jag skulle bli upprörd över din åsikt..? Smickra inte dig själv genom att tro det iaf genom att fortsätta framföra sådan dynga..

Var det något av faktisk substans du ville tillföra i övrigt?

Någon!!!!! Ring polisen...... SÄPO vem som helst!!!!! Detta är på allvar det här och ingen övning. HJÄÄÄÄLPPPP!!!!!!!!!! Någon har använt ordet "islamisering". Jag anropar - någon har använt ordet islamisering!!!! Största beredskap och rasistartileriet fram - gör er beredda.... Det är dags att gå till attack!!!!!!
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-13 22:46:50 följande:

Precis som lille Oerjan brukade göra..

Undrar vart han blev av..?

Tror hen konverterade till någon ny rörelse som har som syfte att förvrida sanningen och totalt utvattna begreppet rasism.... Rörelsen pk-ism....
  • Anonym (Vänster)
    nihka skrev 2015-09-13 22:58:56 följande:

När du får skriva igen se till att inte förfalska mina inlägg med ditt kludd.

Vet inte vad jag ska säga annat än att... Jag ger mig. Du vann. Där fick du mig allt....
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-13 23:47:47 följande:

Ordet PK är som att fisa för dig? Du bara måste trycka ur dig ett PK i någon form mellan varven..

todo nada skrev 2015-09-13 23:46:23 följande:

Lugn och fin i nu, alla förstår att du är upprörd. Men det hjälper inte att balla ur, du ser bara galen ut...

Säger den som byter samtalsämne till fisar....
  • Anonym (Vänster)
    FDFMGA skrev 2015-09-13 23:57:08 följande:

En sverigedemokrat i affekt har inte sällan en tendens att bli lite mer yvig än vanligt i uttrycksmönstret.

Och det vill inte säga lite

En pk-ist i affekt har inte sällan en tendens att bli lite mer yvig än vanligt och dra förhastade slutsatser så fort frågorna rör flyktingpolitiken. Alla som på något sätt belyser problem med invandringen eller flyktingpolitiken - är rasister, islamofober, sd-are m.m.

På det sättet slipper pk-isterna föra fram några riktiga argument.... Och det är ju extra skönt när man inte har några.
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-14 00:19:51 följande:

Ja, det lönar sig aldrig att tvinga på någon annan sina egna åsikter.

Ja det vet väl du bättre än någon annan....
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-14 00:42:30 följande:

Lägger jag tid på ditt tyckande, när det är du som bemött inläg jag skrivit till andra medlemmar..? (Kom ihåg; balla inte ur nu.)

Kanske bara är fisande jag hör från dig nu då....?!
  • Anonym (Vänster)
    Konstatera skrev 2015-09-14 00:57:22 följande:

Håller med om att detta land inte har tid med politisk korrekthet. Den finns där, helt klart men du gör det enkelt för dig när du avfärdar alla som slåss för invandrarna som pk-horor. Att vara för en stor invandring är inte per definition pk-material, utan en fullt ut advekat politiskt skådning. 

Jag tror inte att du stämplas för rasist enkom för att du belyser bostadsbristen i samband med den ökade invandringen. Däremot riskerar du att hängas ut som rasist om du likt många Sverigedemokrater, lägger allt fokus på hur bortskämda dessa flyktingar är (kika ex på Twitter), när du istället bör lägga din energi på att belysa hur naiva våra ledande politiker är. Då attackeras du inte på samma sätt. 

Det finns dessutom konkreta exempel på reformer från den sida som är för ett stort flyktingsmottagande. Nu senast tvång för kommuner att dela på flyktingarna (vilket är jätte bra). Det är även få som hymlar med att vi måste bygga fler bostäder om personen får frågan. Tom vänsterpartiser erkänner detta. Å andra sidan hycklar de som attackerar de privataktörer som faktiskt hyr ut bostäder till flyktingar till ockerpriser, eftersom dessa personer åtminstone GÖR NÅGOT för att undanlätta flyktingsmottagandet. Men de tyckarna behöver du inte lyssna på. 

Slåss för invandrarna? Mot vadå? Inbillade rasister och främlingsfientliga och islamofober? Det är en sak att slå mot riktiga rasister. Men att sitta här och föra över sina egna rasistiska fördomar och generaliseringar på andra medmänniskor för att kunna framstå som någon slags kämpe så fort någon nämner problem med dagens flyktingpolitik. Det är bara patetiskt.

Har jag sagt att flyktingar är bortskämda eller förstod inte ditt resonemang?

Varför många stämplas som rasister är för att vissa får PAAANIIIKK!!!!!!! så fort något rör invandrare och flyktingar. Uppenbarligen är de själva så rädda att framstå som rasister att de måste attackera allt och alla som bara närmar sig den frågan. Man undrar varför de har sånt behov att hävda sig. Vet de inte vad de själva har för människosyn samt står politiskt eller vad är det som är så farligt?

I denna tråd är dessa pk-fantaster inte annat än fega. De sitter på så mycket egna fördomar att man knappt kan säga något utan att få dessa uppkörda i ansiktet. Det är väl kanske också därfär de så ihärdigt måste kritisera alla som säger något negativt om flyktingpolitiken. De vet inte vad rasism är helt enkelt.
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-14 00:45:11 följande:

Se där, pk igen

Varför ändra på ett vinnande koncept...
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-14 10:12:50 följande:

Bra skrivet. Det är inte flyktingarna som är problemet, flyktingarna är en effekt av problemet

Politikerna är problemet och har alltid varit. Även medierna har en stor del i det. När de gäller alla de som väljer att utnyttja systemet - de enda som går att beskylla för det är politikerna för de tillåter det och gör det möjligt. Det konstigaste är ju att dessa problem inte lyfts fram vilket såklart passar politikerna bra. Perfekt till exempel att spela på folkets känslor genom vinklade snyftreportage på "oberoende" kanaler. Fokus flyttas från alla problem och vanvettet kan fortsätta att någon lyfter på ögonbrynen....

Så tragiskt bara att så många köper detta utan att inneha något slags kritiskt förhållningssätt. "Det går bättre än nånsin för Sverige", "alla har det bra i Sverige", "det finns inga problem med integrationen", "flyktingpolitiken är en vinstkälla för Sverige", "kriminaliteten minskar", "vi har ingen bostadsbrist", "pengar har vi gott om i Sverige".....
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-14 11:03:59 följande:

Utnyttja systemet? Människor som flyr kriget? Fråga vilken syrisk flykting du vill, om de hellre hade stannat i Syrien ifall det inte var krig, och jag kan lova dig att majoriteten inte hade satt sina familjer i små båtar/flottar på Medelhavet. De flydde inte innan kriget, vilket de med din syn på saken borde gjort om det var bidragen som lockade.

Vi ligger som det 15 rikaste landet i världen just nu, oss går det ingen nöd på.

Är du helt frisk? Hur kan du skriva att alla de som flyr kriget utnyttjar systemet?

Att det finns folk som ljuger om ålder för att få bidrag och folk kommer hit trots att de har en fristad i andra länder. Det går väl knappast att förneka. Eller existerar inte detta?

Men att få det till att alla som flyr från krig inte har asylskäl och endast lockas av bidrag??? Snälla, kan du sluta sprida dessa sjuka föreställningar som du har. Usch, vidrigt....

För övrigt låg väl Sverige som topp 10 på den listan bara för något år sen....
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-14 12:53:34 följande:
    Jag vet inte om du skelar extremt och råkade fästa ögonen på något av dina egna inlägg och blandade ihop det med mina, eller om du i ren desperation läser fel med mening och kommer med absurda påståenden som är motsatsen till det jag skrivit.

Det börjar bli lite pinsamt med dina försök att förvränga mina texter och försöka trycka ner. Du kanske inte har fattat att jag har teflon yta? Ditt trams rinner rakt av mig samtidigt som jag inte kan annat än skratta åt dina försök.

Kom med fakta som sagt, som påvisar att ditt skitsnack inte är skitsnack, så kan vi diskutera utifrån verkligheten ist för dina individuella teorier.

Ja, riktig tuffing är du som måste håna skelögda. Där ser vi även dubbelmoralen när du i samma inlägg menar att du själv blir nedtryckt.

Men hur skulle det vara om du faktiskt svara på sådant folk skriver istället? Jag skrev ju en massa frågor och har gjort det i de flesta inläggen. Istället för att svara tramsar du bort det, som citerade inlägget ovan visar. Eller så tolkar du in en massa saker och svarar på det istället, för att på så sätt slippa bemöta relevant fakta och komma med motargument.

Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!