• todo nada

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Anonym (tillbaks till skolan med er!) skrev 2015-09-10 19:18:06 följande:

Polen nämndes så här är en av gångerna polacker fick ta emot muslimsinvasion och hålla det utanför Europa.

En av många.

en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Vienna

Vad menar du med utveckla, inte utvecklats sen medeltiden kan inte betyda annat att budskapet är precis densamma, inte en stavelse har ändrats sen dom var här sist.

Som sagt, tillbaks till skolan med er så kan ni lära er lite av historien framför att skapa egna startpunkter.

Du refererar till Slaget vid Wien..? Som genomfördes av det osmanska riket. Här är ett utdrag från Wikipedia om dessa "tvångskonverterare".

Taget från; sv.m.wikipedia.org/wiki/Osmanska_riket
  • todo nada
    Anonym (tillbaks till skolan med er!) skrev 2015-09-10 20:10:45 följande:

Jag tänker mer på en citat ur 33 filmen, bröd och vatten, underkasta dig och vi skonar dig.

Men som du själv märker kanske så spreds islam med svärdet, idag sprids den med mer avancerade vapen, en container med vapen har precis blivit hittad skickat till Grekland under manteln humanitär hjälp.

Frågan är hur många som inte har hittats.

Dom är alltså redan här och vapen kommer till dom.

Har ni även reflekterat att islam är den enda religion på jorden som inte kan leva ifred med sina grannar eller andra religioner?

Vilken film? Du skickade ju en länk till Wikipedia med information om slaget vid Wien som startades av det osmanska riket, när jag bad om underlag för de historiska händelser du pratar om där muslimer försökt tvångskonvertera människor... Varför skickar du det? Det har ju ingenting med dina påståenden om en historisk tvångskonvertering till islam som "muslimer utfört med svärdets hjälp"...

Du har inga historiska belägg för det du skriver.
  • todo nada
    Gert skrev 2015-09-10 22:12:13 följande:

I alla fall är det mer i Sverige för annars skulle de inte komma hit. De säger ju i intervjuer i dansk tv att de kommer till Sverige för att bidragen är högre här.

www.migrationsinfo.se/fragor-och-svar/hur-mycket-pengar-fr-flyktingar

71kr/dag i dagersättning för en vuxen ensamkommande flykting som bor i eget hushåll.(den kategori som individuellt får mest) Det ska räcka till mat, kläder & skor, sjukvård, medicin, tandvård, hygienartiklar, och andra förbrukningsvaror.

71krX365dagar= 25 915kr/år

25 915kr/12 mån= 2160kr/mån.
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-10 22:54:27 följande:

Kost i skolorna på många ställen har anpassat till en tro och på så sätt blivit påtvingat. Böneutrop som ekar och inte hör kristendomen till. Så vi blir indoktrinerade ofrivilligt och i många fall egentligen ovetandes för vi är naiva. Sverige har tagit en ny form och jag tycker att detta är påtvingade med andra religioner än den jag döpts in i.

Vilket kvalificerat skitsnack.

Det finns gott om kristna kyrkor i muslimska länder, bara det att du inte hör muslimer beklaga sig över det. Jag antar att de är mer för religionsfrihet än inskränkta svenskar likt dig.

Och vet du vad?

Muslimerna har inte blivit kristna för det.. japp helt sant! Så moskéernas utrop behöver du inte vara orolig för tror jag, köp bra öronproppar om du störs av ljudet.

Dessutom finns det inga skolor som tvingar på barn halalkött.
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-10 23:28:12 följande:

Nej och det skulle det vara lagkrav på. Leva som kristen, kunna svenska. Du är naiva och vänta 10 år så ska du få se vad denna politik gör för både välfärd och trygghet. Då gör dom där öronpropparna inte så stor nytta. Sen så har du fel om köttet, på mitt barns skola så finns inte längre den möjligheten att välja då svenskarna är i minoritet.

Lagkrav på att leva som kristen? Snälla du... Nej... Alltså, jag skäms bara av att läsa det du skrev. Nej, igen.. Jätte mycket nej.

Ang köttet på ditt barns skola tror jag att du ljuger.
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-10 23:46:38 följande:

I Pakistan får inte kristna ta del av biståndet - utan de måste konvertera till islam... LÄS

www.varldenidag.se/nyhet/2015/09/04/Kraver-att-kristna-konverterar-for-att-fa-hjalp/

Undra vem som är inskränkt i sin PK-predikan...

Du delar en artikel som handlar om några fruktansvärda människor på landsbygden i Pakistan (som tyvärr råkar vara muslimer), som begår en handling (tvångskonvertering) som är olaglig i Pakistan.

Varför?

www.dagen.se/tre-greps-i-pakistan-för-tvångskonvertering-1.102317
  • todo nada
    Anonym (Sverker) skrev 2015-09-10 23:53:12 följande:

Tack detsamma, jag skäms verkligen på dina vägnar hur naiv du är och många andra som bara står med öppna armar för något som i många fall ligger så långt ifrån våra vardagliga värderingar.

Ja jag kan nog inte få dig att tro så mycket annat, jag är inte här för att överbevisa dig utan för att jag ger min bild av det. Men att kalla någon en lögnare är ett förtal det kan vi väl enas om?

Varför klagar du på muslimska extremister som vill tvångskonvertera människor, när du själv vill införa lagkrav på kristendom..?

(För du ser nog själv hur illa det rimmar?)

Jag har dessutom flertal muslimska vänner och bekanta, ingen av dem har en försökt islamisera mig.. Bra va?
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-11 08:08:50 följande:

Det är väl rätt tydligt varför jag la in artikeln. Prova att hålla reda på vem som skrivit vad och vad som citeras så går det nog lättare att få ihop det. Så kan du nog själv lista ut varför det skrevs.. Suck är familjelivs-nivå ett uttryck? I annat fall borde det bli det för den låga diskussionsnivå som vissa har här för att kunna sprida vidare sina PK-floskler..Typ detta....

Nej, det är inte tydligt det minsta varför du väljer att länka till en artikel om några muslimska individer som begått en brottslig handling i Pakistan, i samma inlägg där du citerar en text jag skrev till en person som påstår att muslimer vill tvångskonvertera människor i Europa.

Jag fattar att du vill försöka överföra det dessa enstakingar gjorde på resten av alla miljontals muslimer i världen, vilket ju är helt absurt, förutfattat, och felaktigt av dig.

Och sluta tjata om "PK" i varje inlägg du gör din lipsill. Diskutera kan vi, men gnäll är jag alergisk mot!
  • todo nada
    Anonym (inte bestämt mig) skrev 2015-09-11 13:37:35 följande:

nja, att smuggla in ISIS-folk bland flyktingströmmarna betyder väl att det finns både flyktingar och ISIS-folk i strömmarna. De av de två som benämns Flyktingarna vill till Sverige för att det är bättre förmåner här. Så tolkar jag duke(som gärna får rätta mig).

Men kanske även ISIS-arna vill till Sverige pga av förmåner, ingen aning.

Du vet om att en vuxen ensamkommande flykting i eget boende (den kategori som får högsta summan individuellt) får 71:-/dag, som ska täcka mat, förbrukningsvaror, medicin, sjukvård, etc etc..

Sååå... Bättre förmåner säger du.. Hur tänker du då? Tycker du 71kr om dagen är mycket?
  • todo nada
    Anonym (inte bestämt mig) skrev 2015-09-11 14:37:39 följande:

nej jag tycker ingenting särskilt om vad de får eller inte, för jag vet inte vad de får.

Jag bara förklarade vad jag trodde att duke menade eftersom Smecker frågade om ifall terrorister kommer till Sverige pga förmånerna

har fattat det som, att duke menade, att "förmånerna" är sämre i andra länder än i Sverige för flyktingarna. Men jag har inte kollat upp saken, har ingen aning om vad de får för "förmåner".

Aha, då är jag med.

71:-/dag är det dem får som får mest iaf (kategorin jag beskrev innan).

Jag undrar var man egentligen kan hitta siffror på vad de får i dagspenning i övriga Europa..? Det hade varit kul att faktiskt få det svart på vitt. Många skriver att de får mer bidrag här, men jag har aldrig sett en hänvisning till en faktisk siffra.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!