• todo nada

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

FDFMGA skrev 2015-09-13 23:57:08 följande:

En sverigedemokrat i affekt har inte sällan en tendens att bli lite mer yvig än vanligt i uttrycksmönstret.

Och det vill inte säga lite

Visst är det så.

Det är som att det bara bubblar på insidan så texten sprutar ut helt osammanhängande.

• todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-14 00:34:30 följande:

En pk-ist i affekt har inte sällan en tendens att bli lite mer yvig än vanligt och dra förhastade slutsatser så fort frågorna rör flyktingpolitiken. Alla som på något sätt belyser problem med invandringen eller flyktingpolitiken - är rasister, islamofober, sd-are m.m.

På det sättet slipper pk-isterna föra fram några riktiga argument.... Och det är ju extra skönt när man inte har några.

Se där, pk igen
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-14 00:58:01 följande:

Ja det vet väl du bättre än någon annan....

Anonym (Vänster) skrev 2015-09-14 01:03:19 följande:

Kanske bara är fisande jag hör från dig nu då....?!

Anonym (Vänster) skrev 2015-09-14 01:37:19 följande:

Varför ändra på ett vinnande koncept...

Hur charmig du än är, finns det inte mycket av substans att bemöta i dina inlägg.
  • todo nada
    Konstatera skrev 2015-09-14 00:57:22 följande:

Håller med om att detta land inte har tid med politisk korrekthet. Den finns där, helt klart men du gör det enkelt för dig när du avfärdar alla som slåss för invandrarna som pk-horor. Att vara för en stor invandring är inte per definition pk-material, utan en fullt ut advekat politiskt skådning. 

Jag tror inte att du stämplas för rasist enkom för att du belyser bostadsbristen i samband med den ökade invandringen. Däremot riskerar du att hängas ut som rasist om du likt många Sverigedemokrater, lägger allt fokus på hur bortskämda dessa flyktingar är (kika ex på Twitter), när du istället bör lägga din energi på att belysa hur naiva våra ledande politiker är. Då attackeras du inte på samma sätt. 

Det finns dessutom konkreta exempel på reformer från den sida som är för ett stort flyktingsmottagande. Nu senast tvång för kommuner att dela på flyktingarna (vilket är jätte bra). Det är även få som hymlar med att vi måste bygga fler bostäder om personen får frågan. Tom vänsterpartiser erkänner detta. Å andra sidan hycklar de som attackerar de privataktörer som faktiskt hyr ut bostäder till flyktingar till ockerpriser, eftersom dessa personer åtminstone GÖR NÅGOT för att undanlätta flyktingsmottagandet. Men de tyckarna behöver du inte lyssna på. 

Bra skrivet. Det är inte flyktingarna som är problemet, flyktingarna är en effekt av problemet.

Hoppas resten av EU lyssnar på Merkels uppmaningar.
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-14 10:27:09 följande:

Och stänger gränserna?

Det kan man fanne mig hoppas.

Har du blandat ihop Merkel med Åkesson?

Merkel uppmanar resten av Europa att ta sitt ansvar i att bidra till flyktingkrisen så som Sverige och Tyskland gör.

Hade du suttit på den syriska sidan sv gämsen hade du dessutom bett för motsatsen, att gränserna skulle hållas öppna så du och din familj slipper dö utan att ens få chans till flykt. Nu är det ju inte riktigt så i Syrien, där är Palestina ett bättre exempel på människor som gjorts till fångar i sitt eget land.
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-14 10:42:38 följande:

Tänker mer att bortom all nobel skitsnack så har Tyskland stängt ner gränserna på grund av invasionen, dom klarar inte att hantera landet.

Att Merkel uppmanar EU till kollektivt självmord vet vi redan, däremot har hon ingen med sig på det.

Vad säger du om inlägg 646 vilken sida ska vi nobelt backa upp?

Det är väl inte konstigt att Tyskland tvingas upprätta mer kontroller vid gränserna, bara i lördags anlände 10.000 flyktingar, lika många som det landet i EU som ligger trea i listan av flest mottagna flyktingar från Syrien tagit emot totalt sett (Holland), och lika många kvotflyktingar som USA gått med på att ta emot totalt (10.000).

10.000 jämfört med de 800.000 som beräknas komma till Tyskland (varav minst hälften beräknas få asyl).

Det är därför Merkel vädjat till resten av Europa att vara med och ta del i ansvaret för flyktingarna, ansvaret kan inte bara vila på Tyskland och Sverige alena.
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-14 10:44:51 följande:

Politikerna är problemet och har alltid varit. Även medierna har en stor del i det. När de gäller alla de som väljer att utnyttja systemet - de enda som går att beskylla för det är politikerna för de tillåter det och gör det möjligt. Det konstigaste är ju att dessa problem inte lyfts fram vilket såklart passar politikerna bra. Perfekt till exempel att spela på folkets känslor genom vinklade snyftreportage på "oberoende" kanaler. Fokus flyttas från alla problem och vanvettet kan fortsätta att någon lyfter på ögonbrynen....

Så tragiskt bara att så många köper detta utan att inneha något slags kritiskt förhållningssätt. "Det går bättre än nånsin för Sverige", "alla har det bra i Sverige", "det finns inga problem med integrationen", "flyktingpolitiken är en vinstkälla för Sverige", "kriminaliteten minskar", "vi har ingen bostadsbrist", "pengar har vi gott om i Sverige".....

Utnyttja systemet? Människor som flyr kriget? Fråga vilken syrisk flykting du vill, om de hellre hade stannat i Syrien ifall det inte var krig, och jag kan lova dig att majoriteten inte hade satt sina familjer i små båtar/flottar på Medelhavet. De flydde inte innan kriget, vilket de med din syn på saken borde gjort om det var bidragen som lockade.

Vi ligger som det 15 rikaste landet i världen just nu, oss går det ingen nöd på.
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-14 11:32:11 följande:

Nu får det vara nock med skitsnacket, Sverige håller på att ta nödlån för att bekosta invasionen så lägg bara ner att vi skulle ha det bra ekonomisk.

Dom flydde inte under kriget heller, har det kommit ett nytt krig som berättigar folkvandringen vi bevittnar nu?

Om man helt skiter i rapporter om terrorister bland "flyktingar", vad som händer på våra gator eller vad det kostar, en sak undrar jag, vad är det för fega kräk som "flyr" till bidrag när dom behövs på plats?

75-80% av dom är män i krigsför ålder, om man bara tar dom som "flydde" till bidrag så behöver man inte ens beväpna dom, bara mängden är nock att promenera fram och tillbaka över is.

Hur skulle det se ut om dom flesta av "oss" skulle fly till säkerhet framför att ta upp vapen mot Hitler?

Självklart klarar inte Tyskland och Sverige att själva lösa flyktingsituationen, det är därför de försöker sätta press på övriga länder.

Dessutom är det EIB som sagt att de kan ställa upp med lån till de EU länder som behöver bygga ut sitt system för flyktingmottagande. Vilket Sverige ska överväga om ett sådant lån är aktuellt för oss. Så det du skriver stämmer inte, Sverige har inte sökt något nödlån.

Och än en gång, hade de "flytt till bidrag" här i Sverige hade massorna börjat välla in långt innan det blev krig, så den teorin du har faller på den saken.

Sedan undrar jag om du vet hur fryser ut i Syrien? Det är inte bara IS som gör problem, utan det finns fler konflikter inbakat i det hela med.
  • todo nada
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-14 10:42:38 följande:

Tänker mer att bortom all nobel skitsnack så har Tyskland stängt ner gränserna på grund av invasionen, dom klarar inte att hantera landet.

Att Merkel uppmanar EU till kollektivt självmord vet vi redan, däremot har hon ingen med sig på det.

Vad säger du om inlägg 646 vilken sida ska vi nobelt backa upp?

De klarar inte av att ha kontroll över strömmen som kommer dit, att de "stängt gränserna" är ju bara ditt hittepå. Det handlar om att upprätta bättre kontroll vid gränsen, inte att stänga den.

På vilket sätt skulle det bli kollektivt självmord menar du om hela EU skulle hjälpas år att hantera effekten av situationen i Syrien?

Det finns ingen frågeställning i inlägg 646 vad jag kan se..?
  • todo nada
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-14 12:29:47 följande:

Är du helt frisk? Hur kan du skriva att alla de som flyr kriget utnyttjar systemet?

Att det finns folk som ljuger om ålder för att få bidrag och folk kommer hit trots att de har en fristad i andra länder. Det går väl knappast att förneka. Eller existerar inte detta?

Men att få det till att alla som flyr från krig inte har asylskäl och endast lockas av bidrag??? Snälla, kan du sluta sprida dessa sjuka föreställningar som du har. Usch, vidrigt....

För övrigt låg väl Sverige som topp 10 på den listan bara för något år sen....

Jag vet inte om du skelar extremt och råkade fästa ögonen på något av dina egna inlägg och blandade ihop det med mina, eller om du i ren desperation läser fel med mening och kommer med absurda påståenden som är motsatsen till det jag skrivit.

Det börjar bli lite pinsamt med dina försök att förvränga mina texter och försöka trycka ner. Du kanske inte har fattat att jag har teflon yta? Ditt trams rinner rakt av mig samtidigt som jag inte kan annat än skratta åt dina försök.

Kom med fakta som sagt, som påvisar att ditt skitsnack inte är skitsnack, så kan vi diskutera utifrån verkligheten ist för dina individuella teorier.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!