Inlägg från: absoluteawesome |Visa alla inlägg
  • absoluteawesome

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Nerfherder skrev 2015-09-10 21:13:44 följande:

Fel tråd, igen. Gör om, gör rätt!

www.familjeliv.se/forum/thread/75734235-funderar-du-pa-att-rosta-pa-sd-las-det-har

Vi befinner oss i den här tråden!

Det är nog du som är i fel tråd.

3 åringen är med i ts som du tjatar om.
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-10 21:23:52 följande:

Han behövde nya tänder för att de gamla dragit ut under Tortyr av IS. Det enligt hans syster i intervju med BBC. Men du låter exakt som någon som får alla sin information från propagandasidor...

Japp. Av IS. Det stämmer bra det.

Och nu efter 3 år i Turkiet ville han ha nya och på så vis miste han 3 familjemedlemmar.

Och du Läser bara aftonhoran.
  • absoluteawesome
    Nerfherder skrev 2015-09-10 21:36:53 följande:

Igen, nu missade ju du mitt svar...

Vad är det nu då?
  • absoluteawesome
    Nerfherder skrev 2015-09-10 21:53:37 följande:

Inlägg nr 193, läs det...

Ja jag har sett det.

Och?
  • absoluteawesome
    Nerfherder skrev 2015-09-10 22:03:56 följande:

Ska du citera mina inlägg, se även till att få med allt jag skriver. Annars är risken att man ser dig som något... oseriös

Jag har inte ens citerat inlägg 193.

Du hade fel i att du trodde att jag var i fel tråd.

Jag rättade dig att det var du som var i fel tråd och du bad om ursäkt att så var det ju faktiskt och jag lät det vara.

Jag sket i att var ute och yrade även fast du gärna ville att det var jag som var i fel tråd .

Men likt förbannat ska jag ha en känga för att jag inte citerar hela dina inlägg??

Vart har jag inte citerat hela ditt inlägg?
  • absoluteawesome
    Gert skrev 2015-09-10 22:12:13 följande:

I alla fall är det mer i Sverige för annars skulle de inte komma hit. De säger ju i intervjuer i dansk tv att de kommer till Sverige för att bidragen är högre här.

Det kan inte vara sant, det står inte på Aftonbladet! !

Hade folk ens velat ta reda på sanningen hade dom inte gafflat emot.

Dansk tv kan man inte lita på! xD
  • absoluteawesome
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 10:37:02 följande:

Nej inte om man är PK och tar till sig varenda bortförklaring och taktik för att slippa bemöta andras åsikter och föra en riktig diskussion....

Roligare är ju faktiskt att inte läsa vad andra skriver och istället håna och själva bestämma vad den andra tycker och tänker samt sätta ord i munnen på den. Varför föra en riktg diskussion liksom, vi är ju bara på ett diskussionsforum. Vadå måste man läsa då??! Och faktiskt ta in det andra säger? Jobbigt...

Don't feed the troll...
  • absoluteawesome
    Anonym (Vänster) skrev 2015-09-12 09:37:53 följande:

Vet du, informationssökning får du göra själv.. Om du vill döma allt utifrån en artikel - visst gör det. Andra personer ser till att läsa olika nyheter och drar sedan slutsatser ifrån det. Detta var EN artikel, och säger egentligen ingenting men det går att hitta mer info för den intresserade och för den villige. Men det jobbet får du göra själv. Men såklart - ibland är det såklart skönast och lättast att befinna sig kvar i sin pk-bubbla där allt som motsäger ens verklighet är sådant man helt enket inte intressear sig för att läsa. Vi andra bildar oss en uppfattning utifrån olika källor och är kritiska...

Grejen är som såhär.

Dem VILL INTE ta reda på hur det ligger till.
  • absoluteawesome
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 10:48:06 följande:

Hela den här "flyktingkatastrofen" faller på sin egen orimlighet.

OM dom är på flykt då med asylskäl och har dom pengar som behövs till smugglare så kan dom för fan bara boka en flygbiljett till en bråkdel av summan och stiga av på Kastrup.

Eftersom det inte sker och papper dumpas utanför eu så har dom annan anledning till att välla över gränserna nu än säkerhet och trygghet.

Lövfen borde sedan bli åtalad för människosmuggling som låter statliga myndigheter plocka upp illegala och smuggla dom till Sverige.

Det snackas om ett tredje världskrig.

Fan va sköj.

Ja det är märkligt hur en familj kan punga ut 4 000 euro och en annan familj 10 000 dollar för att sätta sig i en halvsjunkande båt?!

Jag försöker får fram i en annan tråd att för dem pengarna borde det finnas mer alternativ.
  • absoluteawesome
    KillBill skrev 2015-09-12 11:20:05 följande:

Läser du det du länkar eller?

Det står ju klart och tydligt att flygbolagen idag är förbjudna att ta med flyktingar som saknar inresetillstånd (vilket krigsflyktingar i princip alltid gör).

Vad tycker du egentligen? Tycker du som Hans Rosling att alla flyktingar ska ha rätt att flyga direkt från Syrien till exempelvis Arlanda?

? Vi tänker att personer som har legitima flyktingskäl på ett säkert sätt borde kunna flyga till länder inom EU för att söka skydd och få sin sak prövad, säger Jan-Olov Bergling, branschchef på Svenska Flygbranschen till SVT.

Och på sista frågan. Nej för helvete.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!