Inlägg från: absoluteawesome |Visa alla inlägg
  • absoluteawesome

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

KillBill skrev 2015-09-12 12:05:09 följande:

Du citerar  Jan-Olov Bergling som vill att bl.a. Syriska flyktingar ska kunna kliva på ett plan i Grekland och flyga direkt till Arlanda. Har du förstått att detta INTE är möjligt idag?

Varför skulle det inte vara det?

Det är bara att trycka på att hur dem tar sig hit nu är en dödsfälla och så kan vi ju inte ha det.

Det är lite Gunde Svan över hela Sverige just nu.
  • absoluteawesome
    todo nada skrev 2015-09-12 12:21:14 följande:

sv.m.wikipedia.org/wiki/Korståg

Utdrag: Det rörde sig om krig auktoriserade av kyrkan och riktades mot folk som uppfattades vara den västliga katolska kyrkans fiender. Korståg sågs som såväl pilgrimsfärd som heligt krig beordrat av Gud via påven, i syfte att erövra Jerusalem och Heliga landet från muslimerna.

Wikipedia ljuger alltså enligt dig?

www.svd.se/experiment-med-fakta
  • absoluteawesome
    KillBill skrev 2015-09-12 13:11:44 följande:

Läser du inte vad jag skriver och eller har du helt missat vad det står tidningar på nätet etc? 

EU:s regelverk förhindrar flyg­bolagen att transportera passagerare som saknar inresetillstånd. Flyktingarna får alltså inte kliva på flygplanen utan stoppas redan vid incheckningen. INNAN du skriver något mer så råder jag dig att läsa följande artikel:

www.metro.se/nyheter/rosling-darfor-tar-flyktingar-livsfarliga-batar-i-stallet-for-flygplan/EVHoig!zuX705g5JS4dc/ 

Det har vart stopp så många gånger för flyktingarna det senaste.

Först var det i Ungern och det vet vi ju hur det gick med det, dem fick ta sig vidare.

Sen var det stopp i Danmark men nu är dem ändå i Malmö.

Så bara för att det är regler hit och dit just nu om flyg betyder inte det att det är så om några dagar.

Radio pratar sitter och uppmanar privatpersoner på twitter att åka och hämta flyktingar i Danmark.

Och naiva dumsnälla svensken gör det gärna och blir då en människosmugglare.
  • absoluteawesome
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 13:40:38 följande:

Priolista om jag måste i all hast lämna hemmet undan fara.

Giltig ID handling, alla tillgängliga kontanter, värdeföremål i form av smycken och annat man kan casha in eller utöva byteshandel med, nödvändig elektronik i form av telefon och extrabatterier.

Jag andas ut så fort jag kommer undan faran och tar tacksam emot hjälp om det finns nån på plats.

Hur ser din ut?
    Packar du selfistick som det första du gör som man har sett på olika håll bland "krigsflyktingar?
    Dumpar du papper på vägen?
    Söker du dig tvärs över halva världen där du utsätter din familj för absurda risker?
    Säger du nej till ex antal länder på vägen som _erbjuder_ dig och din familj trygghet, kost och logi och en plats att vistas på?
    Frågan är ju då varför dem prompt ska till Sverige och inte alls närmsta bästa land?
  • absoluteawesome
    Anonym (galenskap) skrev 2015-09-12 13:55:26 följande:

Du menar alltså att du skulle skita i att ta med dig id eller värdesaker och med våld slå dig genom flertal fredliga länder som _erbjuder_ dig trygghet och det mest basala man behöver för att inte fara illa?

Jadå, jag har varit i Danmark och är strax på väg över, jag kommer se många "krigsflyktingar" som flyr undan förföljelse från väpnade grupper, polisen då som vill _hjälpa_ dom.

Det var ärligt talat ett av det dummaste jag har sett nån skriva i detta ämne.

Så du menar att dem flyr från Danmark?

Och att polisen jagar dem?
  • absoluteawesome
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-12 13:57:56 följande:

Tror du en syrier kan sätta sig på ett flyg från Aleppo till Stockholm bara sådär?

Kan dom gå 50 mil från Danmark till Sverige så kan dem nog traska iväg till närmsta flygplats om det är så.
  • absoluteawesome
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-12 14:18:15 följande:

Den här tråden har helt spårat ut. Ni har en vidrig människosyn, ni vet vilka ni är, vidrig, vidrig människosyn. Allt kokar ner till att ni inte vill ha hit människor från andra länder, sen försöker ni skönmåla det med bleka argument om att de inte har skäl, att de bara är ute efter bidrag, att se bara är bortskämda, att de myglar, är lögnare men allt handlar om att ni är xenofober men ni har inte ens ballar nog att stå för det! Jag har fan i mig mer respekt för någon som öppet vågar säga att de har fördomar om muslimer och inte vill ha dem här än de fega kräk som här i tråden vrider sig in och ut i sina försök att hitta ursäkter för sina åsikter. Skämmes ta mig fan och ni bör be en extra bön till vad det nu är ni kan tänkas tro på att ni inte återföds som dyngbagge i nästa liv eller ännu hellre, syrisk flykting.

Grejen är att jag inte vill bo i ett nytt Syrien om några år.

Men det vill tydligen andra.

Jag hör iaf inget som lockar mig till det.

Har aldrig haft balle och det lär inte växa ut någon heller.

Återfödelse tror jag inte heller på.

Ber gör jag inte heller.
  • absoluteawesome
    ölburk2 skrev 2015-09-12 14:49:00 följande:

Nää, vi har förstått att du heller lever i ett rasistiskt, urarmat fattig Sverige, med nedmonterad välfärd, utan ett fungerande ekonomiskt system, då kapitalismen inte fungerar i ditt samhälle.

Jajjemen. Rasister är vi allihopa.

In med mera flyktingar så bygger vi ett nytt starkt Sverige!

Detta ser jag fram emot.
  • absoluteawesome
    Anonym (b) skrev 2015-09-13 17:17:56 följande:

Japp, det är det som kallas solidaritet, människor som hjälper varandra.

För mig är det något fint.

Men inte för dig?

Så att det blir mindre vårdplatser är för dig något fint?
  • absoluteawesome
    todo nada skrev 2015-09-13 17:27:57 följande:

Mindre vårdplatser jämfört med vad? Med innan? Med i övriga Europa?

Du får nog kolla vad den jag citerade svarade på innan du hoppar på mig.
  • absoluteawesome
    nihka skrev 2015-09-13 17:35:42 följande:

Helt adekvat eftersom du länkat till en rasistisk hatsajt.

Det var ett svar om att Sverige ska lånar pengar.

Något rasistiskt innehåll var det inte.

Och det är inte något rasistiskt med sajten heller.
  • absoluteawesome
    nihka skrev 2015-09-13 17:58:43 följande:

Friatider är en rasistisk hatsajt. Hade du någon seriös källa?

Ja det är det verkligen.

Hemsk sida.

Rätt vad det var satt jag där med ett röd band på armen, ss hjälm och nazikorset tatuerat i pannan.
  • absoluteawesome
    FDFMGA skrev 2015-09-13 18:04:28 följande:
    Forumvärd
    Redaktion Visa endast
    Länkar till avpixlat är inte tillåtna på FL. Har sådana inlägg nekats så har det blivit felbehandlat.

Anmäl alla sådana inlägg som du stöter på i en debatt så hojtar jag till åt våra moderatorer.

Ha det gott

Charlotte
    Fast det var inte avpixlat.
  • absoluteawesome
    todo nada skrev 2015-09-13 18:04:04 följande:

Frågan kvarstår ändå.

Vad då mindre vårdplatser? Dessutom är ju för tusan hälften av de som jobbar på sjukhuset (iaf där jag bor) icke svenskar. Så även om befolkningsmängden ökar jämnar det ju även ut sig på det andra hållet också.Fattar inte varför människor utgår från att de som kommer hit inte kommer hjälpa till att bidra till landet.

Någon skrev något om mindre vårdplatser.

En annan svarade att den såg det som fint.

Jag undrade vad som var fint med mindre vårdplatser.

Sen om det är mindre vårdplatser eller är inte jag insatt i.

Jag undrade endast vad som är fint med mindre vårdplatser OM det är så.

Ja det är förjäkla roligt att komma in på sjukhus och varken bli förstådd eller förstå vad som sägs.

Spänning i vardagen.
  • absoluteawesome
    todo nada skrev 2015-09-13 18:30:27 följande:

Stackars Gert.. Du får inte vädra dina åsikter utan att enbart få medhåll. Fy vad orättvist.

Börja blogga eller något istället, där kan du isf köra enväldig diktatur utan att behöva bli emotsagd.

Grejen är ju att man inte får länka vad man vill.

Vad är det du inte begriper?
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!