• Gert

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

KillBill skrev 2015-09-13 11:51:59 följande:
    Och då borde även du inse att Sverigedemokraterna agerar lika odemokratiskt 2015 som Socialdemokraterna gjorde 1917. Varför ska SD prompt kopiera allt de dåliga som SAP gjorde för snart 100 år sedan? Tycker du att det är bra att SD gett väljarna besked om att SD är lika "odemokratiska" som alla andra?
    En majoritet av valberedningen ville bryta med SDU så jag ser inte det odemokratiska med det.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:11:44 följande:
    Enligt vem?
    Dig?
    Enligt PK. Alla nätsajter som inte har en tydlig vänsterprägel är rasistiska hatsajter.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 18:21:09 följande:
    Ja dessvärre har det blivit så.
    Man får inte ha sin åsikt... tyvärr.
    Man får ha sin åsikt, men man får inte vädra den eller sprida den. Åsiktsdiktatur kallas det.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-13 18:44:24 följande:
    Just det, man får inte länka till rasistiska hemsidor. Jag begriper det, och skulle aldrig få för mig att göra det. Det är ju du och några till som inte begriper det.
    Bara för att det finns en länk till en sida som man inte gillar behöver man inte klicka på länken. Det är därför FL har en försida innan man kommer till länken och man får välja om man vill komma vidare till länken. Men det här med demokrati är inte lätt alla gånger, speciellt inte på internet. Det var inte länge sen den svenska staten stängde ner Flashback och det har staten gjort flera gånger. Det påminner faktisk om Kina.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-13 19:05:09 följande:
    Men söte Göte, har jag missat att bemöta något menar du? Eller vad är sambandet du tror dig se?

Det är Gert som klagar över att han får bemötanden, inte jag.
    Nej, jag klagar inte över att jag får bemötanden. Tvärtom finner jag det tillfredsställande att få bemötanden. 
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-13 19:20:32 följande:
    Varför anser du då att du inte får tycka dom du vill?
    Det har jag aldrig skrivit. Jag får tycka som jag vill, men jag får inte vädra åsikterna öppet på FL. Visst, vissa åsikter får jag vädra men långt ifrån alla, trots att åsikterna håller sig inom lagen och åsiktsfriheten. Det är vad åsiktsdiktatur är.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Kung Markatta skrev 2015-09-13 19:25:35 följande:
    Kollade runt lite och hittade inlägget i det här tråden:

www.familjeliv.se/forum/thread/73429338-ok-med-rasism-och-nazism-men-inte-kalla-det-vid-sitt-ratta-namn/1

Det är en tråd som startats av en numera inaktiv användare som klagar på forumets moderering. Forumvärd har ryckt ut i tråden och klargjort precis som du skriver att det inte är tillåtet att länka till avpixlat men också att det inte är tillåtet att kalla någon annan på forumet för rasist. Hon uppmuntrade oss stackars medlemmar att anmäla överträdelser.

Jag vet inte om samma hårda regler gäller fortfarande men så hette det för ett år sen i alla fall.
    Får man inte kalla någon för rasist?! Det visst jag inte. Synd att denna regel inte upprätthålls så ofta. Det är svårt att vara konsekvent åt båda hållen.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-13 19:35:28 följande:
    Men då tycker du ju ändå att du inte får yttra alla dina åsikter. Menar du åsikter som skulle raderas pga reglerna på sidan?
    Givetvis får jag inte yttra alla mina åsikter eftersom FL är ett politiskt korrekt forum. Det verkar finnas oskrivna regler som bara några medlemmar vet om.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-13 19:45:03 följande:
    Konspirationsteori?
    Inte alls.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!