-
Jaha. Så du menar att FL står över svensk lag. Bra där, Smäck.Smecker skrev 2015-09-13 19:55:49 följande:Inte riktigt. Du får inte yttra alla dina åsikter eftersom FL är ett privatägt forum, och enväldigt bestämmer sina egna regler. Åsikts- och yttrandefrihet råder alltså inte på FL, precis som det inte heller råder på Avpixlat och andra rasistiska sajter. -
Jo men då så. I kvällens debatt ska VDn för Svenskt näringsliv och LOs Karl Petter debattera om att sänka lönerna för att klara av invandringen.
www.svtplay.se/agenda
-
Du vet väl att även debattera skit ingår i yttrandefriheten?Nerfherder skrev 2015-09-13 20:17:23 följande:Jag tycker du ska starta ett eget forum där man kan skriva vad skit som helst. Eller vänta, det finns ju ett redan. Flashback. -
Anonym (Putte) skrev 2015-09-13 20:34:02 följande:Ja du, troligtvis finns jag på andra sajter också. Sajter som inte bestämmer vad jag får tycka och skriva.
Nej, det är inte rasistiskt att visa namn på personer som är dömda för brott.
Vare sig de är svenska eller utländska.
Att AB och E skriver att åtta svenskar har gruppvåldtagit någon (som exempel) och att alternativmedia berättar att "svenskarna" var somalier är inte rasistiskt utan bara upplysande.
Och helt i sin ordning, bara sanning. -
Då ska reglerna vara synliga och det är inte oskrivna regler.Nerfherder skrev 2015-09-13 21:11:50 följande:Det står även varje forum fritt att lägga villka regler de vill. Det ingår också i yttrandefriheten. -
Någon som kommer ihåg när Håkan Juholt och Lars Ohly vägrade delta i SVTs partiledardebatt för att de inte ville stå på samma sida som Jimmie Åkesson?

tinyurl.com/qdghqw7
-
Nej, de gillade inte SVTs regler, fast de var gäster.Nerfherder skrev 2015-09-20 14:08:08 följande:Inte direkt konstigt -
De ville att SVT skulle dansa efter deras pipa - som sossar och kommunister brukar vilja att andra ska göra. Men SVT stod på sig och vägrade dansa efter två clowners pipa. Sen dröjde det inte länge förrän både Juholt och Ohly fick sparken från sina partiledaruppdrag.Smecker skrev 2015-09-20 14:25:34 följande:Fast istället för att vara med, och med vilje bryta mot reglerna som gäller, så avstod de från att delta (vilket, faktiskt, är frivilligt). Vilket lysande exempel de är för en mängd Sverige-fiender, tillika Sverigedemokrater, på det här forumet. -
Han jobbade ju med bergssprängning.Nerfherder skrev 2015-09-20 14:59:27 följande:Vad är din kommentar om han som blev gripen med dynamit och sprängkspslar? -
Vad är det för medmänsklighet som struntar i de miljontals flyktingar som svälter i flyktingläger på grund av att Sveriges lägger alla pengar på de fåtal flyktingar och migranter som lyckas ta sig hit? Det kallar inte jag solidaritet och medmänsklighet. Det kallar jag egoism.KillBill skrev 2015-09-20 20:10:41 följande:För mig är en Sverigevän den som står upp för Sveriges stolta tradition av solidaritet, engagemang och medmänsklighet och som står upp mot de främlingsfientliga krafter som ökar i samhället.
Fortsätt stå upp och vänd ryggen till så blir det säkert bra. -
Jag är inte ensam. SD är det största partiet idag.Nerfherder skrev 2015-09-20 20:44:23 följande:Du är en sann SD:are.
-
Nu är ju inte några hundra vänsteraktivister en absolut majoritet av Sveriges befolkning som tur är.Smecker skrev 2015-09-20 20:51:26 följande:Vad hjälper det när en absolut majoritet av Sveriges befolkning och samtliga svenska riksdagspartier vänder SD ryggen?
Sist jag kollade var SD större än regeringspartierna tillsammans.
-
Vem har pratat om att stänga ute krigsflyktingar? 80% av flyktingarna som kommer till Europa är inte krigsflyktingar från Syrien. Jag tycker att Sverige ska fortsätta ta emot flyktingkvoten.KillBill skrev 2015-09-20 20:51:19 följande:Den som anser att den sverigedemokratiska modellen är bra, där man stänger ute krigsflyktingar och kraftigt sker ner på biståndet till fattiga länder ska inte ifrågasätta andras medmänsklighet.
Du ljuger när du påstår att Sverige lägger alla pengar på ett fåtal flyktingar. Sverige är en av världens största biståndsgivare i absoluta tal och sett till BNP så är vi den största (även efter det att en del pengar används för att hantera flyktingmottagande). I Sverigedemokraternas budget så är biståndet lägre än regeringens (även efter regeringens avräkning för flyktingmottagandet).
Nu vågar inte längre regeringen ta mera från biståndet för att finansiera massinvandringen, så de överväger att ta miljardlån från EU i stället. Vi ska belåna Sverige för att skapa mera segregation och utanförskapsområden. Fantastiskt! -
www.dailymail.co.uk/news/article-3240010/Number-refugees-arriving-Europe-soars-85-year-just-one-five-war-torn-Syria.htmlNerfherder skrev 2015-09-20 21:04:49 följande:Det har du naturlgtvis en källa på?
Såg nyss på Aktuellt som intervjuade asylsökare. Ingen såg ut att komma från Syrien. -
Ja, det kan jag.Nerfherder skrev 2015-09-20 21:10:55 följande:Kul, så du kan alltså känna igen en syrier??? -
SD är tredje största parti bland kvinnor med 14,5%. Fler invandrarkvinnor röstar på SD än infödda kvinnor. SD är dessutom största partiet bland män. Det ser onekligen bra ut för SD.KillBill skrev 2015-10-03 10:38:49 följande:Den som bemödar sig att sätta sig in i frågan inser att antalet våldtäkter i Sverige ligger på en genomsnittlig europeisk nivå.
I senaste valet så var SD med 6% av rösterna det 3:e minsta partiet bland kvinnor. Bara KD som hade 5% var mindre. De flesta kvinnor vill styra över sin kropp och skyr abortmotståndare. Dessutom skräms många kvinnor av den brist på humanism som SD uppvisar. Därför kommer SD aldrig bli ett stort parti bland kvinnor.
tinyurl.com/ootpnwc -
Enligt VALU 2014 skulle SD få runt 7%, en felmarginal med nästan 100% jämfört med valresultatet.KillBill skrev 2015-10-03 11:00:10 följande:i Novus mätning..
Jag uttalar mig om resultaten i VALU 2014 vilket har en mycket större statistisk säkerhet än Novus lilla mätning i mellanvalsperioden. -
Icke. 8% står det.KillBill skrev 2015-10-03 11:52:28 följande:Enligt Valu så skulle SD få 10,5% av rösterna (jämfört med 12,8% som blev det slutliga resultatet).
www.svt.se/pejl/det-har-ar-valu