CinnamonGirl skrev 2015-09-15 08:32:11 följande:
Jag har bara haft planer på just KI, just för att det är en rent medicinsk högskola. Samtidigt har jag tänkt att det är stor risk att det är för mycket fokus på just läkarna... ska man plugga till ssk tror jag att det kan vara roligare och trevligare med en mindre skola och då passar ju Sophiahemmet eller Röda korset in, eller Ersta då... annars skulle det vara roligt med Uppsala också, det är ju en "riktig" studentstad.
Det är verkligen mycket fokus på läkarna på KI, har hört det från både folk som pluggar läkare och annat på KI. Läkarstudenterna får bästa salarna, mellis och fika, de bästa assarna medan resten får nöja sig med den kalla salen längs bort på campus och de mest oengagerade assarna. Någon mellis eller fika är inte att tala om.
Dessutom bedriver KI lite snobberi i och med att de har Nobelpriset och deras medicinska universitet topprankas pga forskning som de har fått dit pga Nobel. Sanningen är att deras utbildningar håller liknande standard som resten av Sverige och inte så mycket mer.