känner mig ledsen för min son!!!!
Hej alla! Det är så här att jag har två barn 2 år och 11 månader, innan jag fick barn hade jag ingen aning om förskolor och att man måst registrera barnet så tidigt till att få plats:( så när första barnet fyllde 20 månader så pratade de på BVC jag måst börja söka plats för förskola, i alla fall jag sökte plats i Partille kommun för att vi bor i område som är i begränsad kommun till Partille och jag och maken jobbar I Partille så blir det smidigare att köra barnen till dagis men jag bor i Göteborg och jag väntade nästan 7 månader utan svar och jag tänkte mig att de ska hör av sig så fick jag råd från min väninna att jag får ringa själv, svaret var det att jag får INGET plats enligt att jag har inget adress i Partille även om jag läste på deras hemsidan att man kan söka plats där från annan kommun men de på Partille kommun har sagt NEJ du kan söka fast du tyvärr så du får inte plats!!!!! idag träffade jag psykolog för min som för att han pratar inte än och han började bli ledsen hemma och började känna sig mer ensam och vill inte träffa barn eller folk och han vill leka med sig själv!!! han är 27 månader nu, jag ringde till Göteborg kommun och de sa att jag måste söka igen so gjorde jag detta idag, MEN jag måste vänta minst 4 månader igen för att få plats och kanske mer beror på vilka förskolor som jag valde. Psykologen sagt att barnet måst gå på förskola så snabbt det går, jag känner mig väldigt oroligt för min son och jag hoppas verkligen om någon kan tipsa mig vad kan jag göra? kan man skynda kö eller vad kan man ha för lösning för att få plats i Partille enligt att jag har väntat länge,kan psykologen hjälpa till med detta, jag är väldigt tacksam för era RÅD.......