Hembakat vs köpt fikabröd till matcher
Jag måste få fråga er alla som har barn som går på någon form av idrott.
När ni har hemmamatcher/hemmacuper och ska ta med fikabröd till försäljning:
Måste det vara hembakat? Eller får ni välja om ni hellre köper med fikabröd?
Jag är aningen irriterad på den klubb som dottern spelar i. De ska ha cup i helgen och vid våra kioskpass är vi tvungna att antingen baka själva alternativt köpa färdigbakat - men då duger det inte i den vanliga mataffären utan det måste vara från bageri (!?)
På fråga är det för att det inte ska vara industritillverkat för att undvika onödiga tillsatser bl a.
Jag tycker det är superlöjligt..och ett sådant beslut borde ha föranlett en omröstning! Alla kanske inte kan/vill baka och alla kanske inte vill/har råd att gå på ett bageri istället för en vanlig livsmedelsbutik!
Sen så tycker jag att det är överdrivet med ett sånt tänk att det kan vara onödiga tillsatser i. Går jag på en bortamatch så föredrar jag industriellt framställt fikabröd framför att köpa fikabröd som jag inte har en aning om vem som har bakat!
Vem vet hur hygieniska de är vid bakningen? Kanske är förkylda? Kanske barn hemma som kommer och kladdar i degen? Kanske någon magsjuka i omgivningen?
Det är mycket mer hygieniskt med köpt fikabröd, men man ska inte tvingas gå till ett bageri!
Så nu är jag nyfiken på hur det är i era barns klubbar!