Detta med att barnet fyller ett år (SGI osv).
Vårt barn är tio månader nu så ettårsdagen är nära. Detta med att skydda sin SGI kräver ju fulltidssysselsättning av någon sort. Vi vill inte sätta honom på dagis förrän nästa höst egentligen så nu är frågan hur vi ska lösa detta.
Jag är arbetslös så jag kan bli arbetssökande och då tänkte jag först 50% arb.sökande och 50 FL. Men vad händer om jag får ett jobb och vi inte har förskoleplats?De är ju ingen idé att han är på förskola om jag ändå är arbetssökande hemma liksom. Hur löser man sånt egentligen? Även om han skulle ha en plats där så kan det ju dröja evigheter innan han plötsligt måste vara där. Dessutom vet jag inte riktigt helelr hur man löser dessa gånger man ska ha möten eller liknande när man är arbetssökande också. Inte kan man väl slänga ungen på dagis bara sådär? Han kommer ju vara helt förstörd av ett sådant miljöombyte helt plötsligt.
Funderade även på om jag skulle studera 50 % men hur ska man hinna med det? Dessutom är jag redan färdigutbildad och har egentligen ingen större lust med studier igen...
100% föräldraledig vill jag inte vara heller, dels för att jag inte kommer ha nog med dagar för hela perioden och dels för att jag, när jag väl har ett jobb, vill kunna vara lite FL (om de dagarna ens finns kvar sedan).
Jag går och funderar på detta så jag blir tokig. Hur gör man?! :(