Inlägg från: MoLsMamma |Visa alla inlägg
  • MoLsMamma

Detta med att barnet fyller ett år (SGI osv).

Men om du vill ha barnet på förskola först nästa år så ska du ju va föräldraledig tills dess.. De bör ni ju haft i beaktande när ni räknade på hur länge fl-dagarna skulle räcka.

Är du arbetssökande så ska den tiden gå åt att söka just arbete och den tiden (iaf del av tiden) får du ju ha barnet på förskola. Det kan ju va bra att skola in barnet så att han/hon får mjukstarta några timmar i veckan så att det är klart sen när du får jobb. För är du arbetssökande ska du ju kunna ta ett jobb när som o ha barnomsorg ordnat. Har du inte det är det helt föräldraledig du ska va tills ni är redo för förskola :)

• MoLsMamma
    fan och hans moster skrev 2015-09-10 12:53:58 följande:
    Det är ju det vi gör, först nästa år vill vi egentligen sätta honom där. Och nu är mina funderingar om hur man gör tills dess. 

Precis, jag vet inte hur man gör med barnomsorg om man råkar få jobb. Man vet ju inte när jobbet dyker upp, när ska man i sådana fall ha inskolning etc? Ska jag ha honom på förskola trots att jag är hemma som arbetssökande? Låter knasigt. 

Pappan har precis börjat nytt jobb, så det är inte aktuellt att bli FL ännu.
    I vår kommun gäller 25 h i veckan på förskola för arbetssökande
  • MoLsMamma

TS kolla om fin kommun erbjuder vårdnadsbidrag. Då kan du ansöka om det fram till barnet ska börja förskola och föräldradagarna är slut. Går att läsa på kommunens hemsida

• MoLsMamma
    MoLsMamma skrev 2015-09-11 08:14:49 följande:

TS kolla om fin kommun erbjuder vårdnadsbidrag. Då kan du ansöka om det fram till barnet ska börja förskola och föräldradagarna är slut. Går att läsa på kommunens hemsida

Det ger SGI-skydd också
Svar på tråden Detta med att barnet fyller ett år (SGI osv).