• Anonym (Ledsen)

Var går gränsen för otrohet enligt er?

Som rubriken lyder.

Anser ni att otrohet enbart är vid fysisk beröring eller kan det likaväl vara vid sexchat med en annan människa???

• Svar på tråden Var går gränsen för otrohet enligt er?
  • Anonym (SM)

Otrohet är när man ljuger för sin partner! Det behöver inte ha med sex att göra!

• Anonym (Blubb)

Sexchatt är otrohet. Att liksom förbereda inför sex är otrohet.

• Anonym (h)

Allt han gör med mig som han inte skulle göra med sin mamma. Gör han det med nån annan är det otrohet. Sexchatt, hångel, mysa framför en film, tafsa osv

• Anonym (Ledsen)

Jag har idag hittat min mans sexchat med en annan tjej och vet inte vad jag ska ta mig till? Hon har skickat en massa bilder, dock inte han några och det ägde rum mellan 7-10 veckor sedan. :'(

• Bf29okt
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-09-10 13:40:17 följande:

Som rubriken lyder.

Anser ni att otrohet enbart är vid fysisk beröring eller kan det likaväl vara vid sexchat med en annan människa???

Allt som han inte kan göra framför mig
  • Anonym (Blubb)

Stackars :'(

Använd bilderna som skärmsläckare så att han får den där kalla känslan i kroppen som du fick.

• MammAmma

Allt min partner måste dölja för mig är otrohet, även om det finns grader i helvetet, vissa saker går att förlåta. Sex utanför förhållandet och att han skulle vara kär i någon annan är sådant jag inte skulle förlåta.

• Anonym (Annorlunda...)

Kanske är jag annorlunda... Men jag tycker inte nödvändigtvis sexchatt behöver vara otrohet. Om min man skulle använda sig av det som del i att öka spänningen när han runkar så skulle det inte röra mig i ryggen faktiskt.

Om han däremot planerar att träffa någon irl, eller att det utvecklas till något mer med en viss person, då skulle jag nog reagerat.

• Anonym (Ledsen)

[quote=75739034][quote-nick]Anonym (Blubb) skrev 2015-09-10 13:59:53 följande:[/quote-nick]

Använd bilderna som skärmsläckare så att han får den där kalla känslan i kroppen som du fick.

[/q

Han glömde sin telefon hemma idag och dottern pillade på den och kom med den till mig och på messenger såg jag ett namn som jag inte kände igen så jag tittade.

Jag har fotat större delen av konversationen på min telefon och smsade först över några välutvalda till honom men fick kalla fötter och raderade dom. Sitter och väntar på att han ska komma hem men tiden går så sjukt långsamt. Jag tänkte fråga honom var han anser att gränsen för otrohet går så fort han kommer innanför dörren. Jag är helt skakig i hela kroppen.

• Anonym (Glömd och gömd)

När man känner sig bortglömd av sin partner pga andra kvinnor vars sexuella anspråk upptar hans tid då känns det som otrohet. Ex flirt, porrtittande, sexvägran pga att porrtjejer är så välopererade, kyssar, smek och sex med någon annan.

• Anonym (Anonym)

Hej lade även upp denna i andra tråden:

En kompis till gav mig (eller snarare min dåvarande pojkvän) en beskrivning om vad otrohet är:
    Otrohet är när du gör något som du inte kan göra framför din partner eller undanhåller din partner att du gör. Det kan vara allt från sex chatta till ragga på krogen.
    Mitt motto har alltid varit gör inte något som du inte vill att din partner ska göra mot dig.
    Tyvärr lyssnade han inte och fortsatte smussla och ragga på nätet och där med var det slut. Kan ha varit hur oskyldigt som helst men om du går bakom ryggen och ljuger om det är det nog inte så oskyldigt. Vad jag vet var det ingen fysisk kontakt men det var uppsåt till otrohet vilket gör att det fortfarande räknas som otrohet. Kan man inte lita på någon så är det kört

• Anonym (Blubb)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-09-10 14:08:42 följande:

[quote=75739034][quote-nick]Anonym (Blubb) skrev 2015-09-10 13:59:53 följande:[/quote-nick]

[/q

Han glömde sin telefon hemma idag och dottern pillade på den och kom med den till mig och på messenger såg jag ett namn som jag inte kände igen så jag tittade.

Jag har fotat större delen av konversationen på min telefon och smsade först över några välutvalda till honom men fick kalla fötter och raderade dom. Sitter och väntar på att han ska komma hem men tiden går så sjukt långsamt. Jag tänkte fråga honom var han anser att gränsen för otrohet går så fort han kommer innanför dörren. Jag är helt skakig i hela kroppen.

Det var snällt av dig, diplomatiskt.
  • fjonkelina
    Bf29okt skrev 2015-09-10 13:57:22 följande:
    Allt som han inte kan göra framför mig
    Mycket bra regel.
Svar på tråden Var går gränsen för otrohet enligt er?