Berätta för honom?
Du skall alltså genomgå en abort?
Du skall alltså genomgå en abort?
Jag åkte tillbaka till honom i går kväll, och vi pratade lite mer. Han sa att han fortfarande var säker på att han inte ville behålla. Det är "omöjligt", och "helt fel tidpunkt". Jag sa att då ringer jag abortmottagningen idag. Vi sov båda väldigt dåligt, och var ledsna.
I morse åkte han till jobbet, jag var ledig. Åkte hem fram på dagen, kom inte fram till abortmottagningen, så tänkte att jag ringer i morgon istället. Det är fortfarande väldigt tidigt, så ingen panik än.
Nu ringde han mig för en stund sen och sa att han inte vet vad han vill längre. Han blir väldigt ledsen av tanken på att ta bort barnet. Så jag väntar i alla fall veckan ut med att boka tid för aborten.
Han säger nu att som han känner när han börjat smälta det hela, och chocken lagt sig, att han tror att han vill behålla. Men att det är mycket att tänka på.
Vi får se vad som händer... Jag har med i beräkningarna att han kan ändra sig igen.
Man vet aldrig om du blir gravid igen, ju äldre man är du vet....
Detta hände mig och min pojkvän när vi träffats i ca 6 mån ! Vi behöll barnet och nu 5 år senare fyllde lillasyster 2 år! Det har varit tufft periodvis men vi ångrar ingenting! Kan tillägga att jag var 23 och han var 30 när vi blev oplanerat gravida! Det finns ingenting som säger att det går bättre för par som varit tillsammans länge! Enligt min erfarenhet ändras man som person när man genomgår en graviditet och blir förälder! Jag och min sambo kanske har klarat oss såpass bra tillsammans just därför att vi inte vart tillsammans så länge och med växt in i våra nya roller utan att ännu til de gamla ! Lycka till hur ni än gör!
Vi hade bara träffats i 3mån när jag blev gravid. Vårt barn fyller 4 nu i dagarna. Vi har det toppen. Men ja magkänslan måste man lita på och känner du att han är knepig så är risken att han faktiskt är det.
Ett tips kan ju vara att prata med en kurator på abortkliniken.