• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-19 23:11:36 följande:
    Vad skönt att det var bra!! Och att du verkar ha blivit väl emottagen!! 

Några fler tecken på att det är på gång snart så du slipper oroa dig igen?

Jag drack hallonbladste för första ggn i går kväll och för första ggn på länge sov jag nästan hela natten utan att behöva springa upp och kissa, undrar om slump eller ngt slags effekt av teet? :D

Blir extra nervös inför förlossningen när jag läser att barnmorskorna på csk också förbereder ngt slags protest. Vi hade ju 24 iva-sköterskor som slutade i protest nyligen. Jag fattar inte vad våra politiker håller på med!!! De sjabblar bort allt som man kunnat lita på i samhället (typ) Vården, skolan och äldreomsorgen blir ju bara läskigare och läskigare att läsa om...

Om vi kommer in och de säger att det är fullt får de ge mig pencillin droppet i korridoren och sen åker vi hem!
    Ja, det var en jättebra läkare. :) men rörigt i Malmö tyckte jag.

Är också lite oroad över det här med personalbrist och deras arbetssituation..

Stå på dig med antibiotikan. Men de tar nog inte så lätt vid det.
  • RobzMarley

Vaknade tolv av en ond värk. Började tajma. Halvt regelbundet men inte samma styrka och inte ökande... Sen blev det längre och längre mellan dem och de ebbade ut. Så väldigt starka förvärkar som det inte blev något av. Snopet minst sagt ???? Höll på i 1,5 h.

• anjamila
    RobzMarley skrev 2016-05-20 06:26:33 följande:

Vaknade tolv av en ond värk. Började tajma. Halvt regelbundet men inte samma styrka och inte ökande... Sen blev det längre och längre mellan dem och de ebbade ut. Så väldigt starka förvärkar som det inte blev något av. Snopet minst sagt ???? Höll på i 1,5 h.

Så hade jag i förrgår kväll när jag skulle somna. (Klockade också) Sjukt irriterande när det inte blir mer av det...
  • RobzMarley
    anjamila skrev 2016-05-20 07:56:27 följande:
    Så hade jag i förrgår kväll när jag skulle somna. (Klockade också) Sjukt irriterande när det inte blir mer av det...
    Ja väldigt. Hade mkt förvärkar m mina två första. Men knappt något med tredje. Får köra färdknäppen ikväll. :)
  • Bibi84

åh...när man bara sitter och väntar... gör färdknäppen och drick hallonbladste, eller ta hallonbladskapslar, dom är väldigt effektiva. :)

här är det som vanligt! menssmärta av och till framsida långt ned. Som jag sa tidigare så tror jag slemproppen börjar smuldra upp varje dag. Tar ting väldigt med ro just nu.

Har sett på serien: Heartbeat....av en eller annan grund så tycker jag om att se på sjukhusserier. hahaha....

• anjamila

Sitter på obstretiska. Bebis i tvärläge med fötter nedåt, mycket fostervatten. V 38+0. Läkaren vill konsultera kollega sol just nu lägger en sugklocka... så väntar å väntar å väntar. Grymt sugen på jordgubbstårta. :-P

• Niyoh81

Är helt förstörd inombords.

Igår sa min man att han vill skiljas och allt pga ett missförstånd. Där han anklagar mig för saker som ja inte ens har gjort.

Idag när ja kom hem hade han varit och hämtat hem papper. På gemensam skilsmässa..som han fyllt i och även att han inte vill ha nån betänketid heller. Jag vill inte skilja mig :(

Sen säger han även att vår som som ja bär inte är hans. Vill göra ett faderskapstest men vägrar ansöka om de. Ja VET att de är hans. Om han inte gör ett så blir han väl automatiskt pappan när vi är gifta?

Gått in i v.34 nu och är så oerhört ledsen och sårad. Min värld har vänts upp å ner och vet inte vad ja ska göra. :( kan inte förstå att han gör såhär mot mig precyd innan bebis är född.

Har flyttat till en ny stad för 3 mån sen å ja kommerväl få föda helt själv. Har sån panik och oro över allt :(

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-20 11:40:12 följande:

åh...när man bara sitter och väntar... gör färdknäppen och drick hallonbladste, eller ta hallonbladskapslar, dom är väldigt effektiva. :)

här är det som vanligt! menssmärta av och till framsida långt ned. Som jag sa tidigare så tror jag slemproppen börjar smuldra upp varje dag. Tar ting väldigt med ro just nu.

Har sett på serien: Heartbeat....av en eller annan grund så tycker jag om att se på sjukhusserier. hahaha....

Det glömde jag att köpa hallonbladskapslar!

Usch dessa krämpor. Mensvärk osv.

Vilken vecka är du i?

Gillar oxkså sjukhusserier. Tycker jag lärt mig väldigt mkt av greys anatomy ???? hehehe
  • RobzMarley
    anjamila skrev 2016-05-20 14:36:28 följande:

Sitter på obstretiska. Bebis i tvärläge med fötter nedåt, mycket fostervatten. V 38+0. Läkaren vill konsultera kollega sol just nu lägger en sugklocka... så väntar å väntar å väntar. Grymt sugen på jordgubbstårta. :-P

Åh vad jobbigt sitta o vänta. Gör de vändningsförsök tro? Då måste de väl vara beredda på att det kan starta igång med

Alltså tårta... Har i flera dagar suktat efter prinsess tårta
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-05-20 15:29:17 följande:

Är helt förstörd inombords.

Igår sa min man att han vill skiljas och allt pga ett missförstånd. Där han anklagar mig för saker som ja inte ens har gjort.

Idag när ja kom hem hade han varit och hämtat hem papper. På gemensam skilsmässa..som han fyllt i och även att han inte vill ha nån betänketid heller. Jag vill inte skilja mig :(

Sen säger han även att vår som som ja bär inte är hans. Vill göra ett faderskapstest men vägrar ansöka om de. Ja VET att de är hans. Om han inte gör ett så blir han väl automatiskt pappan när vi är gifta?

Gått in i v.34 nu och är så oerhört ledsen och sårad. Min värld har vänts upp å ner och vet inte vad ja ska göra. :( kan inte förstå att han gör såhär mot mig precyd innan bebis är född.

Har flyttat till en ny stad för 3 mån sen å ja kommerväl få föda helt själv. Har sån panik och oro över allt :(

Men nej! Oj fy. Stackars dig. Vad vidrigt av din man att göra så mot dig nu i detta läget!! Vad det än är måste det kunna vänta till efter bebis är född.

Och helt ny stad också? :( långt bort från familj o vänner? Finns där ingen du kan prata med o få stöd??
    Fy gumman
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!