• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Mamacitaa
    Niyoh81 skrev 2016-05-23 21:01:47 följande:

Igår så pratade vi ut. Sa precis vad ja kände och tycktr om allt som varit i helgen. Såg på honom att han skämdes masssor. Bad om ursäkt och sa att de aldrig skulle upprepas igen. Sa även att just nu är min tillit väldigt lågt och han har mycket att bevisa framöver. Krävde oxå att ett faderskapstest ska göra enbart för att ha på papper om han skulle säga nå annat. Idag har han varit väldigt kärleksfull och omtänksam.

Är fortfarande väldigt sårad över hans beteende om kommer ta ett tag innan ja kan förlåta han helt.

Hela denna helg har varit asjobbig. Redan lördags fick ja värk under magen och sen haft väldigt mycje mensvärk och tryck neråt. Idag på jobbet har de känts som bebis ska komma ut genom rumpan. Nu när ja duscha kände ja bara lite lätt å då han ja få in 2 fingrar i tappen och känner vad ja tror är huvudet men även som en hinna typ som buktar ut. Betyder de att tappen har utplånats å öppen? Går in i v.35 i morgon.

Ja låt han få bevisa och kämpa för dig nu efter vad du har fått utstå.

Karlar!! Skämmas ska de allt göra ibland men skönt ni fick prata ut.

Säger som de andra ring förlossningen eller din bm.
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa

Jag känner mig så bitter vissa dagar. Känner bara sd o ibland förvärkar men inget mer än så :/ ingen slempropp eller nå vatten som vill ut haha :p

Sa till maken att efter helgen så ska du orkar prestera i sängen ;) dock får vi besök av mina föräldrar då jag fyller jämt nästa vecka så vet inte om vi får till de nåt då

• Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-05-23 21:01:47 följande:

Igår så pratade vi ut. Sa precis vad ja kände och tycktr om allt som varit i helgen. Såg på honom att han skämdes masssor. Bad om ursäkt och sa att de aldrig skulle upprepas igen. Sa även att just nu är min tillit väldigt lågt och han har mycket att bevisa framöver. Krävde oxå att ett faderskapstest ska göra enbart för att ha på papper om han skulle säga nå annat. Idag har han varit väldigt kärleksfull och omtänksam.

Är fortfarande väldigt sårad över hans beteende om kommer ta ett tag innan ja kan förlåta han helt.

Hela denna helg har varit asjobbig. Redan lördags fick ja värk under magen och sen haft väldigt mycje mensvärk och tryck neråt. Idag på jobbet har de känts som bebis ska komma ut genom rumpan. Nu när ja duscha kände ja bara lite lätt å då han ja få in 2 fingrar i tappen och känner vad ja tror är huvudet men även som en hinna typ som buktar ut. Betyder de att tappen har utplånats å öppen? Går in i v.35 i morgon.

Så BRA att ni fick prata ut och att han ber om ursäkt. Och ja, har man blivit riktigt sårad så tar det tid. Att såra någon kan gå på en sekund, men att vinna tillbaka någon kan ta en evighet.

Jag har ingen aning om jag känner tappen eller inte, så ovetande är jag, men jag känner huvudet, känner nog det på utsidan av livmoderväggen. Men huvudet är långt nede i alla fall.

Det är tredje dagen på rad som jag har suttit med en glassbox och ätit direkt ur den när jag sett på tv. Hmmm....bådar inte gott det här. Måste se hur mycket jag har gått upp i vikt imorgon, nyfiken. Får fortfarande på mig några byxor som jag hade i starten vilket får mig att må bra. Första gången på alla mina 4 grav, som jag har hållt mig ganska bra i formen TROTS problem med att röra mig. Får hoppas att det går fort att komma iform igen. 
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-23 22:22:41 följande:
    Just fotboll har jag varit rätt lättad att ingen av tjejerna fastnat för :D  Det verkar krävas så himla mycket engagemang runtomkring. Stora tjejen gick på simning ett tag och där var lite samma, man skulle vara väldigt tillgänglig, sälja saker och baka saker osv..

Tänk, på söndag har du kanske en ny anledning att firas på mors dag <3

Nu ska jag förvandla mitt storarum till foto-studio inför imorgon.. Ska bli så mysigt att få snusa lite sprillans ny bebis, även om det inte är min egen...
    Åh vad mysigt! Lycka till!!

Ja, men det känns avlägset. Det är så tungt nu. Bara att röra sig. Nätterna hemska. :(
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-23 23:06:43 följande:

Jag känner mig så bitter vissa dagar. Känner bara sd o ibland förvärkar men inget mer än så :/ ingen slempropp eller nå vatten som vill ut haha :p

Sa till maken att efter helgen så ska du orkar prestera i sängen ;) dock får vi besök av mina föräldrar då jag fyller jämt nästa vecka så vet inte om vi får till de nåt då

Samma här. Bitter och besviken. En förlossning känns så avlägsen. Jag har inte fått de andra så sent. Bara första på utsatt dag. De andra har kommit tidigare. Så detta blir mer mental press liksom. Går och känner efter och känner efter. Tung, ont trött. Haft en den förvärkar nu under en veckas tid men de bara dör ut. Är aningens besviken på min kropp. Innan har det bara satt igång.

Jag "tvingade" mannen färdknäppa var kväll förra veckan. Men det blev jobbigt haha.

Tänker att jag kanske inte är redo mentalt och att det därför inte kommit igång. Känns jättekonstigt att vi ska ha en bebis igen. :)

Men barnmorskan idag kvar i elva i alla fall! Ska be om en ny hinnsvepning.
  • Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2016-05-24 06:25:14 följande:

Samma här. Bitter och besviken. En förlossning känns så avlägsen. Jag har inte fått de andra så sent. Bara första på utsatt dag. De andra har kommit tidigare. Så detta blir mer mental press liksom. Går och känner efter och känner efter. Tung, ont trött. Haft en den förvärkar nu under en veckas tid men de bara dör ut. Är aningens besviken på min kropp. Innan har det bara satt igång.

Jag "tvingade" mannen färdknäppa var kväll förra veckan. Men det blev jobbigt haha.

Tänker att jag kanske inte är redo mentalt och att det därför inte kommit igång. Känns jättekonstigt att vi ska ha en bebis igen. :)

Men barnmorskan idag kvar i elva i alla fall! Ska be om en ny hinnsvepning.

Fick du en ny hinnsvepning? Förstår din fru rationella om de bara satt igång innan..förväntar man sig ju samma även denna gng.

Enligt min bm fmåste jag gå via läkaren där för att få en.för min gör inte en :/ Jag undrar om tappen blir påverkad av alla förvärkar.
  • Femblirsex

Hej!! Åh vad roligt att jag hitta hot ???? Nu väntar jag nr 4 i december men känner mig lite ensam i att ha fyra ????

Jag är i liknade sits som ts mina två stora -07 och -09 har en annan pappa o bot hos oss varannan vecka. Sen har vi en liten tjej -15 :) o nu kommer då nr 4 och det här

Är sista!! ????

Är det några som fått? Hur har det gått för er? Hur går vardagen ihop?

• anjamila

Funderar på om bebis vänt sig till tvärläge igen...

Ännu mer irriterad nu på läkaren som viftade bort min oro. Jag ville gärna ha diskuterat... När vi visste att han låg på tvären så skulle jag ju lägga mig ner och ringa ambulans om vattnet gick...jag har jättesvårt att känna skillnad på rumpa/huvud osv så jag kan ju inte  vara helt säker på läget...faktiskt.

Och om jag får värkar och kommer in och bebis ligger fel...vad vi gör vi då? Tar de fram kniven direkt? Lite irriterad...det jag fick var en ny tid till obestretiska på måndag...och så har jag ju tid hos bm imorgon.

Ja ja,,,har han vänt sig så kan han ju vända sig några gånger till...

• Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-05-24 15:18:33 följande:
    Fick du en ny hinnsvepning? Förstår din fru rationella om de bara satt igång innan..förväntar man sig ju samma även denna gng.

Enligt min bm fmåste jag gå via läkaren där för att få en.för min gör inte en :/ Jag undrar om tappen blir påverkad av alla förvärkar.
    Jag har kommit på att det är inte tredje förlossningen som är den konstiga...det måste nog ändå vara den fjärde graviditeten och dom sista 10 veckorna som är luriga. Hahaha....

Mannen fick allt ställa upp idag efter hemkomsten från Indien, och han sa att vi borde göra det en gång till ikväll. Hahaha... jada säger jag! så vi får se. Har inte fått dom starka förvärkarna som jag har haft innan när vi har haft samlag. 

Imorgon ska jag på TUL för att se på dom där -10%. Ska också fråga hur lång tappen är nu, nyfiken i en strut.

Vi har också diskuterat mannen op i huvudet att om det går att vänta med den till slutet av sommaren så att vi kan ha ett sommarlov tillsammans utan op och rehabilitering. 
  • Bibi84
    Femblirsex skrev 2016-05-24 15:25:13 följande:

Hej!! Åh vad roligt att jag hitta hot ???? Nu väntar jag nr 4 i december men känner mig lite ensam i att ha fyra ????

Jag är i liknade sits som ts mina två stora -07 och -09 har en annan pappa o bot hos oss varannan vecka. Sen har vi en liten tjej -15 :) o nu kommer då nr 4 och det här

Är sista!! ????

Är det några som fått? Hur har det gått för er? Hur går vardagen ihop?

välkommen!
    är väl 2 som har fått här, men många som har bf nu i dagarna och andra som har i juni.

Detta är absolut sista för våran del också. :) Har två killar och tjej och nu kommer det en till tjej. 

Har haft problem med bäcken, men är mycket bättre nu. Dagarna går bra här då jag har hjälp i mitt hem. :)

själv?
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!