• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Bibi84

Hur har det gått?

Mamacitaa skrev 2016-06-15 23:59:44 följande:

Grattis Bibi84:)

Bf+6 snart..haft vattnig flytningar idag blandat med slemproppen.. tog en promenad nu ikväll med maken och hade många förvärkar på vägen och ett jäkla tryck neråt. ..kamin i sängen nu och samma visa här.. Kommer troligen somna ifrån allt snart som vanligt..

Jag är smått orolig för den kommande smärtan men nu vill jag ha henne i famnen ist för i magen.

• Mamacitaa
    Bibi84 skrev 2016-06-16 10:44:01 följande:

Hur har det gått?

Inget än..haft kraftigare förvärkar idag som känns både i ryggen och tryck neråt..Men hanterbart.. får se om de blir värre eller klingar av igen.

Jag vill ha bebis NU
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Niyoh81
    lima76 skrev 2016-06-15 20:36:34 följande:

Stort grattis!! vad skönt att vara på andra sidan förlossningen nu! Hoppas du fick hjälp med sjukskrivning.

4 kilo är ju ingenting!! Jag har gått upp runt 25 med alla 4 men inget jag stressat över för de kilona har försvunnit igen sen..

En läkare ska ringa mig i eftermiddag förhoppningsvis. Om de inte vill sjukskriva mig så ska ja be om igångsättning. För ja orkar inte jobba heltid nu. Har börja få problem med vätska i benen å blir ju inte bättre av att man står å går en massa på jobbet.
  • lima76
    Bibi84 skrev 2016-06-15 21:53:05 följande:

Alltså jag förstår den där längtan och speciellt den där besvikelsen när det inte sätter igång ordentligt. Prova att äta dadlar, gå en mega lång promenad. Dagen efter bara njut av film eller bad och sol. Sen en evig sexakt. :)

Har börjat komma mig efter fl. Alltså eftervärkarna är så jävliga. Så glad att jag har vetekudden.

Amningen går bra. Njuter av att bara ta det lugnt. Skitskönt.

hem på fredag igen :) ska följa med eran resa tills ni sitter med nr 4 vid bröstet.

Tack för pepp <3

Bf +9 Tvingade min man att stanna hemma idag. Igår trodde jag att det skulle dra igång, hade rätt starka sammandragningar men det klingade av och jag har sovit ganska bra inatt (för att jag visste att jag inte skulle vara ensam med barnen idag tror jag) Är ändå glad att det inte drog igång i natt för jag var så himla trött. Mår bättre idag så hoppas att det startar snart!

Tanken att det kanske går så långt att jag måste få igångsättning är lite läskig men försöker intala mig att att jag ju aldrig behövt det innan. Och jag har ju gått minst 10 dagar över så det här är väl som det ska...
  • Mamacitaa
    Niyoh81 skrev 2016-06-16 11:02:21 följande:

En läkare ska ringa mig i eftermiddag förhoppningsvis. Om de inte vill sjukskriva mig så ska ja be om igångsättning. För ja orkar inte jobba heltid nu. Har börja få problem med vätska i benen å blir ju inte bättre av att man står å går en massa på jobbet.

Har du stödstrumpor?
  • Niyoh81
    Mamacitaa skrev 2016-06-16 15:37:54 följande:

Har du stödstrumpor?

Nä eftersom ja inte behövt de förrän denna vecka. Får inskaffa de...men håll tummarna att samtalet med läkaren blir bra
  • lima76

Bf +10

Haft blodblandade slemmiga flytningar idag (mysigt..) och en del sd med ryggont men kan inte säkert säga att det är igång. Har iaf bett min bror om barnvakt inatt ifall det skulle dra igång.. tror det blir lättare att slappna av om jag inte behöver fundera på vart barnen ska ta vägen..

Är så himla trött och skulle kunna sova.. Väntar på en pizza nu och sen ska vi skjutsa bort kidsen.. Håll tummarna att det drar igång ikväll...

• Bibi84
    lima76 skrev 2016-06-17 17:29:40 följande:

Bf +10

Haft blodblandade slemmiga flytningar idag (mysigt..) och en del sd med ryggont men kan inte säkert säga att det är igång. Har iaf bett min bror om barnvakt inatt ifall det skulle dra igång.. tror det blir lättare att slappna av om jag inte behöver fundera på vart barnen ska ta vägen..

Är så himla trött och skulle kunna sova.. Väntar på en pizza nu och sen ska vi skjutsa bort kidsen.. Håll tummarna att det drar igång ikväll...

håller verkligen tummarna!!!!! 
    annars får ni en mysig kväll tillsammans!

Nu är vi äntligen hemma, jag och Eva. Känns inte helt som om man är 4 barns morsa ännu, eftersom 2 av barnen sover hos sina vänner inatt, och imorgon så ska dom sova hos farmor och farfar, men söndag kväll så.... haha... men det är skönt att vara hemma. 
    Ikväll njuter jag med sushi, salami, ost och ett glas vin.
    Har så sjukt mycket mjölk, har pumpat 120 ml alla redan och fryst in i ispåsar, kan nog pumpa ut mer, men ganska jobbigt att pumpa, plus att mina bröst är otroligt ömma, tur att ammeskold finns.
  • lima76
    Bibi84 skrev 2016-06-17 20:09:47 följande:
    håller verkligen tummarna!!!!! 
    annars får ni en mysig kväll tillsammans!

Nu är vi äntligen hemma, jag och Eva. Känns inte helt som om man är 4 barns morsa ännu, eftersom 2 av barnen sover hos sina vänner inatt, och imorgon så ska dom sova hos farmor och farfar, men söndag kväll så.... haha... men det är skönt att vara hemma. 
    Ikväll njuter jag med sushi, salami, ost och ett glas vin.
    Har så sjukt mycket mjölk, har pumpat 120 ml alla redan och fryst in i ispåsar, kan nog pumpa ut mer, men ganska jobbigt att pumpa, plus att mina bröst är otroligt ömma, tur att ammeskold finns.
    Vad fint namn! Härligt att ni fått komma hem och så skönt med lite lugn de första dagarna.. jag har alltid haft mkt mjölk också och av den anledningen inte velat pumpa utan låta det ställa in sig efter bebisen, har samlat sympatimjölken istället och fryst in av.

Jag är nog i en latensfas, har haft mer blodblandat slem och också bara blod, pratat med förlossningen (aldrig börjat så här för mig innan) och det är väl bara att vänta. Har en del värkar som känns men inte så regelbundet än. Fast med de sista två var det inte heller regelbundet när vi åkte in och då var jag ändå öppen 7 och 6 cm så det är kanske verksamma värkar ändå..
    Njuter lite av lugnet iaf, funderar på om jag ska gå och sova eller försöka få igång det mer nu..Skönt ändå att det äntligen händer ngt..
  • Mamacitaa

Igår klockan 20.02 kom våran prinsessa ut.. fort gick det och lite dramatiskt i slutet. Men nu är hon äntligen här.

Nu är vi på väg hem från BB. Ska bli skönt att få sova i sin egen säng och landa lite ????

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!