• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Helena 672

Tack för era svar! 
    Känn tyvärr som att jag inte vågar hoppas att detta går bra, jag har redan börjat förbereda mig mentalt på att genomgå en andra behandling med sprutor och äggplock.

• Regnbågsdröm
    lilsis skrev 2016-03-30 12:39:40 följande:

Jag har läst att 50% av alla äggplock ger ägg som klarar sig till frysen.

Det är inte så mycket.

Jag är förvånad över att båda mina gjorde det.

Det tror jag verkligen är en överdrift? Vart läste du det? Men visst. Kan kanske stämma i någon statistik. Men det har ju också med antalet ägg och kvalitén att göra. Vi som får ut få ägg kan nog garanterat inte räkna med några frysägg.
  • Aliiice

Hej!

Hoppar in här om jag får :) har gjort FET i ostimuletad cykel. Satte in en 5 dagars blastocyst förra onsdagen. Är jag på rd7 eller rd9? Kommer inte ihåg hur man räknar hehe.

Har lite ont i magen sen två dagar tillbaka och idag har jag väldigt ont i svanken. Ska ha mens om två dagar så hoppas inte det är mensen.

• Helena 672
    Aliiice skrev 2016-03-31 12:04:26 följande:

Hej!

Hoppar in här om jag får :) har gjort FET i ostimuletad cykel. Satte in en 5 dagars blastocyst förra onsdagen. Är jag på rd7 eller rd9? Kommer inte ihåg hur man räknar hehe.

Har lite ont i magen sen två dagar tillbaka och idag har jag väldigt ont i svanken. Ska ha mens om två dagar så hoppas inte det är mensen.

Hej!
    Jag satte in embryo torsdag den 24/3 och räknar så att jag är på ruvdag 7 idag, låter väl logiskt att man räknar så? :)
  • Helena 672
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-31 11:47:52 följande:
    Det tror jag verkligen är en överdrift? Vart läste du det? Men visst. Kan kanske stämma i någon statistik. Men det har ju också med antalet ägg och kvalitén att göra. Vi som får ut få ägg kan nog garanterat inte räkna med några frysägg.
    Jag hade också svårt att hitta någon statistik på detta med äggfrysning.
    Jag fick ut 10 ägg och 8 blev befruktade och blev först jättenöjd, trodde att det skulle gå frysa flera av dessa. Men sen resulterade det ändå i att vi bara fick ett embryo återfört och inget till frysen. 
  • Aliiice
    Helena 672 skrev 2016-03-31 13:39:30 följande:

Hej!

Jag satte in embryo torsdag den 24/3 och räknar så att jag är på ruvdag 7 idag, låter väl logiskt att man räknar så? :)

Jon men det gör det väl :) då är jag på ruvardag 8 då det låter fantastiskt bra tycker jag hehe.

Testdag på onsdag då har du på torsdag nästa vecka? Är det ET eller FET?
  • lilsis
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-31 11:47:52 följande:

Ska leta senare.
  • cameleon

Lycka till alla ni som ruvar! Kan inte slita mig från den här tråden, är så spännande att följa er :)

Jag trodde att det var ganska vanligt att man åtminstone får något till frysen.. Jag fick ut 14 ägg och 9 befruktades och hamnade i frysen. Eller 8, ett hamnade ju i mig :)

• Helena 672
    Aliiice skrev 2016-03-31 15:38:54 följande:

Jon men det gör det väl :) då är jag på ruvardag 8 då det låter fantastiskt bra tycker jag hehe.

Testdag på onsdag då har du på torsdag nästa vecka? Är det ET eller FET?

Konstigt nog sa de på kliniken att jag ska testa först den 11/4, dvs 21 dagar efter ägguttaget. Sa de att du ska testa tre veckor efter insättande? Vad betyder FET? Jag har gjort ET :)
  • Regnbågsdröm
    cameleon skrev 2016-03-31 18:45:33 följande:

Lycka till alla ni som ruvar! Kan inte slita mig från den här tråden, är så spännande att följa er :)

Jag trodde att det var ganska vanligt att man åtminstone får något till frysen.. Jag fick ut 14 ägg och 9 befruktades och hamnade i frysen. Eller 8, ett hamnade ju i mig :)

Det låter som att du hamnade i ett drömscenario. Knappt hört något liknande. Så kan bara gratulera!
Svar på tråden En tråd för oss ruvare