• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Minimasken
    lilsis skrev 2016-04-07 12:14:10 följande:

Hur går det?

Jag testade nu på morgonen även om jag hade blod, visade som jag trodde Ej gravid ???? ringde kliniken och berättade med gråten i halsen, så nu får jag vänta tills vecka 20 då jag ska ta det vi har i frysen men har nu slutat med alla hormoner och får invänta två mensar så att säga innan jag får ruva igen, tung dag men jag och sambon klarar det ihop och får kämpa vidare! Skulle inte vårt frysa vilja fastna har vi två nya försök med nya sprutor! Jobbig lång väntan bara men får väl hoppas vi får till det på egen hand nu nästa ägglossning om mannens spermier får för sig att simma!
  • Minimasken

Jag får dessvärre hoppa av denna tråden nu med förhoppning att vara med igen under vecka 21. Tack för er stöttning under tiden och stort lycka till för er ruvade ????

• Nella79

Håller tummarna ivfbullen . Rvd 9 här, idag har jag huvudvärk och är jätte trött :(

• ivfbullen
    Nella79 skrev 2016-04-07 14:37:28 följande:

Håller tummarna ivfbullen . Rvd 9 här, idag har jag huvudvärk och är jätte trött :(

Tack så mycket!
    Jag ser din trötthet och huvudvärk som ett bra tecken <3 Även om jag vet hur jobbigt det är :)
  • Solros

Hoppar oxå in här igen. Fick en 5-dagars återinförd i lördags och väntar nu med spänning. Har dock inga symtomer alls så det misslyckades säkert även denna gång.. Har testdag på onsdag, dagarna är verkligen ovanligt långa :)

Håller tummarna hårt för er andra som oxå ruvar just nu.

• ivfbullen
    Solros skrev 2016-04-07 15:46:08 följande:

Hoppar oxå in här igen. Fick en 5-dagars återinförd i lördags och väntar nu med spänning. Har dock inga symtomer alls så det misslyckades säkert även denna gång.. Har testdag på onsdag, dagarna är verkligen ovanligt långa :)

Håller tummarna hårt för er andra som oxå ruvar just nu.

Härligt att vi bara blir fler och fler ruvare!!!
    Vilken skillnad det kan vara från klinik till klinik när det gäller testdagar!
    Jag fick min lilla upptinade 5-dagars igår och instruktioner om att jag tidigast ska göra ett test om 14 dagar.
    Varför är det sådan skillnad?
  • Solros
    ivfbullen skrev 2016-04-07 16:18:24 följande:

Jag fick min lilla upptinade 5-dagars igår och instruktioner om att jag tidigast ska göra ett test om 14 dagar.

Ja, det kan man ju undrar. För oss är det 17dagar efter äggplock när vi ska testa. Kan det vara någon skillnad om det är fryst eller färskt? Vårt var ett färskt på vårt andra försök.
  • lilsis
    ivfbullen skrev 2016-04-07 16:18:24 följande:

Och jag ska vänta 18 dagar med 5dgrs.

Min klinik säger att det är för att undvika de dl kemiska graviditeterna, de som släpper redan efter någon dag.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare