• Tanja88

Ivf behandling

Hej , på onsdag ska jag till malmö för att prova att ta sprutorna inför kommande ivf behandling.

Jag är bara såååå nervös , mest för att jag är nålrädd men också för hur det ska fungera såklart många tankar!

Skulle vilja ha lite tips & råd osv för att slappna av. Ni får mer än gärna dela med er av era erfarenheter. :) även ni som ska påbörja ivf behandling snart , hade varit skönt att ha ngn att prata med som går igenom samma sak.

Sen undrar jag om ni tror att jag kommer börja med behandlingen veckan efter då jag ska ha min mens den 25-26/9 ?

• Svar på tråden Ivf behandling
  • Cyanea
    Tanja88 skrev 2015-09-12 21:37:13 följande:

Ja precis ! Jag hoppas verkligen att det kommer gå vägen för oss! Man längtar ju efter en liten bebis :) åh tack vad söt du är ! Var det i Sthlm du har gått ? :)

Längtan efter barn är en väldigt, väldigt stor längtan. Vet inte om det hjälper dig något, men jag började tänka när vi påbörjade IVF att vi äntligen började försöka på riktigt för första gången. Nu har det ju åtminstone en chans att ta sig :) 

Nej, vi har gått på Sahlgrenska i Göteborg. Bra ställe tyckte jag! 
  • Tanja88

[quote=75748757][quote-nick]Cyanea skrev 2015-09-12 22:21:55 följande:[/quote-nick]

Längtan efter barn är en väldigt, väldigt stor längtan. Vet inte om det hjälper dig något, men jag började tänka när vi påbörjade IVF att vi äntligen började försöka på riktigt för första gången. Nu har det ju åtminstone en chans att ta sig :) 

Nej, vi har gått på Sahlgrenska i Göteborg. Bra ställe tyckte jag! 

[/

Ja längtan kan nog ibland bli för stor också ! Men jag är inne lite på samma spår som dig , att det är nuet som räknas & att vi försöker på riktigt :) är väldigt pirrig & förväntansfull! Vad bra . Jag har inte fått jätte bra intryck av rmc i Malmö (eller mest läkaren vi hade problem med) men får hålla tummarna att det känns bättre på onsdag när vi träffar henne igen :)

• Cyanea
    Tanja88 skrev 2015-09-12 23:47:19 följande:

Ja längtan kan nog ibland bli för stor också ! Men jag är inne lite på samma spår som dig , att det är nuet som räknas & att vi försöker på riktigt :) är väldigt pirrig & förväntansfull! Vad bra . Jag har inte fått jätte bra intryck av rmc i Malmö (eller mest läkaren vi hade problem med) men får hålla tummarna att det känns bättre på onsdag när vi träffar henne igen :)

Det låter bra att du är förväntansfull, tycker jag :) Det är en bra känsla. Jag tyckte att det var väldigt spännande med hela behandlingen även om det, förstås, var jättetufft i perioder. Fram till äggplocket var det bara spännande, sen har jag tyckt att varje ruvning varit svår. Försök att räkna bort alla försök ni hittills gjort på egen hand och räkna bara från och med nu. Det är inte så att de flesta blir gravida direkt på första insättningen, men det finns goda chanser för att något av äggen som plockas vid plocket blir en liten bebis :D 
  • Tanja88

[quote=75749888][quote-nick]Cyanea skrev 2015-09-13 10:35:14 följande:[/quote-nick]

Det låter bra att du är förväntansfull, tycker jag :) Det är en bra känsla. Jag tyckte att det var väldigt spännande med hela behandlingen även om det, förstås, var jättetufft i perioder. Fram till äggplocket var det bara spännande, sen har jag tyckt att varje ruvning varit svår. Försök att räkna bort alla försök ni hittills gjort på egen hand och räkna bara från och med nu. Det är inte så att de flesta blir gravida direkt på första insättningen, men det finns goda chanser för att något av äggen som plockas vid plocket blir en liten bebis :D 

[/

Ja det viktigaste är att hålla ihop & framförallt vara positiva ! Allt negativt ska förvandlas till ngt positivt ! Samt att njuta av varandra också :) nu kan man slappna av på ett annat sätt & istället för att man "måste" ha sex vid ägglossning kan man ha det när man vill & känner för det. Även om vi njuter av varandra kan man ej undgå att de ibland känns påtvingat :/ men jag är pirrig i hela kroppen ! De är positivt :) detta kommer lyckas , om inte på första så förhoppningsvis på andra :)

• Tanja88

Sprutorna var ju inget alls att vara rädd för :p nu ska jag bara vänta på min mens som jag ska ha nästa helg så får jag hoppas att jag får börja min Behandling denna månad :) håll tummarna för mig nu , eller oss , det behöver vi :) De har iaf valt det korta protokollet för oss ! Jag är så taggad att nerverna är utanför kroppen :)

• Libra1
    Tanja88 skrev 2015-09-19 23:18:42 följande:

Sprutorna var ju inget alls att vara rädd för :p nu ska jag bara vänta på min mens som jag ska ha nästa helg så får jag hoppas att jag får börja min Behandling denna månad :) håll tummarna för mig nu , eller oss , det behöver vi :) De har iaf valt det korta protokollet för oss ! Jag är så taggad att nerverna är utanför kroppen :)

Ett stort lycka till! Jag håller tummarna. Skönt att det blev korta protokollet. Det går mycket snabbare. :)
  • Cyanea
    Tanja88 skrev 2015-09-19 23:18:42 följande:

Stort lycka till :D Heja heja!!! 
  • Tanja88

Ååååh vad förbannad & ledsen jag är ! Ngn annan som varit med om detta?

Jag ringde in igår & talade in på meddelande till rmc i Malmö som man ska göra då min mens kom igår ! Eftersom jag ringde innan kl 08 idag så ska jag ju bli uppringd idag ! Då jag provade ut sprutorna fick jag för mig att de skulle ringa på förmiddagen & när de idag forfarande inte hade ringt kl 13.00 ringde jag in för att höra så jag hade fått rätt för mig ( började tänka om de kanske BARA skulle ringa OM man skulle få börja sin behandling ) men hon jag pratade med sade då att : nej de ringer oavsett vad , de kommer ringa idag de arbetar till kl 16.00 så oroa dig inte . Jag tackade för svaret & lugna mig lite. Har varit på helspänn hela dagen & varit så himla nervös . Det känns ju som att man har 50/50 chans för att vinna storvinsten. Men de har INTE ringt!!!!! Hur fan ska jag tolka det? Kan man börja på sin 3e mensdag med sprutorna ? Så mkt frågor som man ej kan ställa heller förrän imorgon när de öppnar sin telefon! Åh är så frustrerad ! Hjälp !!!

• Libra1
    Tanja88 skrev 2015-09-22 21:18:22 följande:

Ååååh vad förbannad & ledsen jag är ! Ngn annan som varit med om detta?

Jag ringde in igår & talade in på meddelande till rmc i Malmö som man ska göra då min mens kom igår ! Eftersom jag ringde innan kl 08 idag så ska jag ju bli uppringd idag ! Då jag provade ut sprutorna fick jag för mig att de skulle ringa på förmiddagen & när de idag forfarande inte hade ringt kl 13.00 ringde jag in för att höra så jag hade fått rätt för mig ( började tänka om de kanske BARA skulle ringa OM man skulle få börja sin behandling ) men hon jag pratade med sade då att : nej de ringer oavsett vad , de kommer ringa idag de arbetar till kl 16.00 så oroa dig inte . Jag tackade för svaret & lugna mig lite. Har varit på helspänn hela dagen & varit så himla nervös . Det känns ju som att man har 50/50 chans för att vinna storvinsten. Men de har INTE ringt!!!!! Hur fan ska jag tolka det? Kan man börja på sin 3e mensdag med sprutorna ? Så mkt frågor som man ej kan ställa heller förrän imorgon när de öppnar sin telefon! Åh är så frustrerad ! Hjälp !!!

Det är tydligen väldigt många som är igång just nu så det är inte säkert att du får börja denna månaden. Har en vän som har fått nej 2 månader i rad. Tråkigt! Så börja inte innan du har fått klartecken.
  • Tanja88

Skulle aldrig börja utan klartecken ! Men de ska åtminstone ringa & tala om att det blir ett nej isåfall , när jag dessutom talade med dem igår & de lovade att ringa innan kl 16.00 ! Har talat med dem idag & hon jag talade med då var världens mest hjälpsamma & underbara människa jag pratat med i vården , äntligen ngn som brytt sig från hjärtat! Hon skulle försöka allt hon kunde för att jag skulle få börja idag istället . Vad jag mena med mitt inlägg var att man blir sjukt ledsen när man är inställd på att få ett svar. Hade de varit ett nej , jade man såklart varit lite nere pga det , men då hade jag fått ett svar åtminstone :)

Svar på tråden Ivf behandling