• Tanja88

Ivf behandling

Hej , på onsdag ska jag till malmö för att prova att ta sprutorna inför kommande ivf behandling.

Jag är bara såååå nervös , mest för att jag är nålrädd men också för hur det ska fungera såklart många tankar!

Skulle vilja ha lite tips & råd osv för att slappna av. Ni får mer än gärna dela med er av era erfarenheter. :) även ni som ska påbörja ivf behandling snart , hade varit skönt att ha ngn att prata med som går igenom samma sak.

Sen undrar jag om ni tror att jag kommer börja med behandlingen veckan efter då jag ska ha min mens den 25-26/9 ?

• Svar på tråden Ivf behandling
  • Tanja88

Har nu fått börja min behandling , tagit sprutorna sedan onsdag förra veckan & ska ta idag & imorgon sen på måndag sker äggplocket :) är så nervös & taggad på samma gång.

Har dock blivit väldigt konstig i magen av sprutorna , diarré & orolig mage. Har läst att detta är fullt normalt , men det är extremt jobbigt ! Så nu längtar jag bara efter måndag & hoppas de får ut några ägg som sedan blir befruktade :)

• TwinkyIVF

Åh va spännande! Kul att du är igång nu! Äggplocket kommer gå hur bra som helst :) Jag gjorde det den 25/9.

Jobbigt med magen dock :( hoppas det går över! Lycka till imorgon!

Tanja88 skrev 2015-10-01 21:37:44 följande:

Har nu fått börja min behandling , tagit sprutorna sedan onsdag förra veckan & ska ta idag & imorgon sen på måndag sker äggplocket :) är så nervös & taggad på samma gång.

Har dock blivit väldigt konstig i magen av sprutorna , diarré & orolig mage. Har läst att detta är fullt normalt , men det är extremt jobbigt ! Så nu längtar jag bara efter måndag & hoppas de får ut några ägg som sedan blir befruktade :)

• Tanja88

[quote=75834493][quote-nick]TwinkyIVF skrev 2015-10-04 17:04:35 följande:[/quote-nick]Åh va spännande! Kul att du är igång nu! Äggplocket kommer gå hur bra som helst :) Jag gjorde det den 25/9.

[

Äggplocket gick bra , gjorde ganska ont men ingen smärta man inte klarar av . Gjorde återföring igår så nu väntar jag på att det ska bli 22oktober så jag kan ta gravtest & hoppas ju massor på ett fint plus :)

Hur går det för dig då? :)

• Libra1
    Tanja88 skrev 2015-10-08 22:54:57 följande:

[quote=75834493][quote-nick]TwinkyIVF skrev 2015-10-04 17:04:35 följande:[/quote-nick]Åh va spännande! Kul att du är igång nu! Äggplocket kommer gå hur bra som helst :) Jag gjorde det den 25/9.

[

Äggplocket gick bra , gjorde ganska ont men ingen smärta man inte klarar av . Gjorde återföring igår så nu väntar jag på att det ska bli 22oktober så jag kan ta gravtest & hoppas ju massor på ett fint plus :)

Grattis till ruvningen och lycka till! :)
  • Cyanea

[

Heja heja!! Håller tummarna för att det ska gå vägen :D 
  • TwinkyIVF

Va härligt att höra!! Grattis!!

Det går bra :) är på ruvardag 9 och har fått plus! Jag tjuvade!!

[

• Tanja88

[quote=75853262][quote-nick]Libra1 skrev 2015-10-08 23:59:53 följande:[/quote-nick]Grattis till ruvningen och lycka till! :)[/

Åh tusen tack :)

• Tanja88

[quote=75856350][quote-nick]Cyanea skrev 2015-10-09 19:29:20 följande:[/quote-nick]Heja heja!! Håller tummarna för att det ska gå vägen :D [/

Wiiiie tack så mycket :D

• Tanja88

[quote=75856376][quote-nick]TwinkyIVF skrev 2015-10-09 19:34:31 följande:[/quote-nick]Va härligt att höra!! Grattis!!

[/

Åh wow :D mega grattis ! Är det ditt första försök :) ?

Man vill ju tjuva men jag har sagt åt mig själv att vänta :) har du haft några graviditets symptom ? Typ molande värk el liknande? Kram :) och Lycka till

• TwinkyIVF
    Tanja88 skrev 2015-10-09 21:22:26 följande:

[quote=75856376][quote-nick]TwinkyIVF skrev 2015-10-09 19:34:31 följande:[/quote-nick]Va härligt att höra!! Grattis!!

[/

Åh wow :D mega grattis ! Är det ditt första försök :) ?

Man vill ju tjuva men jag har sagt åt mig själv att vänta :) har du haft några graviditets symptom ? Typ molande värk el liknande? Kram :) och Lycka till

Ja det är första :)

Vänta du , då får du tydligt svar också!

Hmm ja , molvärk . Ibland riktigt ont faktiskt! Huvudvärk. Ömma brösttill och gasig i magen. Men detta skulle lika gärna kunna vara mensen som ska komma för mig! Men icke :)

Tack snälla! Jag håller tummarna för dig! Det kommer gå toppen !!! Kram
  • Tanja88

[quote=75856885][quote-nick]TwinkyIVF skrev 2015-10-09 21:29:28 följande:[/quote-nick]Ja det är första :)

Hmm ja , molvärk . Ibland riktigt ont faktiskt! Huvudvärk. Ömma brösttill och gasig i magen. Men detta skulle lika gärna kunna vara mensen som ska komma för mig! Men icke :)

Tack snälla! Jag håller tummarna för dig! Det kommer gå toppen !!! Kram[/

Åh vad härligt ! Jag har sjukt ömma bröst men har haft det sedan jag började på sprutorna hehe. Bara två dagar sedan jag gjorde min återföring ju :) långa två veckor till jag ska ta test ! Man ber till högre makter hehe. Var har du gjort din behandling? Kram :)

• TwinkyIVF

Det kommer gå toppen för dig!! Håll up bara!

Vi har gjort vår provat på sophiahemmet i Stockholm :) Du då?

Tanja88 skrev 2015-10-09 22:17:06 följande:

[quote=75856885][quote-nick]TwinkyIVF skrev 2015-10-09 21:29:28 följande:[/quote-nick]Ja det är första :)

Tack snälla! Jag håller tummarna för dig! Det kommer gå toppen !!! Kram[/

Åh vad härligt ! Jag har sjukt ömma bröst men har haft det sedan jag började på sprutorna hehe. Bara två dagar sedan jag gjorde min återföring ju :) långa två veckor till jag ska ta test ! Man ber till högre makter hehe. Var har du gjort din behandling? Kram :)

• Tanja88
    TwinkyIVF skrev 2015-10-10 16:47:35 följande:

Det kommer gå toppen för dig!! Håll up bara!

Vi har gjort vår provat på sophiahemmet i Stockholm :) Du då?

Okej , jag går på rmc i Malmö :) närmst för oss som bor i Helsingborg :)

• Tanja88

Idag kom den där äckliga jävla mensen ! Ska ta grav test imorgon ändå (de måste man ju) känns som att kasta pengar i sjön! Och de värsta av allt är att de e min sambos födelsedag idag ! De kom verkligen som en chock (fast vi var inställda på att de e väldigt liten chans vid förta ivf försöket) men min mens var 3 dagar sen , vilket den väääääldigt sällan är! Samt då att de är min sambos födelsedag! Helt sjukt tom är jag. Inget fryst ägg fick dom till heller så nu måste jag vänta tills nästa mens & göra om äggplock och allt :'( bläääää för denna dagen !

• Cyanea

Usch vad ledsamt :( Stor kram på dig. Sörj ordentligt, bli förbannad och frustrerad. Ta din tid att hantera det som dyker upp, så är du säkert redo när det är dags igen. Förhoppningsvis blir det ett bättre plock den här gången så ni kan få några till frysen också. KRAM!!

• Tanja88

[quote=75903889][quote-nick]Cyanea skrev 2015-10-21 13:34:56 följande:[/quote-nick]

Usch vad ledsamt :( Stor kram på dig. Sörj ordentligt, bli förbannad och frustrerad. Ta din tid att hantera det som dyker upp, så är du säkert redo när det är dags igen. Förhoppningsvis blir det ett bättre plock den här gången så ni kan få några till frysen också. KRAM!!

Ja ingen rolig dag alls ! Trodde inte det fanns tårar kvar , men ack så fel jag hade :/ men jag måste vara stark nog att klara av att genomgå detta en gång till ! Tack för stödet , himla gulligt! Kram

• Cyanea

På något sätt har man alltid tårar kvar, de kommer bara ännu djupare ifrån... Benen liksom slås undan hur väl förberedd man än tycker att man är och sorgen från alla andra försök bubblar ibland också upp. Vet inte om det är så för dig, men jag hade dagar som var riktigt, riktigt nattsvarta. Då sörjde jag ordentligt och gav mig själv utrymme att ta itu med det, sen kom betydligt bättre dagar. Hoppas att dina bättre dagar kommer snart så du orkar blicka framåt. 

Oroa dig inte för att inte vara stark nog. Du klarar det en gång till. Och en till. Och en till. Det gör alldeles på tok för ont varje gång, men på något sätt ställer man sig upp igen och försöker en gång till. Men jag tror att det också är viktigt att ha dagar när man inte bara kämpar för sitt barn och sitt liv, utan faktiskt släpper alla krav och låter sig själv vara så ledsen och bruten man vill. Utan att sörja ordentligt tror jag att det blir för tufft att orka igen. Var snäll mot dig själv. 

Svar på tråden Ivf behandling