• tino01

min mage förstör mitt liv

Min mage har alltid varit väldigt känslig. Det är jätteolika men allt som oftast så när jag börjar dricka, spelar ingen roll om det är vin, cider, öl eller sprit, mest när jag dricker
    cider så får jag ont i magen. Typ under brösten kan man säga. Och samtidigt kommer illamåendet. Det är så himla tråkigt, jättemånga kvällar som blivit inställda pga av detta, för att jag mår dåligt.
    Någon annan som har det så?

• Svar på tråden min mage förstör mitt liv
  • Jag är bara jag

Magkatarr och känslig för alkohol och bubbel. Bara att avstå,det är ju inget livsviktigt direkt.

• Vickan I

Jag får samma sak när jag dricker alkohol ! Ingen aning om varför. Nu dricker jag iofs inte längre för jag blir så jäkla dålig dagen efter numera, så inte värt det. Men vet hur ont det gör och testade allt möjligt för att lindra som att äta bra innan, dricka olika saker osv. Tyvärr hjälpte det inte.

• Trippelmamma76

Om det bara är när du dricker alkohol så kan ser väl knappast förstöra ditt liv?! (Snarare tvärtom) Låt bli att dricka bara... (Och ja, det låter som magkatarr. Fortsätter du dricka lär det bli värre och det kommer vara en massa annan mat och dryck som du också får ont av med tiden... Så var snäll mot din mage istället!

• Zarch

Dumt att ställa frågan här på FL, du hade lika gärna kunnat ställt frågan till dom allra mest nitiska iogt-nto:arna istället.

Men men, det är nog magkatarr. Är det bara alkoholen du får det av eller är det samma med viss mat och läsk? Pröva losec och se om det hjälper, är väl receptfritt dessutom nuförtiden.

• Voluptuous Shalimar
    Tines skrev 2015-09-12 18:02:33 följande:
    Förstör ditt liv?? Allvarligt? För att du inte kan supa??

Ge dig!
    Så att förtära alkohol oavsett mängd kallas att "supa"?
  • tino01

För det första vet ni inte hur gammal jag är, alkohol är absolut inte livsviktigt för mig och har aldrig varit någon stordrickare. Men när det händer saker i byn där man bor och kompisarna ska ut vill man vara med, och nej jag tycker inte det är lika roligt att vara den enda som inte dricker.
    Sjukt tråkigt att man typ blir påhoppad för att man skriver något sådant här.. Men då vet man till nästa gång man vill kolla läget med hur andra har det..

• Nayaa

Eh?

Jag vet jag vet jag vet! Sluta drick. Om det förstår ditt liv att inte dricka behöver du antagligen söka hjälp.

• Långbenopluto
    tino01 skrev 2015-09-12 20:11:35 följande:

För det första vet ni inte hur gammal jag är, alkohol är absolut inte livsviktigt för mig och har aldrig varit någon stordrickare. Men när det händer saker i byn där man bor och kompisarna ska ut vill man vara med, och nej jag tycker inte det är lika roligt att vara den enda som inte dricker.
    Sjukt tråkigt att man typ blir påhoppad för att man skriver något sådant här.. Men då vet man till nästa gång man vill kolla läget med hur andra har det..

Du beskriver ditt problem som att hela ditt liv förstörs..... då får du dom svar som du förtjänar....oavsett hur gammal du är.
  • doge

Skulle nog prata med en läkare, kanske kan vara din ph-balans som är knasig(i magen har man ju starka magsyror så alkohol bör ej vara ett problem, magen ska ju klara av det).
    Bättre att du kollar det nu än vänta till du får riktiga problem. 

"I Sverige är det olagligt att vara kriminell" - Annie Lööf
Svar på tråden min mage förstör mitt liv