Korkade saker ni gjort
Berätta om korkade saker ni gjort. Låt mig få skratta lite den här annars tråkiga kvällen.
Jag börjar:
Jag reser ensam i USA och anländer till South Beach / Miami kl. 11 på förmiddagen. Jag har varit uppe hela natten i New York och festat. Trött, grinig och bakfull är jag. De snälla flickorna på hotellet kunde dock ge mig ett rum genast, fast klockan inte ens var middag ännu. Jag tar en dusch och sover två timmar.
Sen går jag ut för att köpa vatten och snacks. Då jag ska betala hittar jag inte mitt kreditkort någonstans. Jag lämnar allt och springer till hotellrummet, och tömmer min ryggsäck, river ut allt ur kappsäcken och tömmer alla fickor och går genom alla saker två gånger. Hittar inget. Springer ner till receptionen och frågar om de hittat något kreditkort eller om jag glömde det kvar då jag checkade in. No luck. Just nu finns det inget annat att göra än att spärra kortet. Sagt och gjort, ett telefonsamtal senare är kortet spärrat.
Här sitter jag nu, första dagen i Miami, trött, bakfull, svettig, nervös och alla mina saker är utspridda i en enda röra. Jag börjar städa, och ska sätta in mitt pass i rummets kassaskåp. Just då faller det där jävla förbannade kreditkortshelvetet ut ur passet, mindre än 5 minuter efter att jag spärrat det. Tydligen hade jag bara satt in det mellan sidorna i det då jag checkade in. Tur jag hade ett till kort med mig.
En till:
Jag bor nära mitt jobb, bara 5 minuters promenad.
En fredag hade vi ätit en rejäl frukost tillsammans på kontoret. Vid lunch var jag ännu mätt, och beslöt mig för att gå hem och fixa en kopp kaffe och en macka. I hallen står ett 24-pack med min favoritöl. Här börjar det korkade hända: Jag tar en ölburk, laddar kaffekokaren och fixar en macka, sätter mig vid bordet, öppnar ölburken(!) och tar några rejäla klunkar(!) ur den. Och gott var det, det var ju fredag! I det här skedet börjar det gå upp ett ljus för mig vad jag håller på med. Det är lunch, jag dricker öl och jag ska till jobbet ännu, hur fan gick det här till? Nu var det bara att borsta tänderna, slänga in lite tuggummi och knalla iväg tillbaka till jobbet.
Fotnot: Jag är inte alkoholist, och jag har absolut inga tendenser till missbruk av något slag!