• Anonym (Sara)

Polisanmäla 12 åring?

Anonym (polisanmäld) skrev 2015-09-15 22:02:45 följande:

Jag förutsätter att inlägget är sant. Min anmälan är polisens arbetsorder. Är det inte sant, så är TS riktigt ute och cyklar. Och då kan min anmälan läggas åt sidan efter åtgärd och bekräftelse att TS är ett troll. Men jag förutsätter att TS inlägg är sant, och då skall inte den här 12-åringen fortsätta sin framfart med övergrepp. Tror i så fall att detta varken är första eller sista gången ungen begår övergrepp mot småbarn.

Men du vet ju inte i vilken kommun brottet är begånget?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (polisanmäld) skrev 2015-09-15 22:16:40 följande:

Och har TS skrivit in sig i falskt namn så finns IP-adresser. Det tar ungefär en timme att ta fram namn och IP-adress. Inga problem.

Tar fl fram det då? Och om ts inte vill göra en polisanmälan är det väl bara att säga att hon trollar? Eller att hon inte vet vem pojken var eller att hennes son har erkänt att han ljög. Hur hög prioritet tror du att ett sånt här ärende får om det kommer in på det här sättet? Låt du ts komma fram till sitt beslut själv så det blir ordentligt gjort.
  • Anonym (Sara)
    Bf29okt skrev 2015-09-15 22:24:53 följande:

Den som polisanmälde gjorde iallafall nått . Vad gör du? Och om ta kommer fram till att hon inte vill göra nått då? Fy fan

Löjligaste inlägget hittills. Vad har du själv gjort?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (polisanmäld) skrev 2015-09-15 22:27:10 följande:

Och TS beslut är: "Vi skiter i det här, låt 12-åringen fortsätta. Jag är konflikträdd och vill inte anmäla". Kommer man fram att allt är lögn är det gott och väl. Men hellre 100 anmälningar som inte är nåt, än att en förövare går fri. Och en 12-årig förövare kan bli en riktigt farlig vuxen om han inte fångas upp.

Det är väldigt sällan det leder till något om varken offer eller gärningsman samarbetar med polisen. Krävs ju ögonvittne då. Helt meningslöst att anmäla om inte något av det är uppfyllt.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (polisanmäld) skrev 2015-09-15 22:43:34 följande:

Finns aldrig ögonvittnen när det gäller barnövergrepp. Men det fälls förövare varje vecka.

Jo men då har antingen gärningsmannen eller offret medverkat i utredningen. Eller anhörig till offret. Om ingen medverkar blir det ju inget.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (polisanmäld) skrev 2015-09-15 22:41:50 följande:

Ok. Jag ska sitta med armarna i kors när jag läser att en 12-åring tvingat en unge suga av honom? Jag, som läser ett inlägg som detta, ska hoppas att TS tar beslut? Är du galen? Det är sånt här brist på civilkurage som gör att förövare går fria. Konflikträdsla, vågar inte, kan inte, vill inte.....  tänk om vänskapen förstörs? Jösses.

Hur hög prioriteten är frågar du. Ganska hög. Övergrepp mot barn är högprioriterat. Tro mig.

Jo men inte om anmälan inkommer från ett internetforum där anmälaren inte har en aning om vem det gäller eller för den delen sanningshalten. Om ts gör en anmälan är det en annan sak. Ser du inte skillnaden?
  • Anonym (Sara)
    Bf29okt skrev 2015-09-15 22:50:34 följande:

Så du gör hellre ingenting?

Jag tycker att det hade varit bättre att föra en nyanserad dialog med ts. Fördelar, nackdelar med att anmäla. Soc eller polisen eller båda. Prata med pojkens föräldrar eller inte. Prata med den andra pojkens föräldrar eller inte. Så hade ts själv kunnat komma fram till ett beslut och anmälan som hon troligtvis hade gjort hade tagits på allvar.

Nu fick hon istället gå i försvar kring att hon ännu inte gjort något och hennes självbestämmanderätt blev satt ur spel i och med att någon gjorde en helt meningslös anmälan över huvudet på henne. Jag tycker verkligen inte att det är bra agerat och tror inte att det hjälper någon av de inblandade.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (polisanmäld) skrev 2015-09-15 23:07:22 följande:

Det är möjligt att DU inte tycker det är bra agerat. Du tycker att en anmälan är överhuvudet på henne? En 12-åring i grannskapet begår övergrepp och du anser att TS skall tillfrågas om en anmälan skall göras? Det här är går inte under någon civilrättslig lag på något sätt. Hon har ingen självbestämmanderätt att anmäla en person som begår övergrepp på en sjuåring.

Jag har gjort mitt och kan inte göra mer och hoppas att den här 12-åringen fångas upp. Inget mer. Inget mindre.

Ts är en vuxen kvinna och har visst rätt att bestämma om hon vill polisanmäla eller inte. Framför allt blir det en mycket bättre anmälan om hon själv gör den. Du kan ju känna att du har gjort ditt men du har faktiskt inte hjälpt någon inblandad.
  • Anonym (Sara)
    Nenne666 skrev 2015-09-15 23:08:30 följande:

Nu ringer du inte runt och pratar med fler. Lämna över alltihopa till polisen och socialtjänsten och jag tycker absolut att du ska prata med skolan. Lycka till!

Håller helt med!
  • Anonym (Sara)
    Nenne666 skrev 2015-09-17 00:31:35 följande:

Jag ser krasst på det. Vore det mitt eget barn som va offer för detta hade jag inte ägnat en tanke åt 12-åringen. Mitt enda intresse vad det anbelangar 12-åringen är att han aldrig gör det igen. Några andra känslor skulle jag aldrig ägna honom.

Och om du var mamma till 12-åringen?
Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?