• Anonym (Vad gör man?)

Polisanmäla 12 åring?

Min son har fått en ny vän sedan skolstarten och de har lekt mycket sen dess. De är 7 år.

Idag berättade min son att de hade lekt med en pojk som är 12 år (som känner den andra pojken) och att han ville att de skulle suga av honom. Han hade sagt saker som "du kommer vara modigaste i sverige". Den andra pojken hade sugit av honom och vår son smet därifrån. Han berättade nu ikväll vad som hänt.

Vad gör man nu? Anmäler man detta? Jag ser på detta allvarligt men min man verkar tycka att vi bara ska prata med 12 åringen.

• Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?
  • Birgitta02

Ja, det ska du absolut göra. Han är ju naturligtvis inte straffmyndig, så socialförvaltningen tar över. Killen har inte hittat på det här själv, han har råkat ut för dåligheter varifrån det här kommer. Jag hade inte dragit mig en sekund!!! Prata med killen? Då når man bara symptomen, inte VAD som är problemet.

• Anonym (Soc)

Ja det är allvarligt. Och sexuellt utnyttjande och jag hade absolut gått vidare med detta. Ett samtal till soc kanske är en ide?

• Birgitta02
    Anonym (Soc) skrev 2015-09-15 20:09:42 följande:
    Ja det är allvarligt. Och sexuellt utnyttjande och jag hade absolut gått vidare med detta. Ett samtal till soc kanske är en ide?
    Inte via soc. Då blir det liggande i månader. Gå via polisen.
  • Anonym (Jepp.)

Min son blev utsatt av en minderårig kille och jag trampade ner till polisstationen och gjorde en polisanmäla, sen fortsatte jag till socialkontoret och gjorde en anmälan där också. Morsan till killen blev kontaktad dagen efter fick jag veta. Det blir inte en rättssak så som för vuxna, men man markerar, inte minst för soc som får eld i röven.

• Anonym (Självklart)

Självklart ska sexuella övergrepp anmälas, det är ju jätteviktigt både för offret och förövaren! Har ni talat med 7-åringens föräldrar?? Hade det hänt mitt barn hade jag velar veta utan dröjsmål!

• Anonym (oj)

Anmäl!! Annars kan man inte veta hur långt denna kille går...

• Anonym (Vad gör man?)

Den andra pojkens föräldrar är bästa vänner med 12 åringen föräldrar och pratar bara gott om denna 12 åring.

Så jag känner att vi nu kan förstöra relationen mellan våra söner.

Är det någon som vet vad soc gör sen? Räcker det med en anmälan till polisen och de kontaktar soc?

Jag tror verkligen inte att min son ljuger. Han har aldrig ljugit om någon sånt här förr.

Vet någon om polisen kommer förhöra min son?

• Anonym (Agera!)

Tänk på den andra pojken (7-åringen). Agera direkt!

Anmäl och/eller berätta för pojkens föräldrar så de får reda på vad som hänt och kan ta saken vidare. Absolut nödvändigt att detta kommer fram till berörda föräldrar och även socialtjänst om det är så att föräldrarna inte bryr sig (finns ju tyvärr sådana).

• Anonym (polisanmäld)
    Anonym (Vad gör man?) skrev 2015-09-15 20:30:07 följande:
    Den andra pojkens föräldrar är bästa vänner med 12 åringen föräldrar och pratar bara gott om denna 12 åring.
    Så jag känner att vi nu kan förstöra relationen mellan våra söner.

Är det någon som vet vad soc gör sen? Räcker det med en anmälan till polisen och de kontaktar soc?

Jag tror verkligen inte att min son ljuger. Han har aldrig ljugit om någon sånt här förr.
    Vet någon om polisen kommer förhöra min son?
    Din historia är polisanmäld. Du kommer kontaktas av polisen och/eller socialförvaltning.
  • Anonym (Vad gör man?)

Ja jag ska kontakta den andra pojkens föräldrar och göra en anmälan imorgon.

Vet inte varför någon anmälde mig? Är väl inte så konstigt att man vill veta lite innan man anmäler?

Fick ju dessutom veta detta ikväll

Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?