• Anonym (Hm)

Polisanmäla 12 åring?

Men hur visste den här "morfar" adressen till 12 åringen? Det låter oerhört märkligt att han åkte hem till honom och sa "Jag vet vad du har gjort"och att han då erkände för den här främmande människan det hemska han gjort. Det tar man isåfall, i första hand, med föräldrarna. Jag köper inte riktigt den händelsen.

Angående händelsen tror jag antingen att 12 åringen har varit utsatt för övergrepp, eller/och inte alls förstår hur fel det han gjorde faktiskt var.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-17 22:36:15 följande:
    Som jag fattade det var han morfar till tolvåringen.

Det kan faktiskt vara så att han inte förstår. Var han sexuellt upphetsad undrar man ju. Bra att det är anmält så att det blir utrett.
    Öhm jaha, det uppfattade inte jag. Det var ju nästan ännu märkligare, är det något föräldrarna börjat berätta för hela släkten? Som jag förstod det hade ju TS inte ens pratat med föräldrarna. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym674 skrev 2015-09-18 16:15:03 följande:
    Håller med den första biten. Jag har inte alls några problem att känna empati för någon som gjort fel, snarare tvärtom. Men när det kommer till sexualbrott, sprida nakenbilder, pedofili etc, där sätter jag stopp. Jag kan inte känna ett j-la uns av empati för dessa förövare, även om jag försöker, det går bara inte...
    Men om det handlar om ett barn som, i värsta fall, varit utsatt för övergrepp? Det är verkligen över gränsen för en 12 åring att göra det TS beskriver. Något är inte rätt.
Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?