Inlägg från: mariejohansen |Visa alla inlägg
  • mariejohansen

Ångest över sovande

Min spontana tanke här är väl hur extremt svårt ni kommer få det, den dagen hon ska sova i sin egen säng i sitt eget rum... Lite väl mycket daltande.

• mariejohansen
    Flickan och kråkan skrev 2015-09-15 22:07:20 följande:

Varför det? Min äldsta sov tillsammans med oss tills han var 6,5. Hans lillebror tills han var nästan 5,5. Att börja sova egen säng i eget rum var så odramatiskt det kunde bli. De gick och la sig, somnade och så var det inte mer med det. Ibland kommer de traskade när de drömt något läskigt, eller för att de vill ha sällskap när de vaknar runt 5-snåret och vill mysa. Sover du själv helt ensam? Om du inte gör det, klarar då du inte att sova själv?

Men gud, blev du så kränkt av mitt inlägg? Du behöver inte så försvara dig så utförligt. Jag talar av erfarenhet av vad jag sett och hört från vänner och bekanta. Tack för ditt besvär, lite överdrivet och ingående förklarat dock.
  • mariejohansen
    Flickan och kråkan skrev 2015-09-15 22:19:24 följande:

Kränkt? Nej. Du skrev ett okunnigt och oerfaret svar till TS som jag svarade på. Att tycka det är trivsamt att sova tillsammans med människor man älskar är högst naturligt. Som sagt skulle jag tippa på att även du gör det. Majoriteten av världens barn gör just detta och har gjort i alla tider.

Ännu en trångsynt människa. Du kan alltså helt omöjligt förstå att det inte går till på samma vis i alla hem? Eller att alla moment inte håller i alla hushåll? Är det okunnigt att sitta på en annan erfarenhet? Om du anser det, och inte kan tänka dig att tänka utanför din egen fyrkant, så bör du söka hjälp i ett helt annat ämne.
  • mariejohansen
    Flickan och kråkan skrev 2015-09-15 22:31:11 följande:

Ta och läs dina egna inlägg och ta en funderare över vem som är inskränkt och inte kan tänka utanför ramarna. Jag har inte någonstans sagt att man SKA samsova. Jag tipsar ts om lösningar eftersom DERAS familj gillar att samsova. DU däremot är tydlig med att det ts gör är fel. Du lägger fram din personliga värdering som en allmän sanning. Och ja, det är okunnigt. Du kommer dessutom med helt obefogad påhopp på mig som person.

Du har helt klart inte alls förstått vad jag ville ha sagt till ts. Tygla ditt humör och lägg inte näsan i blöt om du inte blivit tilltalad. Natti natti.
  • mariejohansen
    Flickan och kråkan skrev 2015-09-16 05:57:51 följande:

Vad är det att inte förstå? Du är väldigt tydlig i inlägg #2. Det du skriver är fel. Man daltar inte med små barn för att man ger dem närhet och man får inte extremt svårt att få dem att sova i egen säng för att man samsovit relativt länge. Ditt påstående blir inte mer riktigt för att du svarar med spydiga kommentarer. Svara sakligt om du har några argument och skippa de personliga påhoppen om du vill behålla något slags trovärdighet.

Flickan och kråkan skrev 2015-09-16 05:57:51 följande:

Vad är det att inte förstå? Du är väldigt tydlig i inlägg #2. Det du skriver är fel. Man daltar inte med små barn för att man ger dem närhet och man får inte extremt svårt att få dem att sova i egen säng för att man samsovit relativt länge. Ditt påstående blir inte mer riktigt för att du svarar med spydiga kommentarer. Svara sakligt om du har några argument och skippa de personliga påhoppen om du vill behålla något slags trovärdighet.

Gud vad du lägger energi på mig. Du tycker inte själv att du går till överdrift?
Svar på tråden Ångest över sovande