• isolande

Onormalt att vilja gå och lägga sig kl 10?

Eh, nej, du behöver inget kaffe eller färre sömntimmar. Du behöver sova! Vill han kolla på film får han väl göra det själv?! Det är ju inte så att du tackar nej till en välplanerad date på stan kl 19 för att du vill sova....

• isolande
    Anonym (Kvällströtta) skrev 2015-09-16 12:00:39 följande:

Nej! Vi går oftast och lägger oss ca 21.30, somnar vid 22. Med barn, jobb och skola behöver man sin sömn för att orka med. Plus att vi inte orkar ligga om vi sitter uppe för länge

Precis! Jag fick säga det till min man när han någon gång konstaterade att vi inte hade lika mycket sex som förr: -Jamen sätt igång smoochet lite tidigare än 22 så har jag åtminstone en sportslig att vara med på noterna Skrattande
  • isolande
    Anonym (ts) skrev 2015-09-17 11:33:18 följande:
    Absolut inte. Det har hänt att jag bett honom att inte titta någon gång när jag haft något viktigt tidigt dagen efter..kanske 1 gång... men nej, generellt så ber jag honom aldrig att stänga av eller gå och lägga sig med mig. Han har aldrig behövt anpassa sig efter mig. Det han blir irriterad över är själva grejen att jag inte kan sova när det är ljud igång eller när tvn blinkar, men det kan jag ju inte rå för. Jag har sömnproblem så om jag inte somnar nästan direkt så kan det dröja många timmar innan jag somnar.

Apropå att vi borde flytta till större. Det är inte så att vi jublar över att bo i en 1a och aldrig har tänkt tanken att det skulle vara smidigt med större, men är det bostadsbrist så är det..
    Men ÅH, vad jag känner igen mig!

Bodde ihop med en kille som absolut var tvungen att somna till TVn, alltså i sängen med TV vid fotändan varenda jäkla kväll. Jag kan omöjligt somna med TV på. Hatar det. Ändå blev han sur VARJE gång jag sa att snäll, kan vi inte stänga av nu, jag kan inte sova. Det var så illa å att efter ett tag föreslog jag att vi skulle få somna på mitt sätt varannan kväll och med TV varannan kväll för att det skulle vara rättvist. Han blev helt jävla skogstokig!

Låter som ett banalt problem kanske, men i längden blir det ohållbart. Jag hade typ ångest för att behöva ligga i sängen med det där jävla blinkandet i timmar och aldrig få somna lugnt och skönt.....

Det tog slut kan jag säga.
  • isolande
    Anonym674 skrev 2015-09-17 13:03:26 följande:

Jag tror du får locka honom med film-tittande, eller någon annan aktivitet, direkt efter han kommer hem istället. Visa honom att man inte behöver vänta till sent på kvällen för att göra ngt kul. Om han kommer hem ca 17, så skulle ni väl kunna fixa middagen direkt, och efteråt göra ngt mysigt? Nu när det börjar bli mörkare ute, skulle det väl inte sitta helt fel med en mysig promenad i mörkret? Träningen gör ju även att man blir tröttare, dvs din kille kanske då vill sova lite tidigare... Om inte annat får du väl locka med sex nästa gång han vill titta på tv. Han lär nog nappa på det betet, och efteråt somnar han som en stock, skulle jag tro. 

"Jag har sömnproblem så om jag inte somnar nästan direkt så kan det dröja många timmar innan jag somnar." Här kan jag ge dig rådet som funkade för mig när jag hade fått nog av att behöva ligga i säng 1-2 h innan jag kunde somna, oavsett hur trött jag var. Gå in på youtube, och sök på 'asmr'. Du kommer tycka det är helsjukt i början, men när jag laddar ner några sådana klipp till telefonen, och lyssnar i hörlurar i sängen, kan jag somna inom 5 m. 

Jag blir lite irriterad av att läsa det här faktiskt. Det är som att TS ska behandla sin sambo som ett litet trotsigt barn. Han kan faktiskt ta och fixa allt det du beskriver så att han får titta på sin film med sin sambo medan hon är vaken och tillräckligt pigg för det. Om det nu är så himla viktigt för honom.

Han kan ta och SJÄLVMANT ge sig ut på ett träningspass i ett försök att anpassa sin dygnsrytm till TS. Om han charmade TS tillräckligt och gav henne ett ordentligt skönt ligg innan han vill ha sin TV på så kanske hon somnade lättare?
Svar på tråden Onormalt att vilja gå och lägga sig kl 10?