• vampyria2

Onormalt att vilja gå och lägga sig kl 10?

Anonym (ts) skrev 2015-09-16 11:18:03 följande:

Tack för input!
    Blev så förvånad när han tyckte att "Normalt folk kollar på film ihop och ingen hinner börja kolla på film innan 10 om man ska ha ett liv". Han började gorma om att annars får man ju bara kliva upp, jobba och gå och lägga sig, typ. Tydligen så har han gått och irriterat sig ett tag nu över att jag inte kunnat sova när han kollat på film mitt i natten (ofta till 1-tiden) + att jag aldrig orkar göra honom sällskap i tv-tittandet  så nu rann det väl över.. Kändes inte som att det var läge att ifrågasätta hans resonemang eftersom han var hemma från femtiden när han kom hem från jobbet, utan att göra något speciellt.. Gott om tid för filmtittande enligt mig. Men jag får väl slänga ut honom i köket i fortsättningen (1a med kök, så vi har inget sovrum - tyvärr)...

Okej men när du lägger dig måste han alltså stänga av TV då eller?
    JAg är själv väldigt kvällstrött så jag förstår att du behöver sova men samtidigt så är det kanske lite tjaskit att kräva att han inte heller tittar på TV efter kl 22, om han är vaken i flera timmar efter det så måste det vara vidrigt tråkigt att ha det så varje dag.
    Dax att flytta till större kanske?
Svar på tråden Onormalt att vilja gå och lägga sig kl 10?